Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Фейсбук готви грандиозни промени за потребителите

Ключови думи: facebook, промени, публикация, потребител

За много хора Facebook е основният източник на новини. Те разчитат да се информират най-вече по публикациите, които виждат в новинарския поток в профилите си. Това обаче е на път да се промени, защото компанията подготвя нова рязка промяна в подбора на публикации, които потребителите виждат, съобщава в. New York Times.

През годините Facebook си създаде "традиция" да прави резки промени в подбора на публикации в News Feed секцията. Сега тя се връща към корените си и ще поставя акцент над публикациите и коментарите на приятелите на потребителя.

Това ще е за сметка на публикациите от новини и компании. Facebook винаги е твърдяла, че приоритет имат публикациите от потребителите. С просто око обаче е видимо, че често постовете на брандирани страници и групи се виждат с много голяма честота.

Социалната мрежа иска да промени това. Целта е да се увеличи количеството на съдържание, в което има "смислено взаимодействие" между потребителите, коментира основателят на Facebook Марк Зукърбърг. Промяната започва да се прилага веднага, като ще бъде прилагана за потребителите поетапно през следващите няколко седмици.

Това означава, че потребителите ще виждат по-малко "вайръл" видеа, по-малко статии от медии и по-малко публикации от фирмени страници. Вместо това потребителите ще виждат повече публикации на своите близки и приятели, както и по-често ще се показват техните публикации, които са привлекли най-голям интерес от останалите.

Зукърбърг казва, че Facebook е проучила внимателно какви публикации се харесват от потребителите и кои им носят стрес или им вредят по някакъв начин. Според него трябва да се намали "пасивното съдържание", което той описва като видео клипове и статии, които не изискват много действие от потребителите.

"Искаме да се уверим, че продуктите ни не са просто забавни, но и полезни за хората. Затова трябва да рефокусираме системата", коментира Зукърбърг.

Въпреки това отново има критики, че по този начин Facebook рискува да "затвори потребителите в балони". Когато виждат само това, което им харесва, потребителите може да се окажат повлияни само от публикации, които подкрепят тяхната идеология и разбирания дори и фактите да не са коректни.

Facebook коментира, че описва целта на промените си така: Хората да се чувстват по-добре, след като са посетили социалната мрежа. Това означава повече взаимодействия с близките. Как точно Facebook ще балансира тези взаимодействия с ограничаването на фалшивите новини, все още не е ясно.
2
Коментара по темата
2.
xkeyscore
12.01.2018 17:14:13
Е, в САЩ отново одобриха подслушването в сената и сега тези след тях сменят тактиката
1.
ъньо
12.01.2018 13:06:24
Ще се преместим в друг сайт тогава ,голям праз.
  Добави Коментар
26-годишен мотоциклетист загина при катастрофа край Елхово Той е управлявал мотоциклет, изгубил контрол и излиза извън пътното платно Известна рускиня хвърли връхните дрехи Одинцова се показа по бански
Почина известна българска актриса Поклон пред светлата ѝ памет Грандиозно предложение: Барселона дава 200 милиона евро за нападател Катаунците искат Холанд
Зеленски: Тръмп „започна да вижда нещата малко по-различно“ след Ватикана Украинският президент очаква американската помощ да се удвои заради сделката за полезните изкопаеми Обмисля оферта от... Ал Хилал иска Шави
Има деликатен проблем... Джоли е прекалено слаба Направи любопитно обръщение Опитният наставник Младенов с послание към родните треньори
Какво е състоянието на Вучич Вучич ще бъде изписан след час, но че е малко вероятно да се върне към редовните си дейности през следващите няколко дни Петима оцеляха след 36 часа в блато с алигатори Драма в Боливия
Тревожен инцидент в Русе Вратите на автобус затиснаха дете Искаш ли да блеснеш във филма „Един грам живот“, търсят 150 статисти Снимките ще се проведат на 17 юни 2025 г. (вторник) от 12:00 до 16:00 ч. в зала „Черноморие“ на Международния конгресен център – Бургас