Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Пропуски в изискванията за зимните гуми са причина за много катастрофи

Ключови думи: камион, гума, блокада, верига, сняг

Тежките камиони предпоставят блокиране на основни пътни артерии през зимата.
Оказва се, че в закона има огромна празнина в частта му за изискванията за зимни гуми.

ТИР блокира магистрала „Тракия” за няколко часа, след като се завъртя при 19-ия километър вчера. Инцидентът предизвика километрично задръстване.

Часове по-късно регионалният министър написа възмутен във „Фейсбук”, че ТИР-ът се е движел на ски и публикува снимки, на които се вижда, че гумите на камиона са видимо износени.



В случая обаче акт за некачествени гуми не е съставен. Причината – законът е спазен.



С други думи, ако дълбочината на грайфера е поне 4 милиметра, камионите и всички останали превозни средства не са в нарушение. Тази празнина в закона обаче създава предпоставки за много тежки катастрофи, казва експертът Красимир Георгиев.

„Какво става, ако този грайфер е 4 милиметра, а снегът е 5 милиметра? Получава се една маса между настилката и гумата и от там произлиза понятието аквапланинг – шейна”.

Законът се нуждае от спешна поправка, заявиха от Асоциацията на пострадалите при катастрофи.

„Може би ще имаме 65-та или 70-та поправка, но това е неизбежно, след като помислихме за леките автомобили, те да бъдат със зимни гуми, нека вземем най-добрите европейски практики и за камиони, и рейсове”, каза Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи.



Експертите в правителствения сектор също са на мнение, че в закона има дупка.

„Много експерти са против това, което е прието, естествено, че трябва да се помисли”, коментира Красимир Сребров, изпълнителен директор на ИА "Автомобилна администрация".

„Явно има някакви пропуски в нормативната база, тъй като опитът ни показва, че и 5 милиметра на автомагистрала създава огромен проблем при тежкото движение”, заяви Дончо Атанасов, председател на УС на АПИ.

Дневно по републиканската пътна мрежа се движат около 10 000 тежкотоварни камиона.
6
Коментара по темата
6.
Един
28.11.2017 21:49:32
ДифЕринциални , объркал съм .
5.
Един
28.11.2017 21:47:10
Може би само ей така за да залъгва простите !
4.
Един
28.11.2017 21:44:45
Защо е снимал гумите на ремаркето ? Това не са дифиренциални гуми !
3.
баба Злата
28.11.2017 21:41:24
Добрия държавен служител е този, който умее бързо да прехвърли даден проблем на друг.Както се казва:Друг да го боли главата. В Северна Гърция не са чували за зимни гуми. Там също пада сняг, но имат пътища и същите
своевременно се почистват.Когато една гума е галош няма значение дали е зимна или лятна.Когато един път е непочистен от снега и обработен с пясък и сол няма особено значение с какви гуми се движи автомобила.
2.
xaxo
28.11.2017 19:57:09
Подготвят закон за една педя грайфер.
1.
hahah
28.11.2017 19:44:05
а какво става като грайфера на чисто нова гума е 8 мм а снега по пътя е десет както е винаги в българия
  Добави Коментар
Направи гръмко изказване за Русия От Кремъл отдавна искат мир, твърди Лукашенко Новият папа е голям фен на... Лъв Четиринадесети е привърженик на италианския Рома
Много се харесват Памела Андерсън и Лиъм Нийсън - това ли е новата звездна двойка? Преследва я маниак Мъж тормози Анистън
Продават на загуба Бившата двойка иска да се отърве от имение Спират им парите? Скандал със Семен Новиков и Кирил Милов
Притеснителна информация за Варна Наркотици отведоха трима в арестите Извънредно: Крум Зарков се оттегля като секретар на президента Причината е идеята за референдум за еврото
Задава ли се потоп в областите Бургас и Ямбол  BG-ALERT с предупреждение за опасност Див екшън в Перник Четирима младежи са задържани
Голям проблем с водата в... Село Полковник Серафимово Гръмна бомба за него Ще води "белия балет"