Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Борисов-Пеевски е коалицията, която управлява днес България – всички го виждаме

Стилът на Корнелия Нинова ще се обърне срещу нас, ако не се трансформира в последователни действия, казва Александър Симов
Ключови думи: Александър Симов, Бойко Борисов, Пеевски, Корнелия Нинова, ГЕРБ, приватизация, Техноимпекс, Каолин, Цацаров, Стефан Гроздев

Александър Симов е на 40 г., журналист. Депутат първи мандат от „БСП за България“. Член е и на Националния съвет на БСП. Разговаряме в парламента по актуалните политически теми.

- Г-н Симов, как гледате на предложението на ГЕРБ за промяна на Конституцията?
- Ще разделя отговора на няколко нива, тъй като той не може да бъде напълно еднозначен. На първо място е ясно, че приватизацията в България трябва да бъде разследвана; трябва да бъде разнищена, тъй като аз мисля, че 98% от българите биха одобрили нещо подобно. Всички знаем, че коренът на несправедливостта, коренът на това, което сме днес, е именно в този процес, когато олигархията получи собственост на безценица. Обаче ми е трудно да приема нещо друго – когато говорим, че ще разследваме приватизацията днес, трябва да отговорим на въпроса защо не е била разследвана досега. Преди да правим каквато и да е промяна, трябва да отговорим какво пречеше през тези години всички лоши сделки, които и до днес са пример за тоталното мракобесие на българския преход, да не бъдат ревизирани тогава. Тъй като виждаме едно крайно дясно мнение, че приватизацията не целяла да донесе печалба, а да смени формата на собственост, което за мен е пълно безумие. Виждаме, че в десните среди това продължават да го повтарят като мантра – че едва ли не разследването на приватизацията било опит да се ревизират резултатите от прехода…

- Важно е дали сега е възможно да бъде разследвана приватизацията отпреди 20 години.
- Не, според мен това е много трудно. И второ, те казват, че като разследваме приватизацията, няма да има разваляне на сделки. Тогава как ще постигнем справедливост? Ето затова дълбоко не вярвам, че истинската цел на това предложение е да се разследва наистина приватизацията, защото убеден съм, гарантирам ви, подписвам се - че като почнат дебатите, изведнъж ще се окаже, че цялата приватизация се олицетворява единствено от приватизацията на „Техноимпекс”. Убеден съм, че тази идея се прави именно заради това.

- И на „Каолин” може би.
- За „Каолин”, да кажем, там наистина има проблеми. Аз не съм против да разследваме „Каолин”, тъй като сектата на Прокопиев заслужава да бъде разнищена. Но тук (в парламента – б.а.) ще си говорим основно за „Техноимпекс”, все едно друга приватизация не е имало. Щях да съм много повече „за”, ако бях чул „разваляме сделки, постигаме някакъв реванш”. Ама така, само да си правим антология на Бойко Борисов – съжалявам, не вярвам!

- А решението на Националния съвет (пленума) на БСП подкрепихте ли го, както беше взето?
- Решението на пленума дойде след 5 часа дебати. Аз го подкрепих, защото ние като левица няма от какво да се срамуваме. Ако отворите вестниците на прехода – единствената политическа сила, която е говорила срещу приватизацията, срещу тоталната приватизация като идея и срещу големите сделки, е БСП. А днес се опитват да ни закачат цялата приватизация. Е, не, няма да стане. Разбира се, далеч съм от мисълта, че няма представители на БСП, които да са се облагодетелствали…

- Но Вие сте гласували да не се разследва приватизацията – то така излиза, популистки погледнато. Това е решението на пленума.
- Решението на пленума е Корнелия Нинова да се подпише като съвносител на поправката в Конституцията, но ние ще гласуваме в зала „против”, водени от дълбокото недоверие, че нещо, направено от ГЕРБ, може да стигне до истината. Защото, вижте – това разследване няма да идва от някакви независими експерти. Основни говорители ще бъдат Бойко Борисов и Антон Тодоров – Мумията. Оттук нататък мислите ли, че това може да бъде изпълнено с реален политически смисъл? Ако вие го вярвате, сте много по-голям оптимист от мен.

- Въпросът е на прокуратурата дали вярваме.
- Ако видим социологическите проучвания, нивата на доверие в прокуратурата са почти отрицателни.

- В тази връзка, една от критиките на евродоклада за правосъдието беше за избора на членовете на Висшия съдебен съвет. Защо БСП отново влезе в играта на задкулисието?
- А защо си мислите, че БСП е влязла в играта на задкулисието?! Ние предложихме пълен брой кандидати, за да покажем, че не участваме в сделки. В крайна сметка, за съжаление, в обществото остана ясното усещане, а и БСП не направи нищо, за да го развенчае – че някаква договорка е постигната. И такава най-вероятно беше постигната. Не съм участвал в нея и заради това не мога да ви кажа открито дали е имало.

- Вас лично не Ви ли е срам как гласувахте? Как гласувахте всъщност за тези членове на ВСС?
- Аз гласувах „за” с изключение на един – Стефан Гроздев. За него отказах да гласувам.

- Той бе предложен от ДПС. И защо решихте така?
- Защото много мои приятели – адвокати, юристи – ми казаха: „Не! Недей, не го прави! Не си слагай този грях на душата.”

- В тази връзка наскоро Румен Овчаров каза, че Корнелия Нинова има проблем с обкръжението си в лицето на Кирил Добрев и Драгомир Стойнев. Съгласен ли сте?
- Няма да давам съвети на Корнелия Нинова – кои да взима в своето в обкръжение. Тя е тази, която преценява. Аз смятам, че не обкръжението на Корнелия Нинова е проблемът на БСП. БСП в момента страда от едно единствено нещо, което смятам, че не е маловажно – силата на Корнелия Нинова е нейната реактивност. В това, че тя винаги успява да отговори на всяко подхвърлено изречение към БСП и това даде една енергия на партията. И по черна ирония това е и най-голямата ни слабост в момента. И ще ви кажа защо. Казвам го съвсем откровено. В Кърджали, откъдето съм народен представител, дори вече и в по-затънтените села наши избиратели ми казват: „А бе, другарю Симов (както се обръщат към мен), прави ни впечатление нещо – БСП в понеделник казва едно, във вторник - друго, в сряда - трето, в четвъртък – четвърто. И в петък, като се замислим докарахме ли докрай това, което казахме в понеделник, виждаме, че не сме.“ Т.е. трябва ни много по-голяма политическа последователност. Само реактивност не ни върши работа. Поне според мен, ако този стил на Корнелия Нинова не бъде трансформиран в последователни действия по 3-4 големи теми, той постепенно ще се обръща срещу нас.

- В БСП говорите за шуробаджанащини по места, но за грандкорупцията, както я наричат, не споменавате нищо. Не говорите за порочни връзки, примерно, около триото Борисов-Пеевски-Цацаров. Защо БСП мълчи по тези теми?
- Не съм съгласен. Какво ще рече „мълчи”?!

- Ръководството на БСП и Корнелия Нинова не говорят. Правят го много малко хора като Румен Овчаров и Георги Пирински.
- Първо, аз не съм убеден, че най-големите проблеми на България произтичат от фигурата на Сотир Цацаров. Защото ако човек чете едни медии, свързани с приватизацията на „Каолин”, ще остане с впечатление, че Цацаров е изворът на всичко лошо. Добре, ама България имаше проблеми и преди Цацаров, очевидно ще ги има и след него същите. Т.е. не прокуратурата е основният източник на беди. Далеч съм от мисълта да пиша житие на Сотир Цацаров. Напротив – той дължи отговори и трябва да бъде разтърсван и с политически, и с юридически критики, тъй като много има такива. Колкото до Пеевски, аз мисля, че ние вече не се срамуваме да говорим за него. Доскоро – да, всеки социалист трябваше да потъва в земята от срам. Дори и такива като мене, които на 14 юни (2013 г.) излязоха на площада да протестират срещу избирането му за шеф на ДАНС. Но е факт, че БСП се сдоби с тази историческа вина и ние си платихме за нея. Две години всякакви анализатори ни казваха, че БСП умира. Бяхме в кома. По-лоши резултати от тези на местните избори през 2015 г. не сме регистрирали през политическата си история. И смятам, че хората след това ни повярваха, че ние не сме партия, свързана с Пеевски. И заради това не смятам, че всеки социалист вече може да се срамува. За Пеевски трябва да отговаря Бойко Борисов, тъй като коалицията, която управлява България днес, е Борисов-Пеевски и всички го виждаме. И доказателства за това – колкото искате. Смятам, че БСП вече няма причина да се срамува в това отношение.

- А защо Корнелия Нинова не говори за това?
- Напротив, тя говори много често за него. Ако не си спомняте, преди 5-6 месеца тя самата си и каза как навремето Пеевски я е смазал като заместник-министър.

- Да - и дотам.
- Няма значение, аз не смятам, че тя може да бъде свързвана с Пеевски. Поне аз не смятам, че тя е човек на Пеевски. Напротив – чувам я да говори. Това, че не превръща разговора за него в основна тема - може би е права донякъде, тъй като в момента Пеевски е проблем, но по-големият проблем е този, който дава властта на Пеевски да ръководи процесите и това е Бойко Борисов.

- Като че ли започна някаква промяна в БСП. Докъде обаче трябва да стигне тя в бъдеще, Вие как го виждате?
- Съгласен съм, че това е само започнала промяна. БСП в продължение на 15 години не обичаше да се променя, в резултат на което днес сме стигнали до ситуация, в която или правим радикални действия, или БСП няма да я има на политическата сцена. Харесва ми започнатото от Корнелия Нинова подмладяване на партията, на парламентарната група. Но трябва да се каже, че това е само техническата страна на промяната. На нас ни трябва и политическа промяна. Днес БСП е изпаднала в парадоксална ситуация по израза на Валентин Вацев, когото няма как човек да не уважава – намираме се във време, когато около БСП има повече социалисти, отколкото в БСП. Т.е. вече в България се забелязват много леви хора, ама наистина леви, които обаче не искат да чуват за БСП поради много причини – можем за тях да направим отделно интервю. БСП трябва да се промени по такъв начин, че да накара тези хора да повярват, че тя може да изрази техните идеи. Защото иначе този разпилян ляв вот в момента не отива никъде. Той е протестен, той е гневен, но ние не можем да го привлечем, защото на нас не ни вярват. На нас често ни казват - „ето, ако има модерна дясна партия в България, това е БСП“. Т.е. ние трябва да дадем доказателства на тези хора, че вече сме се променили. Оттук нататък, в средносрочна перспектива – 5-6 години, нашата цел е тези социалисти около БСП да станат част от БСП или поне 1-2 пъти да гласуват за нас, за да видят дали ще може да изпълним техните политически идеи.

- Трябва ли да олевее повече БСП?
- БСП трябва да олевее в истинския, в реалния смисъл на думата. А под „олевяване“ разбирам не само като икономическа програма, а и като политически послания. Олевяване и в този смисъл – левите хора да повярват, че БСП няма да ги предаде, тъй като няколко пъти БСП ги е предавала. И това е нашият проблем, който ни тежи и който трябва да преодоляваме.
9
Коментара по темата
9.
Безплатен съвет,който не е по темата
26.11.2017 08:33:42
АКО купувате или продавате имот,гледайте по възможност това да НЕ Е при нотариус БИСЕР ДЕМИРЕВ 324 ОТ АЙТОС
ЗАЩОТО ВИНАГИ ЗНАЕ КОЙ Е НАЙ-ПРАВИЛНИЯТ И ПОДХОДЯЩ НАЧИН ДА ВИ ЗАБЛУДИ И ДР.ИЗМАМЯТ
А ПОСЛЕ ИДИ И СЕ ОПРАВЯЙ В ТЕЗ КОРУМПИРАНИ ИНСТИТУЦИИ
8.
ДПС, ГЕРБ, БСП и патрЕЕЕооотите
25.11.2017 21:50:00
Не е с Пеевски, с Доган ;)
7.
До Симов
25.11.2017 21:27:07
Симов ,БСП като една икономическа групировка винаги е експлоатирала хората и ще продължи да го прави докато има заблудени овце.
Но овцете рано или късо ще ги изядете и после трябва да се преформатирате в модерна лява партия ,което пак ще си е същото но на нов глас.
6.
До Симов
25.11.2017 15:56:58
Симов а вие БСП като бяхте 100пъти партньори с ДПС,защо не говореше за Пеевски? Всички сте за трепане! Добре че гяура е напишкан и страхлив! Прекланя глава и реве като жена!
5.
baihui
25.11.2017 15:18:05
BMB is pedal !
4.
Вол
25.11.2017 14:20:36
Тоя горкият е насрана гарга, а се опитвате да го изкарате герой
3.
Петър
25.11.2017 13:56:56
Симов, искам да национализирам скалпа ти. С бой, или без ще ми го предоставиш? Избора е твой, а скалпа ти...
2.
Слави Жеков Ярето
25.11.2017 13:24:43
толкова прост и заблуден народ няма никъде по света да вярва на една проста като гьон Тиква и Крив Врат
1.
куркума
25.11.2017 13:17:09
Народният любимец ББ заяви: Българите са бедни, защото са мързеливи, корупцията няма общо...

На ежегодното събрание на лидерите на националните партии от европейската политическа организация – Европейска народна партия, Бойко Борисов обясни на германския канцлер Ангела Меркел, защо стандартът в България е по-нисък от немския.
Българите не работят като германците, те като цяло не работят и трябва постоянно да бъдат карани да го правят. Българските предприемачи са затруднени от качеството на рабтната ръка и това е причината България да е в това положение. Който и друг да управлява страната, няма да има по-добри резултати…
На това оправдание Ангела Меркел отвърна, че стотици хиляди българи работят в Германия, но там са достатъчно продуктивни, не по-малко от редовите работници от всички други държави на територията на федералната република. Отговорът на Борисов е бил, че в Германия отиват трудолюбивите българи, а в България остават мързеливите...
Сериозните европейски политици имат грамотни икономически съветници и водят такава данъчна и парична политика, че предприятията на територията на страните им да водят до максималната възможна комбинация от труд и капитал, че да имат максимална производителност, първо на труда, а след това на капитала. ЗА РАЗЛИКА ОТ ТЯХ, БОЙКО БОРИСОВ СЕ ОПРАВДАВА, КАТО ОПИСВА БЪЛГАРСКИЯ РАБОТНИК КАТО МЪРЗЕЛИВ.
НЕЗАБАВНО ИСКАМЕ ОСТАВКАТА НА БМБ ЗА УРОНВАНЕ АВТОРИТЕТА НА ВСЕКИ ЕДИН БЪЛГАРИН ПРЕД ЦЯЛ СВЯТ! ОСТАВКА НА БМБ!
  Добави Коментар
Червени флагове, които карат мъжете да се отдръпват Какво ги провокира да избягат въпреки интереса си 10 неща, които всяка жена заслужава от мъжа до себе си Задоволяването с по-малко може да донесе усещане за нещастие във връзката
10 знака, че мъжът, когото обичате, не ви заслужава Не си губете времето Любовен хороскоп за 29 април – 5 май Ще търсим и ще получаваме повече романтика
Бабината рецепта за празнична великденска пита Лесен начин на приготвяне и бон апети НСИ: Какъв е броят на разводите у нас през 2023 г. За 84.6 % от жените и 84.2% от мъжете, сключеният граждански брак през 2023 г. е бил първи
Защо децата ни са първи по пушене и пиене? Това са много стряскащи резултати, защото са свързани с подрастващите хора, малките деца, смята експерт 70% от българите нe си мият зъбите Децата в никакъв случай не трябва да се плашат със зъболекаря или зъболекарския стол
"Булгаргаз" предлага с 6% по-евтин газ през май Окончателно решение ще бъде взето на 1 май Слагат и електронен подпис в личните карти Таксата за обикновен срок за издаване става 30 лева, бързата услуга е 60 лв., а експресната - 150 лв.
Даниел Петканов стана трейдър Лудия репортер търгува с валути, акции, стоки и индекси Глоба от КАТ ни спъва да си продадем колата Пречката важи и при сделките за имоти, от 3 май нотариусите ни проверяват в НАП за борчове