Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Санирането никога не е било безплатно, сега е моментът за преоценка на програмата

Разчитаме новият регионален координатор на НФСБ в Бургас да се справи с увеличаването на структурите в областта, казва Христиан Митев
Ключови думи: Христиан Митев, парламент, саниране, Бургас, магистрала Черно море, Ахелой, Поморие, Слънчев бряг, Малко Търново, Царево, ОП


Христиан Митев е на 37 г. Член на Националната контролна комисия на партия НФСБ. Депутат от „Обединени патриоти”, втори мандат народен представител от Бургас. Зам.-председател на парламентарната Комисия по правни въпроси и член на Комисията за наблюдение на приходните агенции и борба със сивата икономика и контрабандата.


- Г-н Митев, излязоха информации, че изцяло безплатното саниране спира от 2019 г. Това очаквано ли е, имахте ли такива намерения като управляващи?
- Първо, искам да направя уточнението, че санирането никога не е било безплатно. На практика до момента програмата за енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради (както е официалното й наименование) се заплащаше от държавния бюджет, така че в този смисъл никога не е имало безплатно саниране. То е финансирано от всички нас, които плащаме данъци в страната. Що се отнася до информациите, които изтекоха в медиите – да, действително оттук нататък трябва да се вземе решение съобразно, на първо място, програмата на правителството, която пък се основава на подписаното коалиционно споразумение между ГЕРБ и „Обединени патриоти”, а именно - да се промени философията на програмата, така че да има самоучастие на гражданите. А вече, в какъв процент и доколко – е въпрос на допълнителни анализи. Винаги се е говорело за до 10 процента, макар че се споменават различни числа.

- Защо гражданите трябва да участват със свои средства, т.е. да  съфинансират санирането?
- По принцип идеята на самоучастието на гражданите е да има по-голям контрол при осъществяване на дейностите по саниране. Т.е. да може тези, които са бенефициенти по тази програма, да могат да правят и възражения и да имат много по-активна позиция, за разлика от сегашното положение. Защото знаете, че след като един гражданин получава, без да има никакво участие в заплащането на санирането, той много по-малко би имал основание и има основание да прави възражения и да контролира качественото изпълнение на дейностите. Разбира се, доколкото си спомням, в дискусиите за въпросното съучастие се говореше и за съответно облекчение на определени групи граждани, които не могат да си позволят да плащат този процент на самоучастие. Но е прекалено ранен етап да говорим за нещо подобно, тъй като трябва да се направи оценка на резултатите досега, на начина, по който е функционирала тази програма. И да се види в бъдеще какво трябва да се направи, какъв механизъм да се изработи и тук нямам предвид само самоучастието на гражданите. Имам предвид изобщо като програма, като механизъм за контрол, така че тя действително да е ефективна и да може да продължи и да постигне целта, за която е създадена.

- „Обединени патриоти” ли има основна роля за това гражданите да участват със съфинансиране, защото доколкото си спомням ГЕРБ настояваха програмата да остане изцяло „безплатна”?
- Ние още в миналото Народно събрание сме изразявали това наше виждане – че е необходимо самоучастие. Това бе и в резултат на публикации в медиите за прекалено големи и раздути сметки за санирането на определени жилищни сгради. Включително си спомням, че и за един от блоковете в „Меден рудник” в Бургас бяха изнасяни подобни фрапиращи данни за саниране с фамозни суми на квадратен метър, което е недопустимо да се прави с парите на всички останали. Би следвало да имаме един много по-завишен контрол по разходването на тези средства, от една страна. И от друга, това винаги може да направят най-добре тези граждани, които са засегнати от този процес. Така ще се чувстват и по-ангажирани. Разбира се, по-голямата част от финансирането ще си остане на държавата. Този механизъм е използван и в други държави-членки, които са имали такива програми.

- Доколкото си спомням, имаше и европейска програма, която също бе със съфинансиране от гражданите.
- Правилно си спомняте, но имайте предвид, че тази програма бе при много по-голям процент участие на гражданите от този, който в момента се обсъжда. И второ, много по-малък процент се ангажираше държавата с този процес. Освен това, мисля, че имаше възможност и за вземане на кредити от етажна собственост, за да се осигури процентът съфинансиране. На практика тази програма така и не проработи. Въпросът е да се погледне съществуващият модел и той да се направи оптимален, така че от една страна да остане водещата роля на държавата при финансирането. От друга страна, гражданите също да бъдат ангажирани с този процес и оттам пак казвам, да има завишен контрол както върху качеството на изпълнението, така и върху разходването на средствата. Защото всеки ще е заинтересован, след като има участие във финансирането на тези дейности, това да става по най-добрия начин. Това е важно и за всички останали, които по една или друга причина не се включват в тази програма, защото на практика те осигуряват огромните средства, които влага държавата.

- За какъв процент съфинансиране от гражданите обаче може да се говори?
- Аз не мога да се ангажирам с конкретни проценти, въпрос на дискусия е. Мога да изразя лично мнение, че 10 процента е максимумът, който следва да се обсъжда поне на този етап. Не ангажирам с това мнение нито НФСБ, нито „Обединени патриоти”, нито пък коалиционното правителство. Но е въпрос на задълбочен анализ. Примерно дали в един блок, в който преобладаващо живеят лица с ниски доходи, ще е по-малък процент или ще се върви към освобождаване (от съфинансирането – б.а.). Може би сега е и правилният момент за преоценка на програмата и за това каква форма и какъв вид ще има при по-нататъшното финансиране през бюджета след 2019 г.

- Валери Симеонов наскоро заговори критично за диалога с ГЕРБ. В НФСБ оставате ли на мнение, че правителството трябва да изкара пълния си мандат?
- Ние нямаме друга позиция към този момент. Това, което е казал нашият лидер, го поддържаме и го подкрепяме. В края на краищата той има един по-различен поглед в изпълнителната власт за процеси и явления, които ние няма как да обхванем изцяло, гледайки от депутатските банки. Но нямаме промяна в политическата позиция към този момент в посока към разваляне на коалицията, а още по-малко към предсрочни избори.

- Какво се случва със структурите на НФСБ в Бургаско след напускането на Ангел Божидаров?
- Структурите на НФСБ в Бургас ще продължат да функционират както и досега. Напускането на г-н Божидаров не смятам, че ще се отрази негативно на структурите на партията. Има нов регионален координатор, който извършва регулярни срещи с всички структури и в Бургас, и в региона. Провеждат се отчетно-изборни събрания, така че не смятам, че по някакъв начин напускането на г-н Божидаров ще се отрази на структурите.

- Кой е новият регионален координатор?
- Това и Иван Кузманов – общински съветник в Камено. Деен участник във всички инициативи на партията от създаването й до този момент. Човек, който има достатъчен политически и организационен опит. Разчитаме да се справи със задачи като поддържането и увеличаването на структурите на територията на областта.

- Имате ли нови инициативи като депутат от Бургас?
- Те са не по-различни от приоритетите и програмата на правителството. Знаете, че основен проблем е инфраструктурата и то основно пътят „Бургас – Слънчев бряг”, за който се говори от много време. Там трябва да се упражнява непрекъснат контрол и натиск за възможно най-бързото приключване на процедурите. Знаете, че има забавени отчуждителни процедури, особено в района около Ахелой, община Поморие. Най-вече те бавят изграждането на този скоростен път. Разбира се, приоритетен е и другият път откъм Южното Черноморие - „Царево – Малко Търново”. Това са за мен инфраструктурни проекти, за които Министерството на регионалното развитие и благоустройството трябва да бъде непрекъснато контролирано и насърчавано. Разбира се, в по-дългосрочна перспектива трябва да говорим (макар че напоследък малко се говори) за автомагистрала „Черно море”, която за мен ще има заедно с другите два пътя определящо значение за туризма. Знаете, че Бургас разчита изключително много на туризма като отрасъл за своето развитие.
23
Коментара по темата
23.
Данъкоплатец
30.09.2017 16:01:42
Значи аз ще плащам санирането на съседния Блок с данъците си а когато дойде моя ред да плащам още това е дискриминация ...на международен съд
22.
.i.
30.09.2017 01:21:58
това не е саниране а насиране
21.
Много са им...
28.09.2017 22:43:24
https://www.youtube.com/watch?v=fF9DRa2Ul00
Изгледайте видеото
20.
здравейте селяни
28.09.2017 19:39:08
блоковете отвънка освежени - отвътре леш! а плащат всички! ламята герб лапа, не се шегува!
19.
Киро кура
28.09.2017 18:30:11
То като се замисли чове как може нещо дето цигани го правят да струва милиони...
18.
Иван
28.09.2017 17:39:09
Лошо саниране, при всеки дъжд течове, повредени собствено изградени и остъклени тераси.
17.
Иван
28.09.2017 17:24:15
Това е източване на дълг в партините и личните каси.Държавата е мащеха за селините,който ще плащат дълга.74000 лева даваш и получаваш поръчката за изолация с цена тройно по-голяма от реалната.Много гербажи станаха милионери ,а някой милердери.Лош матриял............
16.
Jivko
28.09.2017 10:53:41
Blagodarenie na obedinenite patrioti ste si pla6tame za saniraneto dokoga 6te gi tarpim tezi
15.
Ft6g
28.09.2017 10:29:17
Ae flagman ot koga slagate pederasi tos pari mi predlaga6e da mi go pipal aaaaaaa 6te povarna aaaaaaaaa kak moje aaaa
14.
Мангал-спец строител
28.09.2017 10:17:38
Това означава, че кражбата през бюджета не ги задоволява, искат да ни бръкнат директно в джоба. То и сега стойността на стиропоролепенето е 10% от отпусканите суми, другото се краде от възложителите("наши хора").
13.
godogxpgxpyxlyxpyxoyxpyxyo
28.09.2017 09:36:56
ЛОШИ ДНИ ЗА БЪЛГАРИЯ. ....БОКО МУШАМАТА И ГЕРБ ......ПОД НАТИСКА НА ИЗРАЕЛ И USA. ...ЗАПОЧВАТ ИЗНОС НА ОРЪЖИЕ ЗА КЮРДИСТАН ....ЕРДОГАН ....ВЕЧЕ ЗНАЕ. ....КО ПРАЙМ....??????
12.
да - не
28.09.2017 09:15:57
Флагман, защо работи само бутона не/червения/ а да/зеления отново не работи.... На къса каишка ли ви държат....
11.
Саниране
28.09.2017 09:03:44
Една голяма империя когато започнала да се разпада ,царя не позволявал на придворните си да изпозват думи като протести , стачки , да не вземе да свърши царството му и да загуби управлението. Защото много започнаха да лъжат и крадат от хората и природата ще започне да недоволства една снежинка да падне и да затрупа държавата и после ще му е виновен хан Аспарух, защо тук на Балканите е направил държава!
10.
Откриваме филиал в Бургас
28.09.2017 09:02:19
Управлението за гражданска авиация на Великобритания (Civil Aviation Authority - CAA) заплаши със санкции ирландския нискотарифен авиопревозвач "Райънеър" (Ryanair).
Санкциите може да бъдат наложени заради това, че превозвачът не е предоставил на клиентите си достоверна информация за техните права, след като вчера обяви отмяна на редица полети през зимния период.

"Райънеър" анулира вчера 18 000 полета през предстоящия зимен сезон, което засяга интересите на около 400 000 пасажери. Компанията обясни това решение с намаляване на авиопарка на 25 самолета през зимата.

”Райънеър” ще отмени хиляди полети до март 2018 г. >>

"Райънеър" предлага на пътниците, чиито планове засягат новите анулации, или нови варианти за полетите или връщане на парите.

По-рано "Райънеър" анулира неочаквано 2100 полета между средата на септември и края на октомври. Тази мярка засегна 315 000 нейни клиенти.

Ръководителят на Управлението за гражданска авиация на Великобритания Ендрю Хейнс посочи, че информацията, която е оповестила вчера "Райънеър", отново не пояснява правата на пътниците.

Управлението е изпратило до "Райънеър" писмо с искане за среща с ръководството за консултации, които ще продължат най-малко една седмица. Тези консултации могат да доведат до завеждане на съдебен иск за необезпечаване на защитата на правата на потребителите.

Ирландският новинарски портал "Фора" обяснява проблемите на "Райънеър" с масов отлив на персонал. Само през тази година са напуснали 140 пилоти, работещи за ирландския нискотарифен превозвач.

"Райънеър" е най-голямата нискобюджетна авиокомпания в Европа. Тя обслужва над 1100 дестинации между 160 летища в 27 европейски страни и Мароко, отбелязва
9.
Андонов
28.09.2017 08:51:32
Абсолютна дискриминация. За съд е тоя дето ги е мислил тия схеми. Вчера раздава от общите пари, но днес не може. Значи с тия мойте данъци направиха блока на съседа да?
Да си оправят решенията навреме щото народа ще се надигне.
8.
Дааа
28.09.2017 08:49:39
Боли ме суджука ,ако не е безплатно санирането за всички , няма да позволя да ми санират апартамента, да го духат управляващите крадци. То и толкова качествено се извършва това саниране , че до няколко години всички картони ще паднат от блоковете и ще се срутят, просто лобистите от строителния сектор ще лапнат някой друг милион от не качествена изработка!
7.
hg
28.09.2017 07:26:20
няма как до сега да е безплатно и изведнъж някой да реши че ще взема пари от живущите!
ТОВА е дискриминация спрямо предстоящите санирания!
6.
дино
28.09.2017 01:07:46
След тези балони идиотче, цели квартали промениха облика си.
5.
Име
27.09.2017 23:37:47
Балоните на герберастите гърмят един след друг
4.
тоа па
27.09.2017 23:08:02
упрай рибарето ,дърварето и почна санирането . калмук
3.
Данчо
27.09.2017 23:00:23
Защо изтрихте новината за каплавото саниране и течовете в домовете на хората след дъжда подлоги долни?!
2.
Plitkata
27.09.2017 22:51:24
Щом Принцесата е депутат.......
1.
AC-DC
27.09.2017 22:48:06
kude sa RUSKITE reaktori na AEC za 900 miliona EURO koito Bai Hoi PLATI nikoi NE gi e vizdal.Nosiat se sluhove 4e Bai Hoi gi e prodal na TURCIA i SANIRA na porazia poneze se o4akwa w budeshe NEDOSTIG na ewtin tok .Za towa powe4e sanirani blokove po malko potreblenie na tok ot bg grazdani
  Добави Коментар
Това не е дядката от квартала, а легендарният Агент 007 Пиърс Броснан вече е на 70 години  Три от кифлите на "Ергенът" цъфнаха в "Денсинг старс" и едва не провалиха всичко Клетите гости на предаването, което се излъчва на живо всеки вторник, съжалиха многократно, че са се паднали именно до тях
Той се провали като тв водещ в бТВ, но сега е на път да се провали и като мъж Дали ще приеме сериозно обвързване с гаджето си Боряна Братоева, която иска дете  Случаите на коклюш в Европа се увеличават Най-засегнати са децата
ЦИК готви бюлетини с различни цветове за вота 2 в 1 през юни Нападките за манипулация на изборите се отразяват негативно на гласоподавателите Руснак намушка двама украинци в търговски център в Германия Жертвите са починали от прободни рани
Берачи на горски плодове и гъби готвят протест Причината – по-голямата данъчна тежест Делян Добрев : В борда на НЕК получават по 5-6 хил. лв. на час Според него за три години управление са усвоени едва 4% от европейските средства
Рекордна сума: Часовник на пасажер от "Титаник" продаден на търг за 900 000 паунда Бижуто е носено от най-богатия пътник на кораба - Джон Джейкъб Астор Украйна готова за контраофанзива в края на 2024 г. или началото на 2025 г. Киев очаква опит за засилени атаки на Русия през лятото 
У нас все още можело да се намери качествена храна Експерт съветва: Риба поне един на седмица  Забравете за дънките! Това е новият моден хит На улицата, в магазините или в социалните мрежи: невъзможно е да ги пропуснете