Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Ивайло Московски: Концесията не е мръсна дума, летищата в Бургас и Варна се развиват (ВИДЕО)

Един камион прекосява България по най-натоварения трафик с еднодневна винетка за 10 евро, а Австрия – за 115 евро, каза министърът
Ключови думи: Ивайло Московски, ТОЛ система, летище Бургас, камион,

Макар, че летищата в Бургас и Варна бяха концесионирани от правителство на БСП, не мога да си изкривя душата и да не кажа, че те са много по-добрир отколкото бяха, заяви транспортният министър Ивайло Московски в „Тази сутрин“ по бТВ.
„Няма смисъл да правим концесията мръсна дума. Това е един от добрите начини в държавата да влязат инвестиции от частни капитали“, подчерта министърът.
Той съобщи, че между 8 и 10 пъти по-малко плаща един камион, който преминава през България, в сравнение с други страни в Европа. Затова е спешната нужда от въвеждането на тол система за плащане при камионите над 3,5 тона.
Министърът изтъкна, че над 50% от трафика у нас е транзитен. Един камион прекосява България по най-натоварения трафик с еднодневна винетка за 10 евро, обясни Московски.
Същият камион в Сърбия плаща 70 евро, в Унгария – 84 евро, в Словакия – 101 евро, в Австрия – 115 евро, а в Германия до Хановер - 95 евро, което е средно между 8 и 10 пъти повече в сравнение с нашата страна, изчисли министърът.
Той цитира доклад на Световната банка, според който, ако се промени винетната система за таксуване за превозни средства над 3,5 тона, приходите за държавата от този вид пътна такса би бил не по-малко от милиард на година.
До 3,5 тона е разумно да си остане винетна система, защото става дума за личните автомобили на хората, бусовете и пикапите, уточни Московски.
Припомняме, че първа крачка към създаването на тол система у нас направи властта след близо две години буксуване, а шестте оферти на частни фирми бяха отворени вчера.
Очакванията преди бяха, че изграждането на системата ще струва 200 милиона и ще увеличи приходите за ремонт на пътища в хазната до 1 милиард лева годишно.

7
Коментара по темата
7.
Пътуващ
17.08.2017 20:37:17
Браво Ивайло, предполагам, че си кръстен на дядо си, а не на ония цар-свинар. Но като чета умните слова произнесени от устата ти, май си кръстен на царя. Кажи колко печели държавата и колко концесионерите не се срамувай. Излез от Мутрогения и виж за какви пътища плащат ТИРаджиите из Европа и какви калдаръми предлагате Вие. С алчността си ще изгоните международния транспорт от България и ще го подарихте на Сърбия и Гърция. Но Вие напълнихте банковите си сметки и бъдещето не Ви интересува.
6.
Ха ха
17.08.2017 16:22:29
Летищата били по-добри.Попитайте работещите там дали е по добре. Старите сгради стоят а построиха нови за без пари ,течащи при всеки по сериозен дъжд.А колко губи сега държавата само тимаджии знаят.
5.
сокерез бее мангал
17.08.2017 15:33:11
Мургавия московец да ВДИГНЕ таксите на хилядите ТУРСКИ тирове-камиони не да разпродава и подарява концесии за КОМИСИОНИ
4.
Дернев
17.08.2017 15:08:16
Концесията не е мръсна дума,но БГ концесията е. Условията й я прави такава. А ако концесионерите ни бяха стратегически, както ги набедихте че са , сега трафика в пристанищата да се е увеличил многократно от/за Зап. Европа/Видин, от/за Дуръс и същото от Александруполис. Всички през Карнобат за Бс/Вн. Но те лапат баницата, която държавата сама им даде за стотинки.
"... 50% от трафика у нас е транзитен. Един камион прекосява България ... а 10 евро," Този трафик трябваше да го прави това на вагони, а не на колелата си да бъде рекетиран и да троши пътищата ни. Дъжавата не е лош стопанин. Нейният алчен апарат е. А той е такъв, защото го държат нарочно с мижави заплати за да е подкупен и от там послушен. Иначе кой ще подпише от името на държавата концесия БГ тип.
Държавата трябва да си дойде на мястото. За сега опити няма. Остава същата баничарница. Това трябва да се спре.
3.
ALF
17.08.2017 13:55:41
А цените на полетите ?
2.
Самолети
17.08.2017 13:01:03
А терора от самолети над Бургас, кой може да го спре.Вече е нещо страшно...Шума е разтърсващ.
1.
Самолети
17.08.2017 13:00:27
А терора от самолети над Бургас, кой може да го спре.Вече е нещо страшно...Шума е разтърсващ.
  Добави Коментар
Магнитни бури връхлитат Земята Най-чувствителните хора трябва да са внимателни След победите над Германия и Словения, трети повод волейболна България да се усмихне Възможно е да срещнем аутсайдер в осминафиналите
Никола Цолов предизвика фурор край морето Пилотът се срещна с много фенове Украинец отиде в Русия да снима филми за възрастни, последва го тежка съдба За 5 години той не получи документи за пребиваване в РФ, сега е зад решетките
Млад моторист се заби в крава и загина Трагедията се случи отвъд океана Мечка се разхожда из голям роден град Изненадваща ситуация в Ловеч
Толкова пиян шофьор скоро не е хващан в Бургас Дрегерът едва не се счупи Учителка съблазни ученик, ще лежи в затвора Драма отвъд океана
Не правете тази грешка зад волана, може да е фатална Защо не трябва да държим волана с една ръка? Българи юнаци! "Лъвовете" доминират в индивидуалните класации на Световното България е на осминафинал на Мондиала
Конър Макгрегър се отказва от надпреварата за президент на Ирландия Макар да се отказа от политическата сцена, той обеща да продължи да работи за доброто на страната 1156 българи с доход над 1 млн. лв., декларираха ги пред НАП Нашенец изкара 70 млн. лв. от продажба на акции