Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Нацисткият „стелт”: Как реактивният безопашат самолет на Хитлер можеше да промени хода на войната (СНИМКИ/ВИДЕО)

Ключови думи:
Немският експериментален реактивен самолет Horten Ho IX можеше да промени хода на войната. Това пише в исторически обзор сп. National Interest, цитирано от Блиц.

Авторът на статията Себастиян Роблин отбелязва, че „първият реактивен самолет от този тип е бил изобретен от братята Хортен. Той е получил, макар и не съвсем заслужено титлата „невидимият изтребител на Хитлер”.  

Работата по създаването на Ho IX започва, след като райхсминистърът на авиацията Херман Гьоринг поставя задача да бъде създаден за Луфтвафе самолет, способен да достигне скорост 1000 км/ч при бомбен товар 1000 кг. И далечина на полета не по-малко от 1000 км. Братята Рейман и Валтер Хортен, които дълго време експериментирали с планери без опашки, представили своя проект „летящото крило” и той бил одобрен.  

Благодарение на оригиналната аеродинамична схема се понижавало съпротивлението на въздуха, което позволявало да да се изразходва по-икономично горивото и давало възможност за използването на най-новите  реактивни двигатели.

Самият самолет е истинска технологична революция, но най-забележителното е използването на „стелт” технологията предложена от Реймар Хортен. По негова идея корпусът на самолета е правен от смес на карбон, добиван от дървени въглища и преработена дървесна смола. Това прави самолета почти невидим за радиолокаторите през 1944 година.

Освен това корпусът му е покрит с боя с високо съдържание на графит, което допълнително затруднява откриването. Друго основно изискване за „стелт” технологията също педантично е спазено – липсата на прави ъгли в конструкцията на машината.  

Скоро компанията Gotha получава поръчка за производството на 40 такива самолета. Първите изпитания на серийните екземпляри са през февруари 1945 г. 

Въпреки слуховете, самолетът не е бил съвсем невидим. „Но схемата „летящо крило“ сама по себе си понижавала ефективната площ за отражение, което е характерно за самолетите-невидимки”, подчертава Роблин.  

Превъзходството над противника се постигало не толкова заради „стелт-ефекта”, а благодарение на високата скорост на полета. В крайна сметка в небето на Втората световна Ho IX е можело да стане истинско страшилище. Но към края на войната той все още е бил далеч от масовото серийно производство.



0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Никола Цолов предизвика фурор край морето Пилотът се срещна с много фенове Украинец отиде в Русия да снима филми за възрастни, последва го тежка съдба За 5 години той не получи документи за пребиваване в РФ, сега е зад решетките
Млад моторист се заби в крава и загина Трагедията се случи отвъд океана Мечка се разхожда из голям роден град Изненадваща ситуация в Ловеч
Толкова пиян шофьор скоро не е хващан в Бургас Дрегерът едва не се счупи Учителка съблазни ученик, ще лежи в затвора Драма отвъд океана
Не правете тази грешка зад волана, може да е фатална Защо не трябва да държим волана с една ръка? Българи юнаци! "Лъвовете" доминират в индивидуалните класации на Световното България е на осминафинал на Мондиала
Конър Макгрегър се отказва от надпреварата за президент на Ирландия Макар да се отказа от политическата сцена, той обеща да продължи да работи за доброто на страната 1156 българи с доход над 1 млн. лв., декларираха ги пред НАП Нашенец изкара 70 млн. лв. от продажба на акции
БМВ за половин милион вози Деси! Радев мълчи И от НСО не обелват дума за придобивката Гала стана копие на Донатела Версаче Тв водещата прилича на сестра-близначка на модната дизайнерка