Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Михаил Попов: Буферните паркинги няма да намалят трафика в Бургас, трябва да се спре презастрояването

Според него обществените обсъждания няма да дадат резултат, щом решението вече било взето
Ключови думи: михаил попов, буферни паркинги, пътна безопасност, флагман, бургас, безопасни улици от валя
Големият проблем на Бургас е презастрояването. Оттам се получават големите задръствания в града. Ако от един комплекс преди години са излизали 5 хиляди коли, сега са 10 хиляди. Това е точно заради строителството на нови сгради, а не защото хората имат по 2-3 коли. Това каза пред Флагман.бг специалистът по пътна безопасност и секретар на фондация „Безопасни улици от Валя” Михаил Попов.

Той бе потърсен, за да коментира идеята на Община Бургас за буферните паркинги, които целят намаляването на трафика в града (ВИЖ ТУК). Гостите на Бургас ще могат да оставят колите си на определени места и да ползват градски транспорт. Системата е въведена вече в София и е удобна за хората, които влизайки в столицата, могат да паркират автомобилите си и да се качат на метрото.

Според Михаил Попов идеята за буферните паркинги е добра, но е за многомилионни градове и няма да проработи в Бургас.

„Например някой идва от друг град, ще си остави ли колата в началото на Бургас, за да се качи в автобус, при положение, че в центъра на града също има големи паркинги. Не мисля, че ще го направят, за да спестят 1-2 лв”, каза той.

Попов смята, че в София също няма ефект от буферните паркинги. Задръстванията в столицата с всяка изминала година ставали по-непоносими, въпреки метрото.

„Причината пак е презастрояването. Мнението на столичани е същото. Като толкова много искат да строят, да го направят извън градовете. Всяка една сграда генерира много коли.  За да покажат от Общината, че искат да се промени обликът на града по отношение на трафика и колите, веднага трябва първо да спрат презастрояването, а след това да се мисли в друга посока. Иначе полза от тези паркинги няма да има. Презастрояването отнема жизнени пространства не само чрез самите сгради, а и чрез колите, които генерират", коментира той.

Според Попов обществените обсъждания няма да дадат резултат, дори и мнението на бургазлии да е отрицателно. „Каквото са решили – това ще направят. Аз нямам намерение да присъствам. Достатъчно се тормозех 5 години да давам идеи за пътната безопасност, но спрях, защото видях, че няма резултат”, добави в заключение той.
22
Коментара по темата
22.
ана
06.05.2017 17:23:11
То е ясно,че всеки оглежда района,където закупува жилище,но аз вече агитирам родителите ми да се местят,защото там където живеят от преди 17 години преди имаше ширина,а сега има поне около 15 нови блока в района,а паркоместа няма.Не е удобно да спираш далече от дома като си с малки деца,торби и т.н.
21.
a1111
06.05.2017 15:08:45
Дървени философи, гаражите по партерите им били проблема. Гаражи има дори в момента но те са с пари и малко са тези, които заедно с жилището ще купуват гараж за 15 000 евро.
По цял свят партерните зони в централните част са търговски помещения но там на всяко жилище не се падат по 2 автомобила. Да караш автомобил в центъра е скъпо удоволствие навсякъде а жилището се избира като си преценят хората възможностите и ограниченията на района.
И набийте си го най-после в простите глави, че ако всички партерни помещения в центъра и Възраждане бяха гаражи, успоредното паркиране по улиците щеше да е забранено целодневно. През деня хората ще са с колите на работа, гаражите празни но не можеш да паркираш и на улицата защото запушваш входа на гаража.
Буферните паркинги са поредната куца идея за усвояване на средства и не решават никакви проблеми.
20.
Мишкииииии
06.05.2017 13:50:34
Кой където живее тав да си паркира безплатно . Ако паркира в друга зона да плаща на час лев . Така няма сини няма зелени зони . Селяните да плащат . Гражданите да си паркират спокойно . Гражданите да плащат по селата и така да има спроведливост . Еееееей гюлеф айде измислихме ти го . Въведи го и си присвои идеята да се направиш на умен пред кмета бе .
19.
emigrant
06.05.2017 13:46:13
Много коментари , нека се помисли , да строителство а сградите нямат подземни паркоместа . За това общината следва да приеме строеж без гараж да няма в бъдеще . На второ място следва да се огледа , къде може да се направят гаражи на няколо етажа за хората в даден комплекс , това е практика в европеиските страни .Но следва да се започне от пълна проверка по сградите - ако е гараж , защо е станал търговски обект ? това ще облекчи малко ситуацията.
18.
До №5
06.05.2017 13:45:23
България винаги си е патила и не върви напред не толкова от управници, колкото от прост народ и доказателството за това си ти! Ако тея лелки поне малко слушаха тоя чобанин, както го наричаш, сега нямаше да плащаш, за да правят такива паркинги, както и за много други безсмислени неща в града!
17.
1212
06.05.2017 13:07:39
Кмета да маха бус лентите,че не ми се мисли,какво ще става лятото..
16.
До предните двама
06.05.2017 12:43:52
А кой го разреши това? Не са ли пак чиновниците от Общината?
15.
123
06.05.2017 12:30:14
Абсолютно подкрепям 14. Купих си гараж и сега не се чудя къде ще паркирам.
14.
14
06.05.2017 12:22:10
Пълни глупости! Ако всички си ползваха гаражите по предназначение, а не да стават магазини и бяха задължили кооперации без гаражи да не се строят, сега нямаше да сме един върху друг! В тази държава теглим заради прости и алчни управляващи!
13.
бай чеп
06.05.2017 12:17:28
Не чупете хатъра на кмета и шайката му!Какво разбирате вие от организация и управление на града?И как може да не ви са удобни "удобствата" ,които ви създават.
П.П. А!И да не забравите отново да си го изберете,че батко ви от Банкя много ще ви се разсърди!
12.
Кмета е виновен
06.05.2017 12:15:21
За всичко тоя траверс
11.
Карчо
06.05.2017 12:14:40
Незнам кви са тия луди хора дето ги купуват тия коопераций
10.
Светлозар
06.05.2017 11:31:14
Освен,че е презастроено най вече във Възраждане...продължава още и още....Вече и въздуха не стига,дървета няма....кой да чисти мръсния въздух...? Градовете се разширяват от към краищата,а не в центъра.Живея на Сливница и всяка вечер търся по 30 мин място за паркиране и то на 500м-2км от нас,а данъците си вървят всяка година...Вземете направете нещо по въпроса,че ми писна крадци общински....
9.
Правилно
06.05.2017 11:30:19
Го каза някой, че целта не е друга, а просто се търсят начини за усвояване...
8.
5r
06.05.2017 11:26:46
Стига с тези приказки за задръствания за да се създава илюзията у хората, че Бургас се разраства и развива. Както казаха по-долу в Бургас задръствания няма. Трафика в Бургас е по-слаб дори от преди 3-4 години, просто хората са късопаметни и податливи на манипулации. Ако ви кажат, че Бургас е превзет от терористи ще започнете да виждате терористи на всеки ъгъл. Постойте малко в София и след това дори в пиков час Бургас ще ви прилича на някакъв спрял град, какъвто всъщност е.
7.
сливенския ямболия
06.05.2017 11:00:30
Направете паркирането по местоживеене платено като в Пловдив,че вече ми писна от изоставени сополанковски коли.
6.
аз
06.05.2017 10:59:52
В Бургас задръствания няма, стига вече с тези глупости. Да се чака няколко минути на светофар е съвсем нормално особено в пиковите часове. За задръствания в Бургас могат да говорят само хора, които никога през живота си не са ходили по- далеч от панелката си.
5.
И кво
06.05.2017 10:59:42
Тоя чобанин и тия тъпи лелки ли ще ми решават въпросите с трафика и инфраструктурата в Бургас?
4.
С
06.05.2017 10:38:45
Паркинги по комплексите и никакво ново строителство освен паркинги! Да направят нов комплекс в посока Ветрен - от ХТИ към Лозово или след 5-ти километър! Така поне положението с колите в центъра ще се запази и няма да се натоварва допълнително. А и сези бусленти затапиха движението и направиха задръствания
До тук добре ама кмета от къде ще краде не знам!
3.
zизи
06.05.2017 10:28:43
За трети път повдигам темата за паркирането зад 77,78,47,48 блок в Славейков.Колата ми за месец е изкривена 2 пъти от маневрите на други спрели коли заради теснотията.Сега санират и двата високи блока и допълнително има и още заграждения,които намаляват пространството.Хората спират по бордюри и калищаци отзад.Изградете там отзад 2 реда за паркиране на колите,че положението е нетърпимо.
2.
целта е:
06.05.2017 10:28:31
Не да се намали трафика а да се оркраднат пари то е ясно че никой няма да си остави колата и да се чуди как да продължи към града особенно ако бърза така че кмета лайняр да спре презастрояването той кво си мисли че предния кмет неможеше да разпродаде местата ли ,но той мислеше за народа а не за партийната касичка
1.
Burgasbus 1 lev
06.05.2017 10:21:35
Sas 1 lev bilet za avtobus kolkoto sinq zona za 1km sa ka4i nqkoi druga godina kam 2050
  Добави Коментар
Хапвайте тази здравословна шоколадова торта без никакви угризения Ще се влюбите във вкуса й Внимание, кърлежи: Вижте съветите на здравните власти Ето как да използвате репелент
Рекет пред КАТ: Дай пари или ти съсипвам колата Който откаже да плати - си пати жестоко  Ако в жк. "Меден рудник" ви е скъпо, отидете в Лондон - средният наем е над 3000 евро Повишение се отчита и в други градове
Защо някои домакини не мият суровото месо преди готвене Всъщност измиването може само да увеличи риска от разпръскването на бактериите в месните сокове по други храни, прибори и повърхности в кухнята Фермерите искат да се създаде гаранционен фонд при щети в земеделието Те призовават служебния кабинет за навременна помощ и съдействие
Тръпката е в Шампионска Лига: 4 отбора, 3 двубоя до края и 1 голям фаворит Жена пострада на паркинг, удари я кола на заден ход Пострадалата е с фрактура на прешлен, без опасност за живота
Роден фермер проговори за огромна далавера с млякото у нас Не може млякото да ми го изкупуват на 80-90 ст., а млечните продукти да са с такива надути цени по магазините Иван Звездев приготвя морски ястия за бургазлии на Летния Никулден На площад „Тройката“ Звездев ще направи рибена чорба по специална рецепта
АПИ е осъдена за 200 хил. лв. заради смърт при потопа в с. Бисер Мъжът загива, защото мост, рухнал при бедствието, не е обезопасен, приема съдът Младите даскали бягат от училищата заради агресията и бумащината КТ "Подкрепа" иска заплатата на преподавателите да е 150% от средната