Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Китай ще спасява българските железни коне

Ключови думи: китай, български, железници, спасение
Най-мощният в Европа парен локомотив „Баба Меца“ се оказа голям хит в България, след като макар и в „пенсионна“ възраст тръгна тази пролет през зашеметяващия пейзаж от София до Черепишкия манастир. "Той е супер, а двигателят ми харесва повече от модерните!", възклицава 12-годишният Димитър Кирилов, който потегли с влака със своите баби и дядовци.

Особена атракция е луксозният вагон, използван от бившия цар на България Борис III (1918-1943 г.). "Толкова елегантно и скромно", излъчва Рада Ганчева, 58 г. Ретро изживяването определено се оказа добра оферта от страна на Българските държавни железници и донесе значителни проходи. Другата елитна влакова композиция "Витоша експрес" на бившия държавен лидер Тодор Живков също ще бъде на разположение в най-скоро време, обещава, изпълнителният директор на компанията Георги Друмев.

Хроничен дълг Все пак този успех оспорва тежкото състояние на железниците в най-бедната страна на Европейския съюз. Според проучване на „Бостън Консултинг“ от 2015 г., българските влакове имат най-лошото качество и най-ниски нива на безопасност сред 25-те европейски държави, участвали в изследването. Броят на българите, използващи влакове, е намалял наполовина между 2000 и 2015 г., а обемът на товарите е 1/10 от този през 80-те години, посочва, зам.-председател на УС на Националното сдружение на българските спедитори /НСБС/. Западналата инфраструктура и старите локомотиви осигуряват средна скорост на влаковете от едва 55 км/ч. Ето така 440-километровото пътуване от София до Варна трае по осем часа и това е така нареченият "експресен влак".

"Започнахме с 40-минутно закъснение и пристигнахме четири часа по-късно от обявеното. Пътуването ни отне общо 12 часа“, споделя една от смелите пътешественички Мария Дамянова, на 48 години. Страшните истории изобилстват в интернет и за никой не е тайна как и най-простото пътуване може да се превърне в кошмар – особено през зимата. "Железни нерви и много храна са необходими, ако искате да пътувате с влак в България", пише в социалната мрежа Маргарит Благоев, 35-годишен. Китайските надежди БДЖ има дългове на стойност близо 240 млн. евро, възпрепятстващи инвестициите и обновяването на влаковата инфраструктура. Кражбите и множеството нарушения водят не само до недоволство, но и до редица инциденти. Световните агенции дават пример с инцидента от Хитрино през декември. И след като в продължение на години железниците ни така и не успяват да привлекат средства на своя страна, „месията“ най-сетне идва. Това е Китай.

Страната се опитва сериозно да инвестира в инфраструктурни проекти в Източна Европа и в някои други региони. Наскоро Министерството на транспорта обяви, че Китайската корпорация за железопътен подвижен състав (CRRC, China Railway Rolling Stock Corporation) обеща да възстанови 130 млн. евро от дълговете на БДЖ и да инвестира още 170 млн. евро в нови влакове. Освен това Пекин предлага да инвестира и 300 млн. евро в нов завод за монтаж на влакове.

В момента правителството проучва параметрите на тези предложения. Само че не всеки в България е доволен от тази перспектива. "Това предложение просто ще доведе до преструктуриране на дълга и до нови заеми поради свръхзадлъжнялостта на БДЖ", казва икономистът Георги Ангелов. "Проектът ще увеличи риска от фалит", каза той.


0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Разсъблече се и запали пожар Водещата на "Островът на 100-те гривни" Диляна Попова сподели, че имала едно и също гадже със сестра си няколко месеца Вкараха Андреа спешно в болница Феновете й са в потрес, надяват се да не е пипнала коронавирус
Гамени крадат гайки от джантите в Пловдив, стотици животи са застрашени Има опасност гумите да изхвърчат в движение Златка и Дънди: "Хелс Китчън" е истински ад Всеки път имахме таймер, което допълнително увеличаваше стреса, споделя бургазлийката
Съпруга се разрови в телефона на мъжа си и животът й се преобърна на 180 градуса  Не мисля, че има някакъв начин да се справим с това, признава съсипаната жена Галена по бански в скъп хотел Певицата показа и в каква топ форма е
Наводнение взе над 100 жертви  Наводнението в Конго е причинено от проливните валежи и силните ветрове, които са довели до преливането на река Касаба Зеленски към Путин: Украйна е готова за преговори „Целият свят чака това от много дълго време", заяви украинският президент
Всяко четвърто дете е с психически проблеми Начинът на живот със стрес и социални медии води до стряскащата статистика Сгафи жестоко Българският посланик смята, че НАТО остава ключов играч в глобалната сигурност, адаптирайки се към новите геополитически реалности, като същевременно остава последователен в основните си принципи на колективна отбрана
За нищо на света не съхранявайте този продукт в хладилник Някои продукти изискват специфични условия за съхранение, за да се запазят в най-доброто си състояние, както по отношение на вкус, така и по отношение на безопасност Тошко Йорданов: В ИТН няма разнобой, отдавна сме посочили, че сме за еврото Референдумът не е чрезвичайна ситуация, каквато се опитват да я изкарат част от партиите