Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Медиен мониторинг: ГЕРБ опитват да привлекат леви гласоподаватели, а БСП - националисти (графики)

Червените загърбили европейските ценности и отново "сложили калпака"
Ключови думи: БСП, ГЕРБ, АБВ, Движение 21, Реформаторски блок, Нова република, Бойко Борисов, Корнелия Нинова, "Да, България", Обединени патриоти



ГЕРБ се опитват да привлекат избиратели от центъра и от лявото, докато БСП са се насочили към националистическия електорат. Това става ясно от традиционен медиен мониторинг на Института за социална интеграция (ИСИ), представен в БТА-София.

Според Стефан Георгиев – координатор на екипа за медиен мониторинг, за първи път в тази предизборна кампания се наблюдават нов тип говорене при ГЕРБ и БСП.


При партията на Бойко Борисов наред с традиционните десни теми за първи път се появили и такива, насочени към леви избиратели. По думите на Георгиев ГЕРБ „приватизирали” чисто леви теми като тези за пенсиите и доходите.
„Забележете кой говори за пенсии – ГЕРБ говори за пенсии. Досега бяхме свикнали, че тези, които говорят за пенсии, са винаги червените. Този път сините говорят за пенсии, повишаване на доходите. Още няколко социални теми изненадващо излязоха в платформата на ГЕРБ и в ежедневното говорене. Всички знаете – средна учителска заплата 1500 лв. Т.е. започнаха да говорят за инвестиции в образованието, физкултурен салон във всяко училище, за инвестиции в здравеопазването и т.н.”, заяви Стефан Георгиев.
Всички тези теми сега били доминантни при ГЕРБ, а не при БСП.

Изводът според Георгиев е, че ГЕРБ се опитват да мобилизират не техен електорат:Опитват се да мобилизират или центристки, или малко по-ляв електорат – такива, които традиционно не гласуват за ГЕРБ, или разочаровани, които в момента не са склонни да гласуват за ГЕРБ. Особено след президентските избори. Още повече в контекста на това, че имаме паритет между двете сили.”

За БСП също е много интересно, обяви Стефан Георгиев. „Според мен и БСП няма откъде да мобилизират повече от лявото. Няма откъде да вземат повече леви гласоподаватели. Каквото можаха да вземат от АБВ и „Движение 21”, го взеха на президентските избори и в момента това, което виждаме и което се доказва и от тази платформа, е говоренето на струната на патриотизъм и национализъм, защитаване на националния интерес”, каза Георгиев.

БСП опрели до кривата на патриотичното говорене – сигурност, защита на границата, страха от бежанци, армията – в пряка връзка с националната ни сигурност, суверенитет, национални интереси.
Освен чисто националистическо говорене, БСП опрели и до икономиката – стимулирането на българското производство, българското земеделие и т.н.


„Характерно е за тази кампания и не сме го виждали от БСП. БСП през последните години като че ли беше доста по-европеизирана, така да се каже – облякла костюм, говорейки за европейските ценности. Сега вече пак е сложила един калпак, или нещо по така патриотично и се е върнала в това говорене”, обясни образно Стефан Георгиев.

Мониторингът на ИСИ е обхванал 20 медии – телевизии, сайтове и печатни издания. Изследваният период е 24 февруари – 16 март.
Обект на наблюдение са били 10 партии и коалиции, както и 11 политически лидери.
Регистрирани са 4645 информационни единици. Най-често попадаща в медиите е ГЕРБ (2712), следвана от БСП (2088). Двете партии са силно доминиращи. Разликата е, че за първи път БСП се доближава до ГЕРБ като медийно отразяване.


Следващите политически формации са в пъти по-малко споменавани. Това са ДПС (506), „Реформаторски блок – Глас народен” (429), „Обединени патриоти” (315), ДОСТ-НПСД (285), АБВ – Движение 21 (281), „Нова република” (224), „Да, България” (223), „Воля” (201).

Бойко Борисов е лидер по отношение на отразяване на водачите, което пак е традиция. За първи път обаче той има силна конкуренция в лицето на лидера на БСП Корнелия Нинова.

За ГЕРБ и Борисов пак традиционно преобладават положителните публикации, докато за БСП и Нинова – отрицателните. Този път обаче разликата в това отношение е по-малка.


От ИСИ са установили, че много медии не отбелязват като платени публикации, които очевидно са такива. В това отношение обаче имало и коректни средства за масово осведомяване.

Изследването е финансирано от Фондацията за европейски прогресивни изследвания, която се субсидира от Европейския парламент, обясниха от ИСИ. 
На живо във Флагман.бг: Стотици бургазлии се събират за Пасхална служба в храма „Св. св. Кирил и Методий“ Църковният ритуал за възвестяване на Христовото Възкресение започна в 23:30 часа 5 неща, които мъжете искат силно Бъдете честни и открити в отношенията си
Китайско-руски учения край Тайван предизвикват тревога в САЩ Това съобщи хонконгският вестник South China Morning Post Колко пъти на ден трябва да се храните, за да сте здрави и да не напълнявате? Има състояние на тялото, което възниква при продължително отсъствие на храна, в резултат на възбуждане на страничните ядра на хипоталамуса - това е глад
Кой е най-вредният работен навик и може да ви вкарат в лудница Очакването, че служителите ще бъдат на разположение 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата, оказва голям натиск върху работниците Девици от Отряд на удоволствията забавляват урода Ким Чен Ун Бащата на севернокорейския диктатор вярвал, че сексът с млади жени ще му донесе безсмъртие, но умря от инфаркт на 70
Берлин е лидер на новия пазар за градска слънчева енергия Терасните соларни модули набират все по-голяма популярност в Германия, където цените на електроенергията остават високи Русия обяви Володимир Зеленски и Петро Порошенко за международно издирване Москва обяви НАТО, че търси конфликт 
Ракът ни отне обичана учителка Радка Тодорова се бореше с онкологично заболяване - мозъчен тумор Брутална катастрофа, цяло чудо е, че има само един пострадал Инцидентът е между 3 леки коли
Невена Цонева обмисляла раздялата с Дългия повече от година От година и половина тя успешно развива своя канал в YouTube на езотерична тематика „Без граници“ Какво издава любимата порода куче за вашия характер? Изследователите оцениха пет основни характеристики на личността на собствениците на кучета от различни породи, наричани още "Големите пет"