Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

На магистралите - много маймуни в най-лявата лента

Кървава катастрофа на два мерцедеса на магистрала 'Тракия' край Пазарджик
Ключови думи:
„Аз си карам с 250 км/ч, а ти ме засичаш!” Обвинителното изречение е последвано от гнусна псувня. И заплахата, че ей там - в Бургас, “ще те чакам с още 10 души да те пребием”. Сцената се разиграва на магистрала “Тракия” на прав участък след Карнобат. Репликите са на мутра с “Мерцедес”, насочени към шофьор на автобус, позволил си да изпреварва.

Оставяме настрана реакцията на пътниците в автобуса. Да отбележим само, че те пътуват към българското море, за да си харчат левчетата. Не са тръгнали нито за Гърция, нито за Турция. Най-вероятно и с техни пари от предишните лета горепосоченият представител на джунглите около Слънчев бряг си е купил мерцедеса.

Проблемът и по света, и у нас е, че пътищата стават все по-широки и гладки, колите - все по-бързи и удобни, а човекът зад волана остава същата поизправена маймуна. Нещо по-лошо - наблюдаваме всеки ден как революцията на мобилните технологии не само спира, а и връща назад еволюцията видовете.
Един орангутан почти със сигурност може да се научи, че когато натиска педала на газта и стрелката стигне определена цифра на скоростомера, ще бъде нарязан със стъкла и ламарина. Нужни са само няколко опита, при които да бъде убоден, докато свикне. На каквито и опити да бъде подложен неговият братовчед с мерцедеса, той ще продължи да фучи в най-лявата лента на магистралата. Той е сигурен, че както не спазва Закона за движение по пътищата, така може да нарушава и законите на физиката. Убеден е, че неговото анаболно твърдо тяло е неподвластно на инерция, гравитация и деформация.

Ето тези примати трябва да са целевата група на КАТ. Да им махат с палки от сутрин до вечер, че даже и нощем. Да ги проверяват за алкохол и наркотици. Да им бъркат в багажника и да им гледат в аптечките. Да им вдигат колите с паяци. Да ги снимат с камери. Да ги викат с призовки. Да им вземат книжките. Да им спират мерцедесите и БМВ-тата от движение…

Лошото е, че своя арсенал пътната полиция използва срещу обикновените шофьори със среден клас коли. Катаджията не смее да се изпречи на пътя на лимузината. Вътре може да се вози я депутат или министър, я кмет или старши комисар.

България е една от малкото страни по света, в която разрешената скорост по магистралите е 140 км/ч. Тя позволява на всеки да кара с до 150 км/ч без санкции. В същото време у нас има общо 25 стационарни радара, от които има-няма 10 са на магистралите. Мобилните камери, монтирани в патрулни коли, са доста повече - 148. Но обикновено те са пращани да дежурят по улиците, на околовръстните шосета или на опасни двупосочни пътища, където стават челни удари.

Шофьор с мощен автомобил може спокойно да стъпи на скоростната лента на изхода на София и да излезе от нея чак около Бургас, без да е бил засечен в нарушение. Рискува само да бъде застигнат и ударен в гръб от някоя още по-мощна кола, или самият той да се забие в нечия задница. Така в най-лявата лента се събират много маймуни и лесно стават бели.

Като капак на подобна безнаказаност е и нулевата организация на контролните органи по нашите магистрали. Едно са инспекторите от ДАИ, които спират камиони и автобуси, друго са катаджиите от Пътна полиция, която следят за правилата за движение, и трето са дежурните ченгета от Магистрална полиция, които отговарят за криминалните престъпления.

Какво да правим всички ние, когато караме с нормална скорост по “Тракия”, “Хемус”, “Струма”, “Люлин” или “Марица” и засичаме колите на мутрите с техните 250 км/ч? Нищо друго, освен да спрем за малко в аварийната лента и сами да си проверим аптечките. Само след няколко километра може да се наложи да оказваме първа помощ.

60 жертви по магистралите през миналата година

191 тежки катастрофи са станали по българските магистрали през 2015 г. При тях са загинали 60 души, което прави 13,7% от всички жертви за миналата година. През 2014 г. убитите са били 39, или 8,4 на сто от общия брой загинали.

България и Румъния са на първите две места в Европейския съюз по жертвите на катастрофи през 2015 г. - 95 души на 1 милион от населението. Предишната година страната ни е била на четвърто място, изпреварвана от Румъния, Латвия и Литва.
17
Коментара по темата
17.
_nib_
04.08.2016 21:29:59
Еба си мамата.Изтрили са ми коментара гнидите илитераторски,неуки и неграмотни.
16.
въй въй въй
04.08.2016 14:39:57
В най-лявата лента-само тъпаци.
15.
До 14
04.08.2016 12:47:11
Знам колега много е жалко
14.
до12
04.08.2016 12:39:34
Ти си умник болшенството катастрофи са заради купените книжки ти знаеш ли че има хора по улиците който немогат да карат назад
13.
ОБАМА Е ГЕЙ
04.08.2016 12:38:05
В ЛЯВАТА ЛЕНТА КАРАТ САМО ДРОГИРАНИ ШОПИ И ДИПЛОМАТИЧЕСКИ И ПРАВИТЕЛСТВЕНИ КОЛИ
12.
До 10
04.08.2016 12:28:36
Тъпак си ти бе мършо само гумите ли може да са причината колко си прост личи си че караш варел 15 годишен 99% от старите варели са изгнили със счупени амортисьори носачи рейки и тн. Даваш единични примери болшинството пребити са със стари варели виж статистиката само от тази година бе лайнар и примера със Мл и буса на поморие да ти кажа на хората от мл им няма нищо за съжеление.
11.
МОЛЯ
04.08.2016 11:59:46
НЕ ОБИЖДАЙТЕ МАЙМУНИТЕ
10.
до 7
04.08.2016 11:35:57
тъпак , само за протокола - бургазлията , който загина на място до сливен беше със сравнително нов мерцедес , друга катастрофа наскоро до поморие , мерцедес мл се размаза с микробус , оня се преби , а иначе причини смъртта на невинния в случая шофьор на микробус , преди време едно леке с джип бмв х5 се удари в градски условия в софия в спрял , паркирал камион ! и издъхна .... и още и още . А иначе естествено е че повечето катастрофи ще са с по-стари коли , тъй като статистически са много повече - ми много ясно , повечето от народа си живее честно и си купува кола според възможностите си , но това не значи че колите са неизправни , аз пък не съм чул една катастрофа да стане , защото колата е стара - винаги причините са следните : превишена скорост , пиянство , дрогиране , некадърност , или заспиване зад волан , инфаркт и т.н. Да си чул за катастрофа , причинена от факта , че автомобила е стар и изгнил или с несменено масло ...или се е разпаднал в движение от старост ??? единствено гумите могат да бъдат предпоставка но те са консуматив - може колата ти да е на 40 години , но като е добре поддържана и с нови гуми , свестен водач зад волана къв е проблема? Проблема е в тарикатите , които са комплексирани от това че са нищо без лъскавите си коли и непрекъснато имат потребност да се доказват пред познати и непознати , рискувайки собствения и чуждия живот - но те са примати и не го разбират ! Панимаеш ??
9.
НИК
04.08.2016 11:23:53
ПОЗДРАВЛЕНИЯ ЗА СТАТИЯТА НА ЦВЕТАН ГАМИШЕВ!!! БРАВО!!!!!!!!
8.
До Ей мърши
04.08.2016 11:18:21
Избърши си фекалиите по устата и слузестата течност която излиза от ануса ти!
7.
Ей мърши
04.08.2016 10:58:26
Ей мърши долнопробни що не си ебете майката безполезна бедна,завистлива,арогантна и безпардонна.Хън-мрън,ама не оная батка ме задмина,не може така вижте го.Ей мърши 99%от катастрофите в България стават благодарение на гнусни стари брички незнайно как са нинали ГТП и умират на секундата как пък не видях някой със новата с-класа или новата А8 пребит????
6.
да мрат
04.08.2016 10:41:59
най-искрено им пожелавам да мрат на дебилите , които карат с 200-250 км/ч и застрашават чужди животи , за морето са тръгнали хора с обикновени коли , малолитражки , вътре с обикновени хора - семейства с деца , пенсионери и т.н. И някакъв си примат им променя цялото съществуване - е по-справедливо е този примат да си умре сам в своята лъскав ковчег , па ако ще да е бентли , панамера , ес класа или ферари - това че колите им са скъпи не значи че им е позволено всичко , обикновено накрая те возят в стар мерцедес , тип комби , по-известен като катафалка , а имането остава тук , нищо не могат да си вземат за там! Аз лично никога не бих оказал първа помощ на такъв самоубиец - иска да мре , ами да си мре! хич няма и да спра даже!
5.
МЕХМЕДОВ
04.08.2016 10:18:33
В ЛЯВАТА ЛЕНТА КАРАТ САМО ДРОГИРАНИ ШОПИ И ДИПЛОМАТИЧЕСКИ И ПРАВИТЕЛСТВЕНИ КОЛИ
4.
Касабова
04.08.2016 10:06:25
И аз бродя все из магистралите!
Глад, майка, а и голям сърбеж!!!
3.
щау
04.08.2016 10:00:28
Дори в Германия, където на места по аутобаните няма ограничение на скороста, хората си карат със съвсем прилична скорост. Тука за приматите е нормално да хвърчат с 200-250 и с цялата си наглост да ти светкат. Няма такива дебили в целия свят. Пълни олигофрени.
2.
Минчев
04.08.2016 10:00:02
По нашите "магистрали" няма скоростни ленти.Скоростни ленти има там,където лентите за движение в една посока са повече от 3
1.
Х
04.08.2016 09:46:52
Няма такова понятие "скоростна лента"! Спрете да разпостранявате легенди, защото същите тези примати карат в най-лявата лента и твърдят, че е за скоростно каране там! А тя е за изпреварване, не за скорости!
  Добави Коментар
Кой е най-опасният вид предателство: 22 любопитни факта за изневярата Някои изненадващи факти по тази сложна тема Край на заблудите – защо той не е сродната ви душа Признаците, че нямате връзка със сродната си душа, както предполагате
5 от най-верните зодии в любовта На тях винаги може да се разчита във връзките След празниците: Време е за разтоварващи дни - ето как да отслабнете бързо Черешите са чудесен плод за прочистване на организма
6 грешки с възпитанието, които ни провалят като родители Опитвате се да отгледате перфектно дете Донка Байкова: Българите не сме дебели от преяждане, а от неправилен режим Как да прочистим тялото след празничното преяждане
Защо наричат босилека - царска билка Историята на босилека се проследява до древни времена Напитките, които унищожават тялото отвътре Тези напитки не трябва да заменят консумацията на вода
Ето я новата лимузина на Путин Бронираното возило със система за нощно виждане Яни от „Фермата“ ще става татко Двамата с половинката му Криси са в очакване на момченце, а щастливата новина я споделиха в социалните си мрежи
Окончателно: България без Назарян на Олимпиадата Двукратният европейски шампион пропуска последната квалификация заради контузия Това е тайната на перфектната коса С тези трикове ще я направите меко казано зашеметяваща