Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Магистрала „Черно море” е на заден план, правим първо четирилентовия път до Слънчев бряг

Сервероизточна България в момента е топ приоритет заедно с магистрала „Хемус”, обяви регионалният министър Лиляна Павлова
Ключови думи: лиляна павлова, министър на регионалното развитие, пътища, бургас, магистрала черно море, магистрала хемус, пътен възел запад, обход на бургас, малко търново, път, царево

- Министър Павлова, търсят ли се механизми за построяването на АМ „Черно море”, която ще свързва Варна и Бургас? Стана ясно, че чрез плана „Юнкер” няма как да бъде реализиран проектът.

- Като цяло европейската политика вече е насочена към друг вид инвестиции – финансов инженеринг, заетост, образование, малки и средни предприятия, иновации. Това е причината парите за пътища да са все по-малко. След 2020 г. за такава базисна инфраструктура средства няма да се отпускат и принципът ще е съвсем друг. Все повече ще се разчита на финансов инженеринг. Затова приоритизирайки си пътните проекти, ние ги обмисляме на базата на бюджет, кредитиране и бъдещи приходи от винетки и тол такси. Това е максимумът, който можем да постигнем. Включваме и публично-частно партньорство, когато бъдат приети законовите промени.

В списъка с нашите приоритетни проекти на първо място е АМ „Хемус”, след това са основните направления – „София – Видин”, „София – Калотина”, „Русе – Велико Търново”, тунелът под Шипка и чак тогава АМ „Черно море”. Защо я казвам последна? Не, че е извън списъка, но за нас е най-важен трафикът в Северна, Северозападна и Североизточна България. Ще се стремим там районът да бъде покрит, защото досега инвестициите бяха предимно в Южна България. Сервероизточна България в момента е топ приоритет заедно с магистрала „Хемус”.

По отношение на АМ „Черно море” според изчисленията, които направихме, показват, че няма достатъчно трафик, който да обслужи инвестицията и да я направи възвръщаема, за да докажем магистрален габарит. Затова сега приоритизираме четирилентовия път „Бургас – Слънчев бряг”, ще започнем обхода „Ахелой – Поморие”. Живи и здрави, тази година ще направим целия участък „Бургас – Слънчев бряг” и ще продължим към Варна, дали ще е с трета лента, както направихме „Русе – Шумен – Варна”, дали по друг начин... Инвестицията в чисто ново трасе АМ „Черно море” не е рентабилна, няма как да бъде възвърната от гледна точка на реализиран трафик.
Планът „Юнкер” от гледна точка на своите правила основно е насочен към енергийна ефективност, телекомуникации, алтернативни източници и на последно място пътища, но почти никъде няма одобрени такива проекти. И да има, те пак трябва да са с добра възвръщаемост и добър мултипликатор на инвестицията. В България за такъв тип направление се приема „София – Калотина”, „Велико Търново – Русе” и там, където имаме голям трафик.

- Обходът на Бургас е много важен за града, засега има отпуснати 6 млн. лв. само за пътния възел, кога да очакваме да бъде завършена цялата пътна артерия и да изведем трафика на юг извън Бургас?

- Това е много добро начало – вече са отпуснати 6 млн. лв. за пътен възел „Запад”. Той също е много важен, за да развърже трафика. Ще продължим да подкрепяме да се завърши целият Обход евентуално тази и следващата година.

- Има ли надежда за ремонт на пътя „Малко Търново – Царево” – 57 км, които са под всякаква критика?

- На този етап пътя го поддържаме само със средства по превантивен и текущ ремонт. Той наистина не е в добро състояние, но все пак да не забравяме, че оправихме другия път – „Бургас – Малко Търново” от една страна и Пътя на огледалата до Царево – това беше сериозната инвестиция.  За другия към момента е предвиден текущ ремонт. Там имаме и проблем с незаконната сеч и претоварените камиони, които го досъсипват и помагат за неговото блестящо състояние.
14
Коментара по темата
14.
Валентин Терзиев
08.11.2020 16:30:27
Трябва ни по важна Магистрала в България ..от... Румъния .Русе,-Шумен,-Ямвол,Лесово, Турция и ще пресечем още две Хемус и Тракия
13.
Аз
17.05.2016 16:06:47
СВИНЕТКИНО първо разшири пътиштата , после сложи мантинели и пътна маркировка после вдигаи винеткире изруд мръсен
12.
Петър
16.05.2016 18:21:32
Това са думи на госпожата от снимката, а годината е 2012!!
11.
Петър
16.05.2016 18:20:00
"Тя обясни, че от Истанбул до Капитан Андреево има магистрала, маршрутът по крайбрежието на Черно море обаче не е много натоварен. От друга страна в момента има само две ленти за движение през прохода Хаинбоаз, като 50% от трафика е тежкотоварен." Госпожо, деменцията ли Ви застигна или от много плюскане Ви е останало малко сиво вещество!
10.
a da ДЗП и ДЗС=
16.05.2016 15:32:13
ДЗП(да заколим пресето-пеевски) и ДЗС(да заколим свинята-тая пачавра)
9.
ДЗП и ДЗС
16.05.2016 15:30:29
Свиньо мръсна отивай да направиш едно добро дело - самозаколи се и се развасовай в Средец та белким мангалите да те изядат ...
8.
xaxa
16.05.2016 15:21:35
jiv maitap e taq shmatka na lekciqta v turnovo na nito 1 vupros ne otgovori... kato gledam kwi sa ni ministrite se plasha... tupi kat galoshi
7.
Дернев
15.05.2016 10:21:03
БГ приоритетите са заложени в европейските коридори. Махнете тапите, които транспортните ви стратези сложиха на тези коридори, защото те са същите, които спираха развитието на Бс още от Татово време, лека му пръст. Сега по същият начин спират развитието на БГ. Тези коридори до сега трябваше да са завършени и да работят. За пореден път казвам- основната ос в БГ е Вд-Сф-Пд-Бс-Вн. Тя да заработи, всичко останало времето ще покаже кога, къде и как ще влезе в схемата.
Колкото до АМ"ЧМ" дайте морските пристанища на концесия не на БГ стратегически инвеститори, а на японците, заедно с изграждането на магистралата, а и двойната ЖП линия Кб- Синдел. Останалото, заедно с руснаците, те ще го направят. Преглътнете си огромния апетит, който е по-скоро алчност и почнете най-после да вършите работата така, че да не пречиме на света, а се ползваме от него.
6.
Петър
15.05.2016 08:06:29
Приоритет на Държавата е да изгради магистрала Черно Море, като част от коридор свързващ население 3 пъти по-голямо от това на България! Ей, не стига че си грозна, не стига че си и дебела, ми и дваж пъти по проста!
5.
Bingo
14.05.2016 23:28:41
Тази свиня и ония пожарникар трябва да разберат най-накрая че наливането на милиони в северозапада е все едно да наливаш вода в пясъка, тя просто изчезва. Вместо да подпомогнат райони като Бургас и Варна където все още има някаква работеща икономика и където хората все още се опитват да развиват туризъм и бизнес, където една магистрала ще умножи туристопотока от Румъния, Молдова, и Украйна, а тя ще ми налива пари в един вече обезлюден район. Тази селска пръчка, и цялата им крадлива шайка начело с безмозъчния да си взимат чукалата и да се пръждосват от управлението, че изгубихме най-важните години от членството ни в EU. Тези парични фондове дето източиха и окрадоха повече няма да се върнат, тези милиарди трябваше да подпомогнат икономиката, и да подобрят инфраструктурата. Икономиката е зле, а инфраструктурата е козметично подобрена и до 5 години ще е леш. Но тогава дългът ни ще е огромен и държавата ще плаща само лихви в размер на над милиард евро годишно. Но тогава тези тарикати ще са вече далече и ще си харчат милиончетата по яхтите си.
4.
1111
14.05.2016 22:15:05
ЕЙ ДЕБЕЛА СВИНЯ,Я КАЖО КАК ПОДПОМОГАШ МАЛКИЯ И СРЕДЕН БИЗАНЕС? ЮНКЕР ЗНАЕ ЛИ,А ???
КРАДЛИВИ БЪЛГАРИ!
3.
Disney Channel става най-гледаната телевизия
14.05.2016 20:05:07
От 16 май от 18 часа по Дисни ченъл България започва аржентинската тийн теленовела "Аз съм Луна", или "Soy Luna".
Сериалът е предшественик на " Виолета", която се излъчва и по Нова телевизия.
В новия сериал ще видим актъори, някои от тях са известни и са от чужбина.
ГЛЕДАЙТЕ ОТ 16 МАЙ В 18 ЧАСА!!!
БЕЗ НОВА И БТВ!!!
САМО ДИСНИ ЧЕНЪЛ!!!
2.
tt
14.05.2016 19:55:37
Ti mnogo lajesh ve svinia kolkoto i sanira svinia lajliva
1.
Белокопитово
14.05.2016 19:49:02
Магистрала "Черно Море" струва почти колкото ЕДНО КРЪСТОВИЩЕ НА ГЕРБ. На "Белокопотиво" ГЕРБЕРСКИЯТ КРАДЛИВ ГЕНИЙ размина ДВА ПЪТЯ НА ЦЕНА ОТ 66 000 000 лв !?! А магистрала "Черно Море" би направила Бургас и Варна ЕДНО ЦЯЛО. 110км с 120км в час под час. Тогава и пристанищата ще са едно и курортните комплекси ще станат достъпни. НО НЕ ВИ Е ПРИОРИТЕТ КРАДЛИВА СГАН !
  Добави Коментар
3 урока за любовта, които повечето жени научават късно Вижте кои са Всички в Холивуд говорят за тяхната раздяла Бен Афлек и Дженифър Лопес са пред развод, а мнозина смятаха, че ще остареят заедно
Любовен хороскоп за 20 – 26 май Говорим смело за желанията си 10 начина да възстановите емоционалната интимност с партньора Свързаност, близост и доверие – как да ги върнете
Херо е фаворит за треньор на Спартак Варна Той вече се е срещал със собственика на варненци Павлин Николов Съд касира избора за кмет на Омуртаг Имало е подмяна в една от секциите, общо 32 протокола са счетени за фалшиви
Измама в интернет: Изтеглиха 200 лева от сметката на 20-годишна жена Започната е проверка Строителството станало апетитен бизнес за превъртане на кеш Цените на имотите у нас растат по няколко причини
Участничка в "Игри на волята" преживя ужасяващ инцидент. Възстановяването ѝ се определя като чудо Интуицията предупреждава Елена Боянова за фаталната травма Шофьор блъсна пешеходец във Варна, колата му падна в изкоп На място са пристигнали няколко екипа на полицията, пожарната и Бърза помощ
Ергенът бил смотаняк В интернет се появиха стари негови снимки, които предизвикаха същински взрив и лавина от коментари, за жалост повечето от които подигравателни Тя е едва на 34 години, а вече е с ботокс на челото Червенокосата дама, която бе синоптичка на Нова тв, преди да излезе за втори път в майчинство