Конкурентът „Болеро“ поема част от магазините на фалиралата „Сара“
Той вече се настанява в освободените помещения на РУМ „Велека“
Бургаската търговска верига за хранителни стоки „Болеро“ ще заеме част от магазините на доскорошния си непримирим конкурент „Сара“. Тя вече се настанява в освободените помещения в РУМ „Велека”, взима на работа и служителите на „Сара”, водят се преговори и за „Лазур”, съобщава „Бургасинфо“.
Преди появата на големите търговски вериги, „Болеро“ и „Сара“ бяха най-големите играчи в този бизнес на бургаския пазар и водеха жестока битка. През далечната вече 2004 година те наддаваха за хипермаркета в „Краснодар“. Тогава „Сара” предложи месечен наем от 30 111 лева, но спечели „Болеро”, макар неговата оферта да беше с 8 000 лева на месец по-малко. Това предизвика бурни дебати в Общинския съвет. По-късно там се нанесе верига „Европа“, но преди броени дни и тя хлопна врати пред изумените погледи на собствения си персонал.
За криза в „Сара“ се говори отдавна, на едва наскоро тя започна да затваря обектите си. Преди месец спря работа магазинът й в „Лазур“ и в момента помещението, което е собственост на „Общински пазари“, изглежда като обезкостено – свалени са окачени тавани, климатици, надписи. Приблизително по-същото време затвориха хипермаркетите в „Изгрев“ и „Славейков“, който бе флагманът на веригата. В началото на 2011 година, само няколко месеца, след като бе открит, преустанови дейност и хипермаркетът на бул. „Ст. Стамболов”, до механа „Домино”. Оттогава собственикът търси нов наемател, като отначало цената бе 6000 евро на месец, без ДДС.
Златните години за търговията с хранителни стоки в Бургас свършиха с появата на „Метро”, „Билла”, „Кауфланд”, „Карфур”, който при откриването си през март 2009 година продаде само за няколко часа 17 тона банани, а за Великден „изби рибата” с яйца за 13 стотинки, агнешко за 9.99 лева, козунак със стафиди и портокали за 1.59 лева, кисело мляко за 14 стотинки.
Местните търговци реагираха със създаване на сдружение, в което влязоха доскорошните противници „Сара”, „Болеро”, „Перла”, „Анет” и други. Един от най-дейните в него бе управителят и собственик на „Сара” Стоян Атанасов. Сдружението поведе битка срещу дъмпинга на големите хипермаркети. Тревогата беше, че с изкуствено ниските цени се нанася тежък удар на местните вериги за хранителни стоки и кварталните магазини, които ще затворят и ще оставят без работа и заплати много хора. Ефектът от работата на сдружението явно не бе голям, защото то отдавна няма дейност.
Бургаската верига „Болеро“ обаче продължава да се развива, въпреки че към конкуренцията се прибавиха още два магазина на „Карфур“, както и няколко обекта на „Лидъл“. На билборд до хотел „Мираж“ сега „Болеро“ дори рекламира голяма награда – джип „Дачия“, който ще получи щастливец сред клиентите й. Самият джип в момента стои пред магазина й в „Славейков“.
Държи се здраво и друга бургаска верига – „Перла“ на Стоян Колев, който дори има време да се кандидатира два пъти за кмет на Айтос.
В апогея си магазините на „Сара” в „П.Р. Славейков”, „Меден рудник”, „Лазур”, „Изгрев” (бившата „Велека”) обслужваха над 100 000 клиенти на седмица и правеха милионни обороти.
Да затварят и без това нямаше много голяма полза от тях.
Механа Домино се намира на бул.Демокрация,а не на Ст.Стамболов ,но това е нормално за вас.Все пак сте абсолютни новобранци