Златко Баретата: Синът ми по случайност избегна катастрофата
По случайност синът ми не е бил в катастрофиралата кола край
Шивачево. Първоначално, когато ми се обади шофьорът на аудито, помислих,
че е загинал, защото обикновено се вози в мерцедеса Това обяви Златомир
Иванов – Баретата пред бТВ, който в момента е под домашен арест.
Джипът, в който 4-ма млади мъже изгоряха след зверски удар в
дърво недалече от Шивачево, най-вероятно се е движил с над 140 км/ч.
Припомняме, че адската катастрофа стана на Черешова задушница до пазара
Караасановска чешма. В катастрофиралия джип били двама служители на
Златомир Иванов - Златко Баретата, които придружавали неговия син -
Алекс. Вътре се возел и най-добрият приятел на Алекс - 17-годишният
Николай Николов.
“Алекс не е станал очевидец на удара, движил се с ауди пред джипа. Между
двете коли не е имало гонка, както се писа, обяви Златомир Иванов. –
Потресен съм от коментарите по случая. Заради паметта на момчетата,
заради името на сина ми, заради децата – нека това спре. Децата решиха
да пътуват към Слънчев бряг за откриването на сезона. Убеди ме Алекс с
майка му.
Момчетата се бяха наспали, когато ми казаха, че тръгват към София.
Никчо, лека му пръст, се видял с негов приятел, който го помолил да се
върнат към София. Така синът ми сяда в аудито. Стигат до тази между 3 и 5
км. дълга отсечка. Има един мост и там става трагедията. Колите не са
се гонили. Има ли са станция от 500 метра. Вини е карал, а той беше
отговорен. Притеснителното е, че има червена кола, малка. Аудито
изпреварва и така червената кола остава между тях. Изведнъж G-класата се
явява от дясната страна на червената кола. Влиза в банкета, занася
леко, но пак стъпва в пътя и се поднася, след което пада в дълбок
бетонен канал. Забива се и на таван се обръща и се удря в дърво. G
-класата започва да гори. Аудито се връща. Опитали се да измъкнат
някого. Но не знаят кой, защото са виждали само един крак и са го
дърпали.
В този момента е спрял тираджия, който им е дал пожарогасител. Огънят
обаче се разгорял много силно, защото са се дръпнали на 10 метра.
Интересно е какво прави G -класата в дясно. Питах Алекс какво стана,
какво видя. Той ми каза, че е видял червената кола. Просто синът ми по
стечение на обстоятелствата не беше в джипа. Вини защо не е овладял
автомобила. Беше много опитен. Карали са с над 140 километра. Вини от
седем години е във фирмата. Той е стабилен, отговорен. Искам да помоля
хората нека престанат със спекулациите.”
Той добави, че колата е прегледана основно седмица преди инцидента.
”Отвратително нещо. За секунди животът ти се преобръща. Затова съм искал
децата ми да се возят в по-големи коли. Ако нещо стане, поне да имат
шанс да се спасят, добави Златомир Иванов. - Двама са загинали на място.
Искам случаят да се разследва. Натъжават ме коментарите. Злобни хора.
Един не изказа мъка за децата.”
Катастрофата става посред бял ден - в 13,50
ч на 2 юни, на наскоро ремонтиран прав участък с отлична видимост.
Джипът Мерцедес G-500 се движи към София. Кара зад аудито, в което се
возят Алекс и още трима. Според основната версия, сглобена въз основа на
свидетелски показания, между двете коли се вмъква трета.
Хората на Златко се стараят да не изпускат от поглед момчетата отпред и
джипът се опитва да настигне аудито. Предприема изпреварване по банкета
от дясната страна.
Извън пътя стъпва на чакъл, получава се различно сцепление на гумите,
защото едните са на банкета, а другите на асфалта, и колата се поднася и
преобръща.