×
Бизнес ЮГ Войната в Ивицата Газа София Парламентарни избори 2023 Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Китай настъпва, Европа е принудена да рестартира автомобилната си индустрия


24 Февруари 2024, Събота, 09:00 ч.

Автомобилни компании са склонни на обединяване на ресурси и сливания

 

Volkswagen, Renault и Stellantis мислят за немислимото, проучвайки възможностите за свързване със заклети конкуренти, за да произвеждат по-евтини електрически автомобили и да отблъснат екзистенциалните заплахи.

Тъй като китайските съперници и Tesla Inc. разкриват конкурентните слабости на най-големите европейски производители на масови автомобили, стана ясно, че чувството за спешност нараства и подходът да се работи както досега е губещ вариант.

Налице е "перфектно признание, че в бъдеще компаниите, които не са пригодени да се изправят срещу китайската конкуренция, сами ще се поставят в беда", заяви в интервю миналата седмица Карлос Таварес, главен изпълнителен директор на Stellantis NV - компанията, създадена от сливането през 2021 г. на италианския Fiat и френската PSA Group. Преди това той е казвал, че европейската автомобилна индустрия е изправена пред "кървава баня", ако не се адаптира, предава dnes.bg.

Притиснати от забавянето на темповете на въвеждане на електрическите превозни средства, ръководителите на автомобилни компании обсъждат идеи, вариращи от обединяване на ресурсите за разработка до обединяване на предприятия в рамките на европейските граници, за да се конкурират по-добре в условията на промяна, която се случва веднъж на поколение. Предстоящите месеци са от решаващо значение.

Според BloombergNEF, вместо да изместят бензиновите автомобили, продажбите на напълно електрически автомобили през тази година ще нарастват с най-бавния темп от 2019 г. насам, като неочакваното забавяне на темпото ще засили конкуренцията. Дори за Tesla забавянето, което доведе до широко разпространено намаление на цените, оказа влияние. Спадът от 20% на акциите през тази година е изтрил около 150 млрд. долара от пазарната й капитализация - повече от два пъти стойността на VW.

Сред неблагоприятните фактори за сектора са правителствата, които намаляват стимулите, фирмите за отдаване под наем, които се сблъскват с нарастващите разходи за ремонт, и потребителите, които са все по-разочаровани от политиките за климата, засягащи джоба им. Изборите в САЩ и Европа биха могли допълнително да подсилят настроенията срещу електрическите превозни средства, точно когато наближава критичната точка.

През 2025 г. в Европейския съюз влизат в сила по-строги правила за емисиите, което означава, че производителите трябва да продават повече автомобили, задвижвани с батерии, или ще бъдат подложени на големи глоби. Според изчисленията на Bloomberg, базирани на данни на компанията и регулаторните органи, при малко вероятния най-лош сценарий Volkswagen AG може да бъде санкциониран с над 2 млрд. евро (2,2 млрд. долара), ако не успее да намали в достатъчна степен емисиите на автомобилния парк.

Тъй като натискът върху европейските производители на автомобили да продават повече електрически превозни средства се засилва, китайските производители, подкрепяни от държавата, навлизат на охлаждащия се пазар с модели, които често са по-добри и по-евтини.

Например цената на Dolphin на BYD Co. е с около 7000 евро по-ниска от тази на аналогично оборудвания VW ID.3, който германският автомобилен производител първоначално представяше като Beetle на ерата на електромобилите. Китайският производител ще подчертае европейските си амбиции, като покаже няколко електрически модела на автомобилното изложение в Женева следващата седмица, включително луксозен SUV, конкуриращ Mercedes-Benz G-класа.

Ако европейските автомобилопроизводители не успеят да разработят работещ план Б, има опасност от сътресения в индустрията, в която работят около 13 милиона души и която представлява 7 % от икономиката на ЕС.

"Ние похарчихме милиарди като индустрия, за да направим електрическата мобилност възможна", заяви Холгер Клайн, главен изпълнителен директор на ZF Friedrichshafen AG, германски производител на части, в който работят около 165 000 души по целия свят. "Сега въпросът е: Имаме ли правилните параметри?"

Главният изпълнителен директор на Renault SA Лука де Мео се застъпва за алианс, подобен на обединението, което създаде европейски производител на самолети, който да се конкурира с Boeing Co. чрез обединяване на активите в Германия, Франция, Испания и Обединеното кралство. Изпълнителният директор твърди, че един "Airbus на автомобилите" би спомогнал за споделяне на огромните разходи за създаване на евтини електрически превозни средства, като същевременно би им позволил да се възползват от по-големия мащаб.

Интересът към по-широкото споделяне на разходите нарасна в края на миналата година, когато Renault представи концепция за електрически градски автомобил, който би струвал по-малко от 20 000 евро - половината от цената на ID.3 на VW. Инициативата на Де Мео е вдъхновена от японските автомобили тип "кей". Популярните миниавтомобили се произвеждат от няколко производители и получават преференциално третиране от регулаторните органи.

Появяват се различни подходи. Таварес от Stellantis открито обсъжда интереса си към сливания и придобивания, докато други са по-фокусирани върху по-малко трънливи сътрудничества.

Миналата седмица де Мео от Renault омаловажи спекулациите за голяма комбинация, като заяви пред телевизия Bloomberg, че гъвкавостта е по-важна от размера. Той потвърди, че разговорите за съвместна платформа за електромобили продължават "наляво и надясно", съобщи Bloomberg TV Bulgaria.

"Много сме отворени за споделяне на този вид инвестиции, защото е много трудно да се правят пари с малки автомобили", каза де Мео, който преди това е работил за Volkswagen, както и за Fiat. "Опитваме се да намерим начин."

Сътресенията в Европа могат да се разпространят и в САЩ, където General Motors Co. и Ford Motor Co. също намаляват инвестициите си в електромобили и са заявили, че са отворени за партньорства с други компании. Администрацията на президента Джо Байдън обмисля да даде на производителите повече време за преминаване към електрически автомобили, съобщи през уикенда New York Times.

Прочети още на: https://www.dnes.bg/eu/2024/02/23/kitai-nastypva-evropa-e-prinudena-da-restartira-avtomobilnata-si-industriia.599292

 


В категории: Бизнес , Политика


4
Коментара
Любовен хороскоп за 6 – 12 май
Любовен хороскоп за 6 – 12 май 06/05/2024, Понеделник 21:36 0
4
Коментара по темата
4.
Ххх
25.02.2024 17:00:55
0
0
Как па никой от Европа не постави въпроса за субсидираното автомобилостроене в Китай, благодарение на което те напреднаха толкова?
3.
XX
24.02.2024 12:36:34
1
0
Тия паразитират от години на гърба на европейските данъкоплатци.
Без милиардните дотации да са фалирали още преди 10 години заради скъпата си и некачествена продукция.
2.
Верно е
24.02.2024 11:23:56
1
1
Бринг йор дриймс ще ги съсипе!
1.
още малко
24.02.2024 09:18:16
1
10
се натискайте за екология и ще видим къде ще стигнете......
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Депутат от ПП-ДБ почина едва на 47 години Депутат от ПП-ДБ почина едва на 47 години Поклонението ще състои на 8 май, сряда от 11 до 13 часа в катедралния храм „Св. Богородица“,  гр. Пазарджик. Така ли трябва да изглежда една европейска граница, гневи се кметът на Малко Търново Така ли трябва да изглежда една европейска граница, гневи се кметът на Малко Търново Управниците от региона се обединяват за нова кауза - разширяването на граничния пункт Малко Търново-Дерекьой Строежът на жилища в Бургас нарасна със 133% Строежът на жилища в Бургас нарасна със 133% През първото тримесечие на годината в област Бургас е започнало строителството на 1470 апартаменти и еднофамилни къщи ДПС: Имаме сили за 4 депутати от Втори МИР Бургас ДПС: Имаме сили за 4 депутати от Втори МИР Бургас „Тази цел е изпълнима, защото сме показали, че умеем да защитаваме правата на избирателите си“, каза водачът Севим Али Кирил Петков заведе семейството си на плаж Корал Кирил Петков заведе семейството си на плаж Корал Колко хубаво беше на плажа, точно сега в началото на май, посочва Петков БСП ще се бори за минимум два депутатски мандата от Бургаска област БСП ще се бори за минимум два депутатски мандата от Бургаска област „Ще се движим в скоростната лента и ще изпреварваме“, даде заявка областният лидер Тодор Байчев Може ли да познаете чия сестра е тази красавица Може ли да познаете чия сестра е тази красавица Блондинката побърза да уточни, че не говори за децата си, защото все още не е станала майка и не е раждала Идва краят на Капките, призна продуцентът Идва краят на Капките, призна продуцентът Шоуто все още е лидер в телевизията, но рейтингът му спада с всяка измината година Румен Радев намекна, че може да наложи вето на Закона за хазарта Румен Радев намекна, че може да наложи вето на Закона за хазарта Бързото законодателство не винаги води до желания резултат", лаконичен бе държавният глава  Батето се оказа пророк Батето се оказа пророк Секретарката на Иван Славков проговори 13 години след смъртта му
Как Грузия върви по пътя на Украйна Как Грузия върви по пътя на Украйна В Тбилиси "Грузинска мечта" формално поддържа проевропейски курс, но всъщност все повече се отдалечава от Европа и се приближава към Москва Почина един от най-великите футболни треньори в света Почина един от най-великите футболни треньори в света Издъхна на 85-годишна възраст 8 загинали и 11 ранени при катастрофа между микробус и камион в Турция 8 загинали и 11 ранени при катастрофа между микробус и камион в Турция Микробусът бил смачкан при удара и е паднал по склон Германия отзова посланика си в Русия Германия отзова посланика си в Русия Причината е, че Социалдемократическата партия стана мишена на кибератака, която според Берлин е била организирана от Москва Цял живот сме чистили фурната грешно Цял живот сме чистили фурната грешно Оказва се, че много от нас от незнание, сме чистили грешно и неефективно фурната в кухнята си Опитаха се да застрелят косовския политик Марко Ябланович Опитаха се да застрелят косовския политик Марко Ябланович Ябланович е част от партията на министъра на общностите и завръщането в правителството на Косово Ненад Рашич – гражданската инициатива „Свобода, справедливост и оцеляване“ (GI SPO) Мъжките цици на Азис се оказаха дефектни Мъжките цици на Азис се оказаха дефектни Имплантите му имат собствено мнение  Вижте в какъв скандал се забърка тази звезда от Ергенът Вижте в какъв скандал се забърка тази звезда от Ергенът Освен че подпитва мъжете за стандартните неща, тя открито отправя намеци към тях, кара ги да лазят по земята, та дори пъшка в нечии ръце Емилия ми се натискаше, твърди този режисьор Емилия ми се натискаше, твърди този режисьор Режисьорът извади някои пикантерии от кухнята на попфолка в подкаста „При Тото“ Зверска гавра с Натали Трифонова в „Денсинг старс” Зверска гавра с Натали Трифонова в „Денсинг старс” Пред очите на цяла България в шоуто на Би Ти Ви синоптичката показа най-добрият танц за вечерта, спечели максималните 40 точки от журито и въпреки това беше изпратена на елиминация и за малко не отпадна
Левон ХАМПАРЦУМЯН Левон ХАМПАРЦУМЯН Нещото, което регулира цените да бъдат пазарни, са конкуренцията и контролът. Това, че цените са по-високи, показва институционална слабост Виц на деня Виц на деня - Скъпи, ако умра ще си вземеш ли друга жена?
- Не, първо ще си почина малко...
Виц на деня Виц на деня Ако една жена не помни къде си е оставила ластика, това въобще не означава, че е забравила какво си и казал преди 6 месеца, в 15:05! Статус във фейсбук Статус във фейсбук Когато я видях си пожелах да остарея с нея! Но нямах предвид за две години...
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори