×
Бизнес ЮГ Войната в Ивицата Газа София Парламентарни избори 2023 Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Обсъждат специални шофьорски книжки за джипове и коли на ток


02 Октомври 2023, Понеделник, 18:40 ч.
Автор: Флагман.бг

Друг основен момент в непрекъснатото нарастване на теглото на автомобилите се отнася до ограниченията, наложени от шофьорската книжка

Ако Европа въведе нови специални шофьорски книжки за джипове, то такива трябва да се изискват и за по-голямата част от електрическите автомобили. Френската евродепутатка Карима Дели, която е и председател на транспортната комисия към Европарламента, разбуни шофьорските духове с внасянето на предложение за въвеждане на специален лиценз В+ за водачите на големи автомобили, тежащи над 1800 кг. Това автоматично означава, че в “тежката” категория ще попаднат и поне 2/3 от колите на ток, обобщи "24 часа".

Една кола днес тежи средно 1,4 тона. Чисто електрическите превозни средства, от друга страна, тежат средно 1,9 тона, като само батерията може да достигне до 750 килограма.

Според депутатката от една от водещите “зелени” партии големите SUV модели не само консумират повече гориво, но и заемат повече място. Сблъсъкът със SUV също би довел до много по-тежки наранявания, отколкото при по-леките автомобили. Всичко това може да се прочете в проектодоклада на Дели. Тя ръководи Европейския парламент по реформата на правилата на ЕС за шофьорските книжки. Миналата пролет Европейската комисия представи предложение за модернизиране на директивата за европейската шофьорска книжка. Сега зависи от Европейския парламент и от държавите - членки на ЕС, да договорят окончателните европейски правила, пише "24 часа".

Според французойката шофьорска книжка B, която в момента се изисква за управление на леки и лекотоварни автомобили, не е съвсем подходяща за най-тежките леки коли. Вместо това зелената депутатка иска да се въведе шофьорска книжка B+ за леки и лекотоварни автомобили с тегло над 1800 кила. Шофьорите обаче ще могат да я получат само след двегодишен изпитателен срок с нормална шофьорска книжка B.

Минималната възраст за получаване на шофьорска книжка за SUV трябва да бъде 21 години според нейното предложение.

Това означава, че шофьорите на популярни тежки джипове като Audi Q7, Volvo XC90, Mercedes G-Class или BMW X5 ще трябва да имат адаптирана шофьорска книжка. Но тъй като предложението не се отнася до конкретна форма на конструкцията на автомобила, а засяга само теглото, по-голямата част от водачите на електрически автомобили също ще трябва да се сдобият с тази специална шофьорска книжка. Ограничението от 1,8 тона изключва само електромобилите от по-малкия сегмент.

Представителката на партията Europe Ecologie Les Verts не спира дотук. Предлага се също така максимална скорост от 90 км/ч за начинаещи шофьори и книжка с точки за целия ЕС. Освен това шофирането със скорост над 130 км/ч да бъде забранено навсякъде в Европа. Възможните допълнителни мерки ще бъдат в допълнение към предварително обявените промени за шофьорските книжки в ЕС.

Въпреки че повече от половината от всички нови автомобили, продадени в Европейския съюз, са SUV, тези модели са обект на критики от известно време. Критиците често ги смятат за антисоциални коли, които поради допълнителното си тегло и височина гарантират, че в случай на катастрофа жертвите обикновено седят в другите коли. Освен това SUV колите не са добре дошли в много градове поради техния размер и тегло и защото биха били по-опасни за уязвимите участници в движението, като например велосипедистите.

През следващите седмици в ЕП ще се обсъдят и други идеи за реформа на шофьорските книжки, като например книжките на шофьорите над 60-годишна възраст да се подновяват на всеки 7 г., а не на десет. Законодателният процес все още е в начален стадий и едва ли всички предложения за забрани и останалите идеи ще останат в законопроекта.

През годините автомобилите все повече се “тъпчат” с технологии, като се започне от инфоразвлекателната система и се стигне до множество системи за активна и пасивна безопасност. Всички тези модерни и донякъде полезни джаджи доведоха до увеличаване на размера и теглото на съвременните автомобили.

Mercedes 190 от 1982 г., предшественик на сегашната C-класа с 4,42 метра дължина, е с тегло, в зависимост от нивото на оборудване, между 1080 и 1300 кг. 41 години по-късно сегашният Mercedes C-Class достига 4,75 метра дължина и в plug-in версията тежи повече от 2 тона. Повече от първата S-класа, която се доближаваше до тези 2 тона.

Увеличаването на теглото на автомобилите е проблем, който засяга други, още по-важни въпроси като безопасността и шофьорските книжки.

Колкото по-голямо е теглото на автомобила, толкова по-голяма е силата, необходима за спирането му. Елементарна физика. Така че по-тежките автомобили, изискват по-мощни спирачни системи. Но това не е всичко. Всъщност в случай на злополука с увеличаването на теглото и рисковете за пътниците във всички други участващи превозни средства могат да се увеличат.

Именно поради тази причина в доклада за тестовете, извършени през 2022 г., Euro NCAP (европейският орган по безопасност) официално предупреди за проблемите за увеличаването на теглото на новите автомобили, с допълнение от сравнителна таблица между превозните средства, тествани в двугодишен период 2010-2012 г. и 2020- 2022 г.

Почти 100 кг отгоре е теглото само за 10 години за компактните автомобили, повече от 200 за автомобили от D сегмента (като Alfa Romeo Giulia, BMW Серия 3 и т.н.) и повече от 130 за малките SUV модели. При електрическите автомобили средното тегло е над 2 тона за по-високите сегменти, като батериите играят основна роля в това непрекъснато увеличаване на масата.

И ако всички тези килограми, носени наоколо, не влияят на безопасността на пътниците, те имат значение в случай на сблъсък. Опитайте се да си представите джип с тегло над 2 тона, който се сблъсква с малък, тежащ около 1400 кг.

Поради тази причина Euro NCAP подчертава необходимостта от приемане на адекватни структури за поглъщане на удари заедно с все по-ефективни системи за подпомагане на водача, за защита не само на други превозни средства, но и на велосипедисти и пешеходци.

Друг основен момент в непрекъснатото нарастване на теглото на автомобилите се отнася до ограниченията, наложени от шофьорската книжка. Всъщност в момента тези, които имат книжка B, могат да управляват автомобили с маса не повече от 3,5 тона. Все още сме далече от тази граница, но както беше подчертано преди време от Bentley, при тези темпове в бъдеще B лицензът може вече да не е достатъчен.

За да подкрепи своята теория, английската компания произведе дългата версия на своя луксозен джип Bentayga с 2514 кг брутно тегло и увеличаващо се до 3280 кг. при версията с електрическа батерия.

Със сигурност, ако тази тенденция се запази до 2035 г., когато новите автомобили в Европа ще трябва да бъдат само електрически, може да се окаже, че за някои луксозни модели ще трябва професионална книжка за товарни ванове заради високото им тегло.


В категории: Животът


9
Коментара
Любовен хороскоп за 6 – 12 май
Любовен хороскоп за 6 – 12 май 06/05/2024, Понеделник 21:36 0
9
Коментара по темата
9.
илко
04.10.2023 08:41:43
0
0
големците се чудят какво ново да измислят това е много много тъпо и няма никакъв смисъл от това. да обърнат повече и да търсят тези с купените книжки теса много от тях има много птп та
8.
Герчо
03.10.2023 22:15:31
0
1
Сега нашитедупедавци ще се опитат да изпъкнат като изпълнен памперс. Настимирчо Ананиев ще вземе да измисли още някоя тъпотия в духа на еврогейщината. За да ги изпревари! Глейте само кво се задава!
7.
Петров
03.10.2023 20:44:28
0
2
А защо не приемат и закона да отпаднат дипломите за кандидат шофьори както е на всякаде в Европа
6.
шУфИОр
03.10.2023 19:25:26
0
2
Поредната еврогейска тъпотия! И нашите дупедавци подлагат веднага задните си части, без дори инструмента да се е показал!
5.
Мнкллл
03.10.2023 12:51:33
1
4
Може би предполагам пак ,ЕС се намесва в държавите членки ААА що
4.
Значи
03.10.2023 08:48:39
0
6
Достатъчно е човек да прочете името на въпросната проектовносителка : "Френската евродепутатка Карима Дели"...евродепутатка от африкански произход...
В кат. B си пише,че: "Водачът има право да управлява МПС с допустима максимална маса, която не надвишава 3500 кг и броят на местата за сядане без мястото на водача не надвишава 8. Към тях може да се прикачва ремарке, чиято допустима максимална маса не надвишава 750 кг. Водачът има право да управлява и МПС от категория "АМ".!
3.
До 2
03.10.2023 07:28:58
0
5
По-скоро еврогейски..
2.
Рачо
03.10.2023 07:27:36
0
3
Европейски ценности,сър ...
1.
Минчо
02.10.2023 19:05:54
4
20
Очаквам скоро да ми казват как правилно да ходя в клозета и как да си трия гъзо след това, което да е в синхрон в природата и с минимален въглероден отпечатък.
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Депутат от ПП-ДБ почина едва на 47 години Депутат от ПП-ДБ почина едва на 47 години Поклонението ще състои на 8 май, сряда от 11 до 13 часа в катедралния храм „Св. Богородица“,  гр. Пазарджик. Така ли трябва да изглежда една европейска граница, гневи се кметът на Малко Търново Така ли трябва да изглежда една европейска граница, гневи се кметът на Малко Търново Управниците от региона се обединяват за нова кауза - разширяването на граничния пункт Малко Търново-Дерекьой Строежът на жилища в Бургас нарасна със 133% Строежът на жилища в Бургас нарасна със 133% През първото тримесечие на годината в област Бургас е започнало строителството на 1470 апартаменти и еднофамилни къщи ДПС: Имаме сили за 4 депутати от Втори МИР Бургас ДПС: Имаме сили за 4 депутати от Втори МИР Бургас „Тази цел е изпълнима, защото сме показали, че умеем да защитаваме правата на избирателите си“, каза водачът Севим Али Кирил Петков заведе семейството си на плаж Корал Кирил Петков заведе семейството си на плаж Корал Колко хубаво беше на плажа, точно сега в началото на май, посочва Петков БСП ще се бори за минимум два депутатски мандата от Бургаска област БСП ще се бори за минимум два депутатски мандата от Бургаска област „Ще се движим в скоростната лента и ще изпреварваме“, даде заявка областният лидер Тодор Байчев Може ли да познаете чия сестра е тази красавица Може ли да познаете чия сестра е тази красавица Блондинката побърза да уточни, че не говори за децата си, защото все още не е станала майка и не е раждала Идва краят на Капките, призна продуцентът Идва краят на Капките, призна продуцентът Шоуто все още е лидер в телевизията, но рейтингът му спада с всяка измината година Румен Радев намекна, че може да наложи вето на Закона за хазарта Румен Радев намекна, че може да наложи вето на Закона за хазарта Бързото законодателство не винаги води до желания резултат", лаконичен бе държавният глава  Батето се оказа пророк Батето се оказа пророк Секретарката на Иван Славков проговори 13 години след смъртта му
Как Грузия върви по пътя на Украйна Как Грузия върви по пътя на Украйна В Тбилиси "Грузинска мечта" формално поддържа проевропейски курс, но всъщност все повече се отдалечава от Европа и се приближава към Москва Почина един от най-великите футболни треньори в света Почина един от най-великите футболни треньори в света Издъхна на 85-годишна възраст 8 загинали и 11 ранени при катастрофа между микробус и камион в Турция 8 загинали и 11 ранени при катастрофа между микробус и камион в Турция Микробусът бил смачкан при удара и е паднал по склон Германия отзова посланика си в Русия Германия отзова посланика си в Русия Причината е, че Социалдемократическата партия стана мишена на кибератака, която според Берлин е била организирана от Москва Цял живот сме чистили фурната грешно Цял живот сме чистили фурната грешно Оказва се, че много от нас от незнание, сме чистили грешно и неефективно фурната в кухнята си Опитаха се да застрелят косовския политик Марко Ябланович Опитаха се да застрелят косовския политик Марко Ябланович Ябланович е част от партията на министъра на общностите и завръщането в правителството на Косово Ненад Рашич – гражданската инициатива „Свобода, справедливост и оцеляване“ (GI SPO) Мъжките цици на Азис се оказаха дефектни Мъжките цици на Азис се оказаха дефектни Имплантите му имат собствено мнение  Вижте в какъв скандал се забърка тази звезда от Ергенът Вижте в какъв скандал се забърка тази звезда от Ергенът Освен че подпитва мъжете за стандартните неща, тя открито отправя намеци към тях, кара ги да лазят по земята, та дори пъшка в нечии ръце Емилия ми се натискаше, твърди този режисьор Емилия ми се натискаше, твърди този режисьор Режисьорът извади някои пикантерии от кухнята на попфолка в подкаста „При Тото“ Зверска гавра с Натали Трифонова в „Денсинг старс” Зверска гавра с Натали Трифонова в „Денсинг старс” Пред очите на цяла България в шоуто на Би Ти Ви синоптичката показа най-добрият танц за вечерта, спечели максималните 40 точки от журито и въпреки това беше изпратена на елиминация и за малко не отпадна
Левон ХАМПАРЦУМЯН Левон ХАМПАРЦУМЯН Нещото, което регулира цените да бъдат пазарни, са конкуренцията и контролът. Това, че цените са по-високи, показва институционална слабост Виц на деня Виц на деня - Скъпи, ако умра ще си вземеш ли друга жена?
- Не, първо ще си почина малко...
Виц на деня Виц на деня Ако една жена не помни къде си е оставила ластика, това въобще не означава, че е забравила какво си и казал преди 6 месеца, в 15:05! Статус във фейсбук Статус във фейсбук Когато я видях си пожелах да остарея с нея! Но нямах предвид за две години...
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори