Instagram загуби половината си руски блогъри
Brand Analytics: от 24 февруари Instagram в Русия загуби 48% от авторите си, Facebook - 21%
След началото на войната в Украйна от 24 февруари насам Instagram и Facebook (социалните мрежи, забранени вече в Руската федерация) загубиха значителна част от активните руски автори, пише РИА Новости с позоваване на данни от проучване на Brand Analytics.
Instagram е загубил почти половината 48 процента от блогърите си, а Facebook - 21 процента от потребителите, пише Лента.ру.
Анализаторите използваха осреднени стойности, съответстващи на линейната тенденция, и сравниха цифрите за 24 февруари и 6 април. Под активни сътрудници Brand Analytics разбира потребители, които публикуват поне една публикация, история, коментар или повторно публикуване на ден.
Според предишни наблюдения само 31 процента от тактивните руски създатели на съдържание са напуснали Instagram до 24 март, но до 6 април броят им се е увеличил драстично. Обемът на руското съдържание в социалната мрежа също е намалял, като броят на публикациите, публикувани ежедневно, е намалял с над 46 процента. Обемът на съдържанието в руския сегмент на Facebook за посочения период намалява с 28 процента. Активността на руснаците спада не само на блокираните платформи - до 6 април YouTube също претърпя загуби.
Според Brand Analytics от началото на войната 13 процента от авторите са напуснали видеохостинга, а обемът на публикациите е намалял с 15 процента. Анализаторите обясняват тази тенденция с факта, че собственикът на услугата Google е спрял напълно монетизацията за руснаци. Потребителите започнаха масово да преминават към руски платформи - през посочения период броят на активните автори във VKontakte се е увеличил с 20 процента, а обемът на съдържанието - с 16 процента.
В месинджъра на Telegram има над 23 процента повече блогъри и 7 процента повече публикации.
Сутринта на 9 април Google блокира Youtube канала на Държавната дума. След това няколко официални лица наведнъж обявиха възможността за ранно блокиране на YouTube в Русия. Официалният представител на Министерството на външните работи Мария Захарова смята, че видеохостингът „подписа присъда за себе си“, а Андрей Клишас, ръководител на комисията на Съвета на федерацията по конституционно законодателство и държавно строителство, каза, че услугата рискува да се окаже извън законите на Русия. Василий Пискарев, ръководител на комисията на Държавната дума за разследване на външна намеса, обеща, че нейните членове ще проучат схемите за печелене на пари от Google в Русия и ще намерят начини да ги ограничат. Депутатът подчерта, че блокирането на канала DumaTV принуждава руските власти да предприемат „най-строги мерки в отговор“ срещу видеохостинга.