×
Бизнес ЮГ София Парламентарни избори 2023 Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Bild: Западът заплашил да остави Украйна без ракети "Пейтриът" след атака по цел в Русия
  • Олимпийският рекордьор в овчарския скок Тиаго Браз отпадна за игрите в Париж това лято заради допинг
  • Времето днес, прогноза за сряда, 29 май: Отново краткотрайни валежи с гръмотевици
  • Гари Конил беше назначен за нов премиер на Хаити вчера
  • Русия вдига данъците на богатите
  • Ремонт променя движението по АМ "Струма"
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

ИПБ: Само в България тол системата работи на загуба


15 Февруари 2022, Вторник, 12:59 ч.
Автор: Флагман.бг

Налице напълно погрешна концепция за управление, изразяваща се в необосновано раздут щат от служители /912/ при похарчени 180 милиона лева за видеонаблюдение и сателитен контрол

Само в България тол системата работи на загуба, гласи становище на Института за пътна безопасност, съобщиха оттам. "България изпитва критична нужда от поддръжка и модернизация на пътищата, за което е необходимо устойчиво инвестиране. Изградената вече тол система трябваше да спомогне за подобряването на управлението на трафика, безопасността, националната свързаност и да увеличи сигурността по пътищата. На практика тя се превърна в заложник на политически и корупционни зависимости, пише вестник Монитор.

Анализ на Института за пътна безопасност (ИПБ) показва, че България е единствената страна в която тол системата работи на загуба. В същото време е налице напълно погрешна концепция за управление, изразяваща се в необосновано раздут щат от служители /912/ при похарчени 180 милиона лева за видеонаблюдение и сателитен контрол. Голяма част от рамките за установяване на нарушения не работят или дават грешна информация. В ИПБ ежедневно постъпват сигнали за неправомерно наложени глоби/компенсаторни такси на товарни МПС. Не са обработени и стотици хиляди нарушения. Необосновано е намален обхвата на тол системата, както е и налице престъпно ниската тарифа на изминат км.

Всичко това превръща българската държава в донор на международния и национален превоз на стоки и товари.

Надеждите, че служебното правителство ще промени и изсветли управлението на тол системата също останаха напразни. Единственото нещо, което направиха, е да подменят ръководството като обявиха конкурс, при който отново нямаше публичност на концепциите. От два месеца има редовно правителство, но действия за промяна на модела за управление на тол системата не са предприети. Министърът на регионалното развитие и благоустройството проведе среща с транспортните фирми, на която се появи без концепция и конкретни предложения. Липсата на експертиза от страна на министерството създаде условия промените да бъдат отложени за неопределено време. Експертите на ИПБ извършиха анализ на сега действащата тол система и констатираха, че тя обслужва частни интереси и работи срещу нейните потребители", пишат от ИПБ.

Те напомнят, че националното тол управление (НТУ) е създадено с постановление на Министерски Съвет № 231 от 31 октомври 201 г. за изпълнение на проекта.

"Някъде в средата на август 2019 г. представителят на Капш г Михаел Вебер в рамките на една лъскава PR кампания предаде официално „ключа” от българската тол система на АПИ. В края на 2020 г. АПИ тихомълком „върна ключа” защото „уж“ нямала капацитет да управлява тол системата. Както по късно се установи, това е било добре режисирано още с избора на изпълнител и единствената цел е била 7% от всички такси да остават в частни/технологично подставени лица.

Това е най-високият процент в ЕС за този вид услуга, като средно в ЕС той е между 0,8-2 %. Целта Капш да контролира българския тол се оказа стратегия. Според Олег Асенов, член на Управителния съвет на АПИ тогава и архитект на тол системата, всички договори са проверявани многократно и не са открити нередности. Явно четем различни документи, защото становището на Агенцията по Обществените Поръчки (с Изх.№ Д-38 от 31.08.2020 г.), с което е сключен скандалния Договор РД-37-22/23.12.2020 г. за „Проактивен мониторинг…” се оказа един изключително интересен и поучителен документ. Някой наистина се е постарал да легализира схемата на обръч от фирми около тол системата. Например: на страница 3 в точка 3 се казва, че становището е изготвено от независим ръководител на проекти, чието име не открихме в нито един от публикуваните документи. В същото време това лице е и старши консултант на ITS. Та този „независим експерт“ посочва, че: “тол системата е без аналог в ЕС и трябва да има договаряне без предварително обявление”.

Беше ли подведена Агенцията по Обществените Поръчки от мистериозния специалист? Наистина ли българската тол система е без аналог на територията на Европа ? И за капак, като извод в същото това становище е написано, че: „поради липса на конкуренция, дължаща се на технически причини, поръчката може да бъде изпълнена само от определено физическо или юридическо лице”. Така Капш поема контрола на тол системата срещу допълнителни 141 милиона лева.

Има ли кой да защити националния интерес? Тръжната документация включваше ангажимент от страната на доставчика да обучи кадри на АПИ, за да могат те да поемат управлението на тол системата. Защо това не се реализира? Kадрите от АПИ ли се оказаха неквалифицирани или липсваше обучение?", питат от Института за пътна безопасност.  

И продължават с още въпроси: "Защо първоначално заложената възможност за изготвянето на тол декларациите не се предостави и на GPS провайдърите в България ? Има няколко български GPS провайдъри, които притежават експертиза, познания и технологии да се справят с подобно предизвикателство. Тези фирми биха се справили не по-лошо от Капш. Не трябва да се съмняваме в качеството на родните софтуерни специалисти. Не само че ще се справят по-добре, но определено това ще е и по-евтино от сумите на Капш, които са заложили в т.2 от ценовото предложение в договора си с АПИ за 141 милиона, а именно: техните часови ставки варират от 258.00 до 290.40 лв., което при 23 работни дни на месец прави трудово възнаграждение в размер от 47 000.00 до 53 000.00 лв. на месец.

Затова е важно да се разбере, че изготвянето на тол декларациите е алфата и омегата на тол-а. Някои специалисти смятат този процес за един от най-важните процеси на безпроблемно функциониране на една здрава тол система. Изготвянето на достоверни тол декларации е ключова и отговорна работа, която изисква много добро познаване на материята, свързана с GNSS технологиите. Глобите вървят ръка за ръка с недостоверните тол декларации и това ще продължи, ако не се предприемат незабавни мерки.

Либерализацията на пазара е задължителна, за да започне да се решават проблемите на тол системата. Държавата на всяка цена трябва да поеме контрола върху тол системата, ако иска да има аргументи за увеличаване на обхвата и цените на тол системата.

В заключение Институтът за пътна безопасност настоява до един месец Министерството на регионалното развитие и благоустройство да прекрати хранителната верига и да си върне контрола върху тол системата", гласи още становището на ИПБ.


В категории: Политика


Дъжд над Черноморието
Дъжд над Черноморието 29/05/2024, Сряда 09:30 0
Флагман.БГ Транспортен хаос в центъра на София Транспортен хаос в центъра на София 29/05/2024, Сряда 08:00 1
4
Коментара по темата
4.
Трий, м**ма ти
15.02.2022 16:59:37
0
9
Герб уж не са във властта, обаче още разпределят порции
3.
гражданин...,..,
15.02.2022 15:17:28
0
13
Някой да има съмнения, че са назначени 912 калинки от Банкя, за да цоцат пари? Бяха казали, че всички глоби се вкарвали РЪЧНО!!!! РЪЧНО!!! За система, която си дал половин милиард!!! Е, по-голяма кражба, здраве му кажи!!! Няма кантари, не си я свързал с граничните пунктове....Отделно, че фирмата, която я е изградила ще взима 10-20% на година от приходите(ако не се лъжа)...
2.
Зомбайо
15.02.2022 13:37:13
0
14
Щом работи на загуба да я закриват тая система, така държавата ще е на пюс без тол
1.
*********
15.02.2022 13:06:57
0
4
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
"Български възход" не само ще прескочи 4-процентовата бариера, но ще го направи уверено, обяви ген. Стефан Янев "Български възход" не само ще прескочи 4-процентовата бариера, но ще го направи уверено, обяви ген. Стефан Янев Трябва да се мисли стратегически – за бъдещето на България не за утрешния ден, а за десетилетие напред, подчерта ген. Стефан Янев Най-после ще вдигнат сватба Най-после ще вдигнат сватба Тя ще е малка, а кумовете ще са приятелка на Ива и мой приятел, призна Сашо Кадиев Ще бъде ли бургаският плаж препълнен с летовници заради евтината сянка? Ще бъде ли бургаският плаж препълнен с летовници заради евтината сянка? Управители на крайбрежни заведения споделиха, че цените на напитките остават без промяна от миналото лято Партия налази Зуека в Испания Партия налази Зуека в Испания Най-изненадваща за него се оказала подкрепата на политическа партия Катастрофата на влаковете в София станала заради прилошаване на машинист, двама са пострадали тежко Катастрофата на влаковете в София станала заради прилошаване на машинист, двама са пострадали тежко Те са от маневрената бригада, като единият е с наранявания на рамото и на ребрата, съобщи  шефът на „Оперативна дейност“ в БДЖ Анатоли Атанасов Красива блондинка проби в българския футбол Красива блондинка проби в българския футбол Тя има щастлива връзка и дете  Лошо! Моралният кодекс на спасителите в Бургас забрани голите жени Лошо! Моралният кодекс на спасителите в Бургас забрани голите жени Забраната за монокини се спазва първо, защото плажуващите така дами разсейват спасителите и те не могат да си вършат работата, и второ - защото плажът е пълен с деца и не е прилично Младеж преби майка си, докато тя шофира Младеж преби майка си, докато тя шофира 19-годишният е задържан до 24 часа в РУ - Монтана Ексклузивно! Флагман разкри коя е следващата булка от сватбата на Мани - звезда от Плейбой е! Ексклузивно! Флагман разкри коя е следващата булка от сватбата на Мани - звезда от Плейбой е! Марина Байчева очаква втората ѝ рожба да се появи на бял свят през лятото, бебчето е плод на любовта ѝ с щастливеца Жоро Строят нова спортна зала в бургаския жк „Меден рудник” за 1.8 млн.лв. Строят нова спортна зала в бургаския жк „Меден рудник” за 1.8 млн.лв. Обществената поръчка вече е в ход, очаква се да бъде избран изпълнител до края на юни
Сочни джуки и уголемен бюст – хит сред подаръците за тазгодишните абитуриентки Сочни джуки и уголемен бюст – хит сред подаръците за тазгодишните абитуриентки Тенденцията от миналото да се залага на големи обеми и натрапващи се устни вече я няма След участието си в Капките тя замина за Африка След участието си в Капките тя замина за Африка Моделката и гаджето вършеят в Тунис Мощна експлозия край Белгород, а Джон Кърби обяви, че забраната за удари по Русия с US оръжия остава Мощна експлозия край Белгород, а Джон Кърби обяви, че забраната за удари по Русия с US оръжия остава Трябва да позволим на Киев да стреля по военни цели на руска територия, от която те нанасят по Украйна, каза пък Макрон Транспортен хаос в центъра на София Транспортен хаос в центъра на София Многото и различни знаци объркват шофьорите, които неволно влизат в насрещното, и предизвикват опасни ситуации Проф. Джефри Сакс разкри кой взриви "Северен поток" Проф. Джефри Сакс разкри кой взриви "Северен поток" Икономистът, предлагал на източноевропейците шоковата терапия за преход към пазарна икономика, намекна, че Джо Байдън е поръчал разрушаване на газопроводите Сметоизвозване ли? Северна Корея праща балони с фекалии и боклук към южната съседка Сметоизвозване ли? Северна Корея праща балони с фекалии и боклук към южната съседка От години южнокорейски пък активисти изпращат балони с блистовки към Северна Корея, критикуващи нейните лидери и USB памети с клипове на Kей-поп музика Защо всички в Италия са срещу Мелони Защо всички в Италия са срещу Мелони Битката е всички срещу един Знаете ли колко струва къщата на Кевин от "Сам вкъщи" Знаете ли колко струва къщата на Кевин от "Сам вкъщи" Запазено е стълбището, по което Кевин се спускаше с шейна Жена се натъкна на нещо зловещо в дома на братовчедка си (СНИМКИ/ВИДЕО) Жена се натъкна на нещо зловещо в дома на братовчедка си (СНИМКИ/ВИДЕО) В една от стаите тя видяла малка врата, която се намирала на височина метър от пода Светът скърби: Почина един от най-известните рокаджии (СНИМКА) Светът скърби: Почина един от най-известните рокаджии (СНИМКА) Ингъл бе вокалист и органист на групата, която е основава през 1966 г., и изпява 17-минутния им хит „In-A-Gadda-Da-Vida"
Владимир Путин към страните от НАТО Владимир Путин към страните от НАТО Трябва да сте наясно с какво си играете! Виц на деня Виц на деня - Скъпа, взех детето от детската градина.
- Браво, и... как ще го кръстим, защото нашето вече ходи на училище?
Виц на деня Виц на деня Блондинка в автосервиз.
Монтьорът и казва:
- Имате късо съединение.
- Е хубаво де, що не го удължите тогава....
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Никога не се задоволявай с това, което могат и другите!
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори