×
Бизнес ЮГ София Парламентарни избори 2023 Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Български тир се обърна и блокира магистралата Ниш - Белград
  • Черногорският премиер не се яви на среща с президента Радев
  • Украйна унищожи всичките 10 дрона, изстреляни срещу нея от Русия
  • Започва двудневното посещение на Путин в Северна Корея
  • Килиан Мбапе е със счупен нос в мача на Франция с Австрия на Евро2024, ще бъде опериран
  • Очакват се слаби вторични земетресения в Пловдивско
  • България срещу Турция във волейболната Лига на нациите днес, срещата е от 17,30 ч българско време в зала "Арена Стожице"
  • Пиян шофьор е блъснал патрулка край Крумовград, бил и в насрещното
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Варна е много по-зле от Бургас по отношение на безопасността при шофиране


Варна е много по-зле от Бургас по отношение на безопасността при шофиране
Държавата показва 70 опасни в държавата места за ПТП-та, нашият анализ демонстрира над 1500 и това не е случайно, каза Богдан Милчев от ИПБ
15 Февруари 2021, Понеделник, 19:59 ч.
Автор: Георги РУСЧЕВ

Във Варна не се управляват добре ресурсите, защото областта не получава по-малко средства от Бургас, а резултатите са доста по-лоши

 

-Г-н Милчев, малко са показаните от МВР участъци в България, който са отбелязани като „опасни“. Реалността обаче е друга. На какво се дължи това?

-Нашата статистика успя да идентифицира около 1500 места, в сравнение с показаните от МВР 70-80. В другите държави опасните участъци са повече от 5-7 хиляди. Изводът е ясен – държавата не идентифицира правилно потенциално опасните места и точно затова нашата информация е взета от застрахователите. За Бургас например, в анализа на черните точки, ни описаха: Кръстовището на ул. „Гладстон“ и „Сан Стефано“; „Стефан Стамболов“ пред УМБАЛ-Бургас; целият булевард „Тодор Александров“; целият път Е-80 в посока Айтос;  път Е-87 – от кръговото до гробищния парк в посока кв. Сарафово“; пътя към Аркутино; и още много други. Ние направихме нещо, с което опитваме да покажем на държавните институции как трябва да управляват риска. За момента никой в България не управлява риска, защото никой няма правомощията. Ние сме НПО, което в продължение на няколко месеца се нагърби с тази тежка задача, изуши международните стандарти и представи на обществото модел за управление на риска. Оценката на това е най-важната. А понеже в България всичко се управлява през телевизора, ние искаме да покажем какво представлява експертното управление и как може то да се случи. 

-На какво се дължи тази фрапантна разлика между реалните опасни места и показаните от държавата като такива? Некомпетентност? Нежелание? Нещо друго?

-На липса на визия за управление на риска. Ние приемаме по презумция, че собственикът на пътя е собственик на риска. В същото време държавата преди 2 години създаде държавна агенция, която трябваше да се занимава точно с това. Но се получава така, че за тези 2 години тази агенция все още няма правомощията да управлява риска, а вече са са похарчени над 5 млн.лв. от Бюджета за издръжка на своите служители.

-Тази агенция не се ли превръща в паразитна структура?

-Точно такава е в момента, въпреки че аз лично настоявах тя да се създаде. Това, което правим в момента с проучването си е тласък към държавните институции, който да ги подтикне да започнат да си вършат работата. Защото в България винаги се процедира по подобен начин, за жалост. Чак когато някои им покаже как се прави, тогава почват да се активират. Надяваме се така да се случи и с решаването на този проблем.

-България е една от държавите с най-много катастрофи и тежки катастрофи на глава от населението. 

-Бяхме така, но в последните 1-2 години статистиката показва, че България прави чудеса в травматизма – за този период броят на жертвите на пътищата е намалял с 40%. Възможно е това да е само статистическа промяна, защото това, което наблюдаваме на пътя е различно. Имаме проблем със статистиката действително, но е въпрос на време да го коригираме. 

-Дефинирането на тези опасни участъци и места е първата стъпка. Какво следва след това?

-Дори не е това първата стъпка. На първо място трябва да се дефинира опасната област в България. От данните вадим София област и за нея правим отделна статистика, тоест работим с общо 27 области. Чак когато имаме пълна картина на ситуацията в България имаме опция да приоритизираме риска – да кажем къде той е по-висок. Така например, в това отношение, Варна е много по-зле от Бургас – в пъти по-зле. И ако трябва да се отделят ресурси за подобряване на инфраструктурата, държавата първо трябва да отдели средства за местата, където проблемът е най-голям. 

Според нас българските политици имат желание, но нямат експертиза да решат проблемите и затова се намесваме ние. Предлагаме им модел за управление, който включва и структурна промяна – АПИ да бъде извадено от Регионалното министерство, да се слее с държавната агенция и да стане пряко подчинена на Министерски съвет. По този начин ние ще използваме ресурса, който би трябвало да има в Агенцията за безопасност и управление и оценка на риска, а от друга страни АПИ ще държи парите. 

Не може малкият, който няма парите, да командва този, който има парите. Това не е възможно. Нашият подход е логически обоснован, а и подобно регулиране на развитието на управление на безопасността има и в други страни. Тоест България няма да е прецедент за извършването на подобна структурна промяна. Това е и голямото предизвикателство, което отправяме към политическите партии, които искат да управляват – готови ли са те да въведат структурни промени и да изградят нормативна база, зад която да направят процеса неизбежен.

-Според вашата карта Бургас се нарежда на 14-о място по опасност на пътищата – тоест в средата. Защо обаче има такава разлика между Бургас и Варна, която е описана като четвърта най-опасна област?

-Методологията, която сме използвали е базирана на швейцарския стандарт, защото у нас няма въведена такава. Това, което се показа от формулата, която създадахме, е данните, които представяме. Не знаем още на какво се дължи тази огромна разлика между двете Черноморски области, но предстои да разберем със задълбочен анализ. Първо трябва да се изучат десете области, които на нашата карта са отбелязани в червено. Там трябва да отидат мултидисциплинарни екипи, да посетят и обследват конректните черни точки по области и да идентифицират причините за опасността. 

Явно е обаче, че във Варна не се управляват добре ресурсите. Там очевидно има проблем с това как се управляват парите, защото областта не получава по-малко средства от Бургас, а резултатите са по-лоши. Морската столица изостава значително по това отношение в сравнение с Бургас. Такава е статистиката, тя е безпристрастна. 

-Какъв е правилният подход за управление на риска?

-Със сигурност не е „по телевизията“. Няма да се получи като ходим да сменяме мантинелите там, където по телевизията или в медиите са показали, че има проблем. Сменят се мантинелите и се прави ремонт на пътищата там, където е най-опасно. Не можем да коригираме всичко, но със сигурност имаме опцията там, където е най-необходимо, да се направи корекция.

-Какво е бъдещето пред България? Ще има ли промяна в положителна насока в това отношение?

-Очакваме светло бъдеще за България. Амбицирани сме в най-скоро време да превърнем страната в лидер по пътна безопасност в целия Европейски съюз. Оптимист съм, защото макар че сме на последно място, можем да изучим лошия опит на другите страни и много бързо не само да наваксаме с тях, но и да ги изпреварим.

-Не е ли свързана промяната на безопасността на пътищата и с потенциална промяна в манталитета на българския шофьор?

-Културният детерминизъм също трябва да се изучава и също има отношение, но манталитетът не е ключов, защото ако променим средата, променяме и него. Доказателство за това е, че българските шофьори, отивайки в чужбина, променят поведението си. Тоест можем да коригираме манталитета на българския шофьор, променяйки средата, в която той управлява автомобила си. 
 


В категории: Политика


Флагман.БГ Ще подкрепи ли "Възраждане" кабинета? Ще подкрепи ли "Възраждане" кабинета? 18/06/2024, Вторник 12:28 0
13
Коментара по темата
13.
Хм
16.02.2021 11:34:19
0
1
Това прилича на поговорката „Не е важно на мен да ми е добре, а на Вуте да му е зле”. Т.е. да не се сравняваме с тези, които вървят напред, ами да се успокояваме, че може да бъде и още по-лошо. Регресивна психология - утехата на примиренчеството.
12.
кака Мара
16.02.2021 08:03:18
4
5
Във Варна руснаците и русофилите са повече, затова си е съвсем естествено да са превръща във все по-голям кенеф.
11.
Селянин
16.02.2021 08:02:56
0
4
На всеки живял в двата града отговора е кристално ясен. Причините са в манталитетта на варненците. От там тръгват и кражбите и рушветите и карането като безсмъртни и безнаказани и ремонтите по пътищата и прегледите и безопасноста.
10.
кенеф
16.02.2021 00:04:35
6
4
че варна е най-големия кенеф по цялото черноморие го знае всеки,ама лошото е,че и албена се присаединява към тях.
9.
Виж ти
15.02.2021 23:56:36
0
3
Дебилчо и тук се появи. Има ли лайкове олигофрен
8.
ГОЛЯМА ФИРМА
15.02.2021 22:04:51
0
3
"""ИНСТИТУТ""""МИЛЧО С МИЛЬОВЦИТЕ ДРЪНЧАТ НА КУХО!!!!!!!ЧЕ И ИНТЕРВЮ ХАХА
7.
варненче
15.02.2021 21:56:44
2
5
Във Варна се краде повече и затова дупките са повече.А където има дупки -там е опасно
6.
От
15.02.2021 21:41:15
5
4
Бургаските шофьори са “номер едно “.
5.
абе милчоооо
15.02.2021 21:00:59
1
7
от всеки става шофьор



от шофьора нищо не става ,само шофьор
4.
възмутен теляк
15.02.2021 20:53:14
0
13
Това е една сладка службичка за наши хора и пенсионирани милиционери.
3.
вогел
15.02.2021 20:49:58
0
11
ИПБ наистина е паразит в държавата. Все едно да има институт по осоляване на манджата. Шафьорлъка се учи както му е редът и после КАТ трябва да си гледа работата както трябва...и пътното строителство също.
2.
противни храненици
15.02.2021 20:28:48
1
14
Това НПО "Институт по пътна безопасност" е даже по-голям паразит отколкото обикновенно са другите НПО-та. Пълно е с отпадъци от КАТ, разни агенции и отдели, уволнени служители за корупция или некадърност. Широкото му отразяване в медиите внушава на зрителите, че там са най-големите специалисти. Допълнително авторитет придобиват от участието им във всякакви срещи с отговорни държавни служби или инстанции, което ги прави едва ли не равноправни партньори.
1.
Мдааа
15.02.2021 20:09:40
0
19
Интерeсно този корифей по пътна безопасност каква я свърши, като беше шеф КАТ демек държавен служител?Взе си запалтките от МВР и хоп специалист по пътна безопасност,НПО и т.н Какъв скрит и недооценен от държавата талант
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Ако си миете колата с питейна вода, може да отнесете тежка глоба Ако си миете колата с питейна вода, може да отнесете тежка глоба Нарушителите плащат до 5 хиляди лева Защо в популярните бутици няма хора, а пред магазините за втора употреба - опашки като от соца Защо в популярните бутици няма хора, а пред магазините за втора употреба - опашки като от соца Преди повече от 20 години, когато магазините за дрехи втора ръка се появиха у нас, бяха запазен периметър за ниските социални групи, но сега е различно  Новият кабинет: Росен Желязков става премиер, Калин Стоянов остава в МВР, а Даниел Митов поема Външно Новият кабинет: Росен Желязков става премиер, Калин Стоянов остава в МВР, а Даниел Митов поема Външно От кабинета със сигурност си тръгват освен Евтим Милошев и министрите на културата маестро Найден Тодоров и на транспорта Георги Гвоздейков Мария Бакалова в шок - гаджето й ще живее два месеца с бившата си Мария Бакалова в шок - гаджето й ще живее два месеца с бившата си . Валери Григоров ще живее няколко месеца с предишната си любима Мирела Илиева, и то не къде да е, а на екзотичен остров на Филипините Вождовете на "Величие" са абсурдни, революция няма да има, а само лудост, смята Ваня Григорова Вождовете на "Величие" са абсурдни, революция няма да има, а само лудост, смята Ваня Григорова Изненадата "Величие" е изненада само по отношение на конкретните личности, но подобна реакция като течение се очакваше, посочи тя Помните ли тази фолкпевица - напоследък хич не й върви Помните ли тази фолкпевица - напоследък хич не й върви За неприятностите, които има съобщава самата изпълнителка в профила си в социалните мрежи Лидерите преговаряли за властта с СМС-и, разбрали са се вече дори за министрите? Лидерите преговаряли за властта с СМС-и, разбрали са се вече дори за министрите?  Разговорите, които наблюдаваме сега, са за шоу, коментира политическия PR Нидал Алгафари "Наско Културата" и "Дельо Фактурата" веселят Хасково "Наско Културата" и "Дельо Фактурата" веселят Хасково В неделя градът ще гласува на трети вид избори Борислав Гуцанов: Ще се кандидатирам за лидер на БСП, за да съберем лявото Борислав Гуцанов: Ще се кандидатирам за лидер на БСП, за да съберем лявото Той заяви още, че няма разделение и разцепление в БСП след оставката на Корнелия Нинова Морето е спокойно, но спасител от Бургас предупреждава за подводни ями и течения Морето е спокойно, но спасител от Бургас предупреждава за подводни ями и течения Предпоставка за мъртво вълнение е северния вятър, коментира Петър Русев
Анджелина Джоли изплиска легена Анджелина Джоли изплиска легена Бившата жена на Брад Пит продължава да изумява света Кейт ще победи рака -  непоколебима пред лицето на безпокойството и загуб Кейт ще победи рака - непоколебима пред лицето на безпокойството и загуб Принцесата на Уелс се появи публично за първи път от началото на химиотерапията Посрещат Владимир Путин в Северна Корея с парад Посрещат Владимир Путин в Северна Корея с парад САЩ изразиха загриженост  Лидерите на ЕС не се разбраха за Урсула фон дер Лайен Лидерите на ЕС не се разбраха за Урсула фон дер Лайен Те не успяха да постигнат съгласие за топ позициите в общността Избирателите са гладни не за политически тези, а за истински хора, които казват истината Избирателите са гладни не за политически тези, а за истински хора, които казват истината 24-годишен кипърец без политически опит и без официална диплома за висше образование става част от ЕП, след като получи внушителна подкрепа  Футбол с екстри: Германия спешно търси проститутки да обслужват Евро 2024 Футбол с екстри: Германия спешно търси проститутки да обслужват Евро 2024 Феновете масово търсят жрици на любовта, британците са мераклии номер 1 Извънредно от Бъкингам! Лекарите на Чарлз в бойна готовност Извънредно от Бъкингам! Лекарите на Чарлз в бойна готовност Монархът взе решение, което променя живота му Милионерите в САЩ са повече от населението на България Милионерите в САЩ са повече от населението на България Те са се увеличили с 500 хил. за една година 17-годишна почина след "целувката на смъртта" 17-годишна почина след "целувката на смъртта" Ариана Рей Делфс от Флорида починала заради тежка инфекциозна мононуклеоза, причинена от вируса Епщайн-Бар ГЕРБ-СДС кани на срещи партиите по график ГЕРБ-СДС кани на срещи партиите по график Поредността е определена според електоралната тежест показана на последните избори
Ивайло МИРЧЕВ, Демократична България Ивайло МИРЧЕВ, Демократична България Пеевски да подбира антикорупционната комисия е все едно Чикатило да прави конкурс за детска рисунка Виц на деня Виц на деня Интервю:
- Умеете ли да работите добре в екип?
- Не.
- Вълк-единак, значи?
- Не, аз и сам не работя добре.
Виц на деня Виц на деня В полицията:
- Къде ви бяха парите?
- Тук в сутиена!
- А защо не му попречихте?
- Ами мислех, че е с добри намерения...!
Статус във фейсбук Статус във фейсбук За да не изневерява мъжът, жената трябва да се променя. А за да не изневерява жената, мъжът не трябва да се променя.


Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори