×
Бизнес ЮГ София Парламентарни избори 2023 Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Vivacom тества първи в България най-новата мобилна технология 5.5G
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Спадът на автомобилната индустрия може да повлече световната икономика


Спадът на автомобилната индустрия може да повлече световната икономика
Прогнозите на фонда за скромен ръст на глобалната търговия през 2020 г. разчитат на възстановяване на сектора
05 Ноември 2019, Вторник, 20:50 ч.

Глобалният спад на продажбите на автомобили може да е намалило световния брутен вътрешен продукт с 0,2%, значително повече от прогнозите на МВФ

Докато световната икономика е изправена пред най-рязкото си забавяне след финансовата криза, една индустрия е едновременно виновник и жертва, пише Financial Times.

Автомобилната индустрия засяга стабилността на световната икономика много повече, отколкото делът й в общото производство предполага. Автомобилните производители имат дълги снабдителни вериги за доставка на компоненти. Те също така са големи потребители на суровини и химикали, текстил и електроника. Тяхната съдба засяга милиони работни места в сферата на продажбите, поправката и поддръжката.

Миналата година секторът се сви за първи път от световната криза. Международният валутен фонд (МВФ) смята, че спадът на производството е съставлявал над една четвърт от забавянето на световната икономика между 2017 и 2018 г.

Автомобилната индустрия е отговорна и за до една трета от забавянето на ръста на световната търговия между 2017 и 2018 г., съобщи фондът миналия месец, вземайки предвид последиците за търговията с автомобилни части и други междинни продукти.

“Автомобилният сектор разчита силно на промишленото производство и на растежа“, отбеляза миналия месец Джан Мария Милеси-Ферети, заместник-директор на отдела за изследвания в МВФ.

Прогнозите на фонда за скромен ръст на глобалната търговия през 2020 г. разчитат на възстановяване на сектора. Анализът му, обаче, посочва и рисковете от задълбочаване на проблемите, ако секторът стане следващата жертва на ескалиращата търговска война между САЩ и ЕС. Белият дом трябва да реши до 13 ноември дали да наложи мита от 25% върху вноса на автомобили.

Някои ръководители на автомобилната индустрия вече обвиняват американската търговска политика за голяма част от бедите в сектора, най-вече за резкия спад на китайския пазар, който стимулираше ръста на глобалните продажби.

“Търговската война наистина оказва влияние върху нагласите на клиентите и може да разстрои световната икономика“, казва Херберт Диес, главен изпълнителен директор на Volkswagen, по време на автомобилното изложение във Франкфурт през септември. „Заради търговската война автомобилният пазар (в Китай) на практика е в рецесия. Това ни плаши“, допълва той.

И макар автомобилните производители да страдат като останалата промишленост от по-широката несигурност заради търговската политика, те все още не са станали пряка мишена на американската търговска политика, пише investor.bg.

Според МВФ забавянето на индустрията се дължи основно на  промяната на политиката в Китай, включително отмяната на данъчните облекчения, стимулиращи притежаването на автомобил, и ограничаването на кредитирането, както и на новите тестове за вредните емисии в Европа.

МВФ отбелязва, че в много страни потребителите отлагат вземането на решение за покупка, тъй като стандартите се променят бързо, а вариантите за споделяне на автомобили се развиват.

Същевременно продажбите на автомобили в Индия намаляват заради проблеми в сенчестия банков сектор, който осигурява около половината от новото финансиране за автомобилната индустрия. Рецесията в Турция и несигурността около Brexit във Великобритания задържат продажбите на други големи пазари.

Общите продажби на автомобили са намалели с около 3% през 2018 г., а на автомобилното производство – с около 2,4%, след корекция на разликите в средната цена на автомобилите в отделните страни, съобщава МВФ.

Изследване на Fitch Ratings, публикувано по-рано тази година, показа, че глобалният спад на продажбите на автомобили може да е намалило световния брутен вътрешен продукт с 0,2%, значително повече от прогнозите на МВФ, след като взема предвид последиците за други индустрии и въздействието на по-ниските заплати и печалбите върху разходите на домакинствата и на бизнеса.

“Тук е съсредоточено забавянето на глобалната икономика. Това е водещият сектор, а не просто по-голяма косвена жертва (на търговската война Няма съмнение, че той е ключов двигател на глобалния производствен цикъл“, отбелязва Брайън Култън, главен икономист във Fitch Ratings.

Нещата ще се влошат, ако автомобилната индустрия наистина стане жертва на ответните мита. Заради трансграничните си снабдителни вериги и прецизни във времето производствени процеси индустрията е особено уязвима към нови търговски бариери.

Американският министър на търговията Уилбър Рос намекна в интервю за Financial Times миналия месец, че Вашингтон е склонен да продължи разговорите с ЕС вместо да налага мита върху вноса на автомобили след изтичането на 6-месечната отсрочка в средата на този месец.

Въпреки това заплахата от мита остава. Публикуван по-рано тази година анализ на института по международна икономика „Питърсън“ установи, че ако САЩ изпълнят заканата си и наложат мита от 25% върху вноса на автомобили от всички страни членки, американското автомобилно производство ще отбележи спад с 1,5%, а секторът ще изгуби близо 2% от работната си ръка и 195 хил. служители в цялата страна ще станат безработни в резултат на макроикономическия шок.

Ако останалите страни предприемат ответни мерки, американското производство ще намалее с 3%, елиминирайки 624 хил. работни места в САЩ и 5% от работната ръка в сектора.

“Ако направят това, всички ние ще загубим“, заяви Оливер Ципсе, главен изпълнителен директор на BMW, на пресконференция миналия месец. Той допълва, че митата ще застрашат работните места и производството в завода й в Южна Каролина.

До този момент САЩ са единственият голям пазар, на който продажбите на автомобили са останали относително устойчиви. Забавянето в останалите страни има предимно цикличен характер – спадът следва години на растящи продажби и се случва в момент, когато много автомобилни производители бяха принудени да направят големи инвестиции в разработването на електромобили, които ще носят загуби поне в краткосрочен план.

Продължаващата несигурност в търговията и произтичащите от това тревоги за ръста на световната икономика не са от полза.

Както отбелязва Холгер Швединг, икономист в Berenberg, подобна несигурност спира клиентите да правят големи покупки. „Ако не си сигурен..., не трябва да купуваш колата“, казва той. 


В категории: Бизнес


Коментари
10 съвета за по-бързо зачеване
10 съвета за по-бързо зачеване 11/06/2024, Вторник 20:41 3
Флагман.БГ Кобрата влиза в култово риалити Кобрата влиза в култово риалити 11/06/2024, Вторник 19:00 4
0
Коментара по темата
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Десетокласниците на национално външно оценяване по математика Десетокласниците на национално външно оценяване по математика Изпитът започва в 8:00 часа Градушка и буря в Подвис, а синоптици предупреждават за опасно време и днес Градушка и буря в Подвис, а синоптици предупреждават за опасно време и днес Ледените късове в селото са били с големината на лешник Най-емблематичният клуб в Бургас става на 5 години! Най-емблематичният клуб в Бургас става на 5 години! Очакват ви много емоции до сутринта Пияна украинка с лъскав Лексус побърка ченгетата в Поморийско, щракнаха белезници и на спътника ѝ Пияна украинка с лъскав Лексус побърка ченгетата в Поморийско, щракнаха белезници и на спътника ѝ Тя също е арестувана, а автомобилът ѝ е иззет Бившият пандизчия Зенел си хвана такси за Поморие, а после избяга без да си плати Бившият пандизчия Зенел си хвана такси за Поморие, а после избяга без да си плати Няколко дни по-рано 24-годишният Зенел задигнал чантичката на софиянец от плажен бар до к-с "Сънсет Ризорт" Бургазлията Стоил от наркосдружението криел дрогата в черно Ауди, а сделките правел на паркинга на Лидъл и Метро Бургазлията Стоил от наркосдружението криел дрогата в черно Ауди, а сделките правел на паркинга на Лидъл и Метро 35-годишният мъж често отивал на уговорените срещи със семейството си, било перфектният параван Реакциите след оставката на Нинова: "Това е поредното шоу" Реакциите след оставката на Нинова: "Това е поредното шоу" Бившият лидер на партията Сергей Станишев обяви, че стъпката с оставката на лидера на БСП е била неизбежна Кобрата влиза в култово риалити Кобрата влиза в култово риалити Информацията идва от запалени фенове на риалити шоуто, според които той ще бъде големият коз на продуцентите, с който ще си гарантират голяма гледаемост Чалгари ли станаха тези рапъри Чалгари ли станаха тези рапъри С този сингъл момчетата ясно заявяват, че за тях няма граници в създаването на музика и стремежът им винаги е бил да я споделят с максимално широка аудитория Преместиха концерта на Black Metallica Tribute Преместиха концерта на Black Metallica Tribute Концертът ще се състои от 20:30 часа в бургаския клуб "DOC 5"
Този български инфлуенсър си поръча чипс от кокоши крака в Южна Корея Този български инфлуенсър си поръча чипс от кокоши крака в Южна Корея Тук има много интересни неща, кухнята е много различна и вкусна, например предлагат на пазара чипс от кокоши крака, разказа Сашо Кадиев Това е най-редкият зодиакален знак Това е най-редкият зодиакален знак Най-често срещаният е Скорпион  Тя беше секссимвол, а сега вече е фермерка Тя беше секссимвол, а сега вече е фермерка Памела Андерсън продаде къщата си в Малибу и отиде на село Градушка изпочупи носа и прозорците на самолет Градушка изпочупи носа и прозорците на самолет В бурята попаднал полет на австрийските авиолинии от Испания до Австрия Съветът за сигурност на ООН подкрепи предложения от САЩ план за прекратяване на огъня в Газа Съветът за сигурност на ООН подкрепи предложения от САЩ план за прекратяване на огъня в Газа Единствено Русия се въздържа, но не използва правото си на вето Хърватия, Литва и България с най-ниска активност на евровота Хърватия, Литва и България с най-ниска активност на евровота Белгия води, следвана от Люксембург и Малта Kaĸ щe ce oтpaзи нa xopaтa пъpвoтo нaмaлeниe нa лиxвитe нa EЦБ Kaĸ щe ce oтpaзи нa xopaтa пъpвoтo нaмaлeниe нa лиxвитe нa EЦБ Бaнĸaтa нaмaли ocнoвния лиxвeн пpoцeнт нa цeнтpaлнaтa бaнĸa дo 3,75% Тя е драг кралица и се оказа шеф на секция за евровота в Испания Тя е драг кралица и се оказа шеф на секция за евровота в Испания Облечена като травестит, Питита ръководи гласуването в Испания Възход за крайнодесните в Европа, но ЕНП увеличава мнозинството си Възход за крайнодесните в Европа, но ЕНП увеличава мнозинството си Най-голямо сътресение предизвикват изборните резултати във Франция Лидерите на сензацията на вота проговориха Лидерите на сензацията на вота проговориха Ще осветим процеса, по който се правят законите и как се изпълняват, каза полк. Марков
Христо Иванов, ДБ Христо Иванов, ДБ Пеевски и Борисов ще са изкушени да заключат вратата и да останат насаме с хладилника Виц на деня Виц на деня Две блондинки на парти:
- Муцка, с еднакви дрехи сме. Как ще ни различават?
- Aма че си тъпа... Аз съм кръвна група 0, ти си АБ!
Виц на деня Виц на деня - Марче, ти какви мъже харесваш? По млади или по стари?
- По стари.
- Защо?
- Имат по слабо зрение!
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Телето проглежда веднага след раждането си, котетата - след 5 дена, а мъжете чак след сватбата!
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори