Корабостроителницата в Бургас извърши уникално за България преустройство на товарен кораб, вижте как
26 Януари 2019, Събота, 11:59 ч.
Автор: Георги РУСЧЕВ„Донмастър Прайд“, който влезе в медийното пространство в края на миналата година, бе удължен с цели 30 метра
Непубликуваната досега история на кораба „Донмастър Прайд“, който в края на миналата година претърпя единствена по рода си реконструкция в Корабостроителницата на Бургас, днес излиза на яве. Репортер на Флагман.бг разговаря с прокуриста на „Корабостроителница Бургас“ ЕООД – Димитър Кимрянов, който разказа подробности за това как е извършен ремонтът.Всички започва след договор с руска фирма за преустройство и удължаване на техен кораб. Към него е трябвало да се добави 320-тонна секция, дълга 30 мета. „Донмастър Прайд“ обаче не е допуснат в Украйна и по линията на необходимостта на собственика му той влиза в контакт с варненската „Булярд Варна“. Там обаче се оказва, че крановото оборудване не е в изправност и започва търсенето на алтернатива.
Невиждано! Удължиха кораб с 30 метра в Бургас (СНИМКИ)
Такава намират в Бургас. „Вместо да се провали проектът им, ние му вдъхнахме нов живот, разработихме технология за преустройството на кораба и спасихме проекта. Удължаването продължи около 3 месеца и половина, а плавателният съд в момента все още се намира на кея при нас, където се извършват довършителни работи от страна на корабособственика“, уточни пред Флагман.БГ прокуристът на „Корабостроителница Бургас“ ЕООД.Процесът на удължаването въобще не е лесен, но в опитните ръце на специалистите от Бургаската корабостроителница той минава по вода. След приемането на кораба „Донмастът Прайд“ и докуването му на стапел на корабостроителницата, паралелно се приема на кей и специално изработената 320-тонна секция, предварително построена по проекта за удължаването на кораба. След докуването на втория стапел на секцията се пристъпва към рязането на плавателния съд по зададени преди това параметри и на точно определено място.
Новата секция постепенно се приближава към кърмата на "Донмастър Прайд"
„Всичко се прави по технология, съгласувана с корабния регистър – разчертава се по специален начин линия, по която ще се реже корпусът на две части. Те се разделят, като кърмата се дърпа назад на подемно-спусковия комплекс и посредством хидравлични платформи в празното място се вмъква удължаващата секция. Работи е изключително прецизно. До такава степен, че когато приключи стиковането на заварките, установихме, че по делителната линия на кораба имаме разлика от само 2 милиметра, която за новата дължина от 129 метра на плавателния съд е в допустимите норми“, коментира още Димитър Кимрянов.
Тук все още си личи заварката - вдясно е старият корпус, вляво е новият, който предстои да бъде боядисан
Той обясни, че годишно през управляваното от него дружество минават около 30 кораба, които се нуждаят от ремонт. В момента в корабостроителницата са приети 7 кораба, от които 3 са докувани на стапела, а 4 изчакват на кея и се ремонтират на вода, включително и „Донмастър Прайд“.
„Екипът ни е съставен от 85 работници, но за обема на работа те не са достатъчно. Нуждаем се от професионалисти, които искат и могат да работят в тази сфера. Но като почти всеки други сектор в България и тук се усеща сериозната им липса. Младите изглежда предпочитат да работят в офиси, пред компютъра, вместо да се учат на реален бизнес на корабите. А това е индустрия, която няма да замре, защото винаги ще има нужда от плавателни съдове, които следва да се ремонтират“, коментира с уловима нотка на тъга в гласа си Кимрянов.
Фактът обаче остава – в Корабостроителницата на Бургас има предостатъчно работа, напук на всеобщото мнение, че там нищо не се прави. И изглежда занапред тя ще става все повече.
В категории:
Бургас
Напрежение в Агенцията за социално подпомагане, настояват за второ увеличение на заплатите
Мъж предизвика мащабно наводнение, за да попречи на жена си да се прибере
Трима испански туристи са убити в Афганистан
Можем ли да спестим, ако изключим климатика на автомобила
Отпускат 42 млн. лв. за изграждане на зарядни станции за електромобили
С тази райска мека тортичка без печене ще забравите за тирамису, направо се топи в устата!
18/05/2024, Събота 17:00
0
Кметът на Царево участва в научна конференция в Ахтопол с изтъкнати учени
18/05/2024, Събота 16:42
0
Трима испански туристи са убити в Афганистан
18/05/2024, Събота 16:20
0
Отпускат 42 млн. лв. за изграждане на зарядни станции за електромобили
18/05/2024, Събота 16:00
2
НАП разкри 20 млн. лева , укрити от назаконните търговци онлайн
18/05/2024, Събота 15:40
0
Продадоха за близо $1 млн. салфетката от трансфера на Меси в "Барса"
18/05/2024, Събота 15:20
0
Защо Роксана се кандидатира за депутат, вижте шокиращото й обяснение
18/05/2024, Събота 15:01
0
Направете тези заровени кюфтета – царски пир за жълти стотинки
18/05/2024, Събота 14:40
0
Мъж предизвика мащабно наводнение, за да попречи на жена си да се прибере
18/05/2024, Събота 14:22
0
Голяма промяна с матурите, има изненада и с ваканциите
18/05/2024, Събота 13:59
1
Кървава баня на АМ "Тракия"! Кола излетя от пътя, 21-годишният шофьор е загинал
18/05/2024, Събота 13:37
1
Кметът на Царево участва в откриването на Лято 2024 в Несебър с президента
18/05/2024, Събота 13:20
0
Кораба който правеха няма да го коментирам понеже мисля, че им отне доста повече време, но както и да е. Важното е че е на вода и го няма.
Колкото до това, че младите не искат да работят тази "така добре заплатена работа" сами си направете извода за мизерията в която ще работят за студа през зимата, жегата през лятото, мръсотията и много други неща и накрая 540лв основна заплата в най добрия случай... Тук там някой ваучер и така...
За професионалистите, който търсите едва ли ще намерите някой, освен някой изкукал дядка на който му остават 1 или 2 годинки до пенсия(когото ще съкратите малко преди нея по всеясни причини)
Живи и здрави да сте! Весели празници :)
ЕВАЛА пичове.Допирал съм до техните услуги и съм доста доволен!