×
Бизнес ЮГ София Парламентарни избори 2023 Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Полша ще обучава украинските войски на своя територия
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Доклад препоръчва: Реклама на BG туризма чрез блогъри във Великобритания, билбордове в Скандинавия и ТВ в Русия


Доклад препоръчва: Реклама на BG туризма чрез блогъри във Великобритания, билбордове в Скандинавия и ТВ в Русия
Докладът на министър Николина Ангелкова бе изнесен след питане на бургаския депутат Петър Кънев. За пръв път се показва анализ, който проучва толкова детайлно потенциалните пазари за BG туризма
04 Януари 2019, Петък, 09:57 ч.
Автор: Иван КОЛЕВ

Имаме огромен потенциал, ако развием като туристическа услуга автентичните фестивали, почивката за каравани и градския туризъм

Туристическата реклама вече не е това, което беше. Всеки потенциален пазар си има своите особености и трябва да се подходи индивидуално, за да се достигне до най-широк кръг от хора. Това става ясно от доклад на Министерството на туризма, свързан с детайлния анализ на перспективните туристически пазари.

Програмният документ бе изпратен до бургаския депутат от БСП Петър Кънев, който е председател на комисията по икономическа политика и туризъм в 44-ото Народно събрание.

На едно от последното заседания на ресорната му комисия през миналата година бе изслушана министър Николина Ангелкова за резултатите от работата на министерството през 2018 година. На зададени въпроси от Петър Кънев министерството още тогава пое ангажимент писмено да отговори.

Преди няколко дни до бургаския народен избраник бе изпратен анализ на потенциалните пазари, който за пръв път показват как се променя търсенето, кои са перспективите и кои трябва да бъдат основните източници на реклама.

„Изследване е много интересно, защото показва как да реагираме на отделните пазари, за да се презентираме по подходящ начин като туристическа дестинация. Това, което е направено е полезно и много добро, да видим оттук нататък как ще се прилага”, каза пред Флагман.бг Петър Кънев.

Сериозният труд изследва навиците на различните целеви групи и перспективите на пазара. Това е програмен документ, поставящ основата на която да стъпи и ресорното министерство, и туристическият бранш и показва как най-ефективно страната ни да се рекламира сред потенциалните си посетители.

Германците са изключително рационална и организирана нация. Планират почивките си минимум половин година преди заминаването, а най-влиятелен източник на информация е препоръките от социалния кръг – семейство, роднини, колеги. Туроператорите продължават да се ползват с добър имидж и 33 % от всички пътувания са осъществени по този начин. При избора си на дестинация немските туристи се доверяват на печатни и онлайн туристически издания и не вземат емоционални решения, а сравняват внимателно цените във всички платформи. Те предпочитат Средиземноморието, Испания и Турция. Последната дестинация е популярна заради олинклузив пакетите. България се избира за семеен, морски туризъм, балнело и СПА, а продуктите с огромен потенциал на индивидуални почвики за каравани, екотуризъм, винен и гурме.

Британците са на другия полюс. Вземат спонтанни решения, резервират в последния възможен момент и търсят „автентично преживяване”. 46 % от пътуващите островитяни задължително споделят своите преживявания в социалните мрежи и също толкова смятат, че събирането на достатъчно лайкове на техните постове е много важно. 42 % от анкетираните вярват на препоръка на приятел или влогър, а само 9 % се доверяват на стандартната реклама. Основният интерес е към морски, ски туризъм, приключенски, сити брейкс (градски, б.а.), културни обиколки, комбинирани турове море и планина, СПА и хоби – лов и орнитология. Препоръчва се развитието на голф и конгресен туризъм, както и еко и селски. Наблюдава се интерес към посещения на села със запазена автентичност и участие на местни фестивали.

Френският пазар е другата перспектива, която в последните години България развива. 42 % от французите резервират почивките си до 4 месеца преди пътуването, а 77 % правят онлайн проучване. Предпочитани дестинации са Тунис, Карибите, САЩ, Канада, Мароко, Турция, а водещия им мотив е да имат „уникално преживяване” и „научат нещо ново”. Французите почиват основно през периода май-септември и ноември-декември, сочи проучването. Доверяват се на социалния кръг, а България е предпочитано място за културен, балнео, СПА и приключенски туризъм. Препоръчва се повече насоки в развитието на зимния туризъм, тъй като французите обикновено имат по две пътувания в годината, както и на селски туризъм и сити бреакс.

Туристите от Бенелюкс –(Белгия, Холандия, Люксембург) планират пътуванията си 6 месеца по-рано. Търсят добро съотношение между цена и качество и почти не се доверяват на най-евтините места. Набавят си информация основно чрез интернет търсачките и форумите. Водещи фактори са море, слънце, култура, забавление, спортни събития. Туристите от Бенелюкс търсят директен контакт с местното население, информация за културата и опитват традиционни местни храни.

Държавите от т.нар.Вишеградска четворка (Чехия , Полша, Словакия и Унгария) са добре позиционирани на българския пазар. Основните потребители са по-възрастните туристи, които пазят спомените си за младежките пътешествия из страната ни. Характерното за тях е, че избират България за лятната почивка, а през останалите месеци се забелязва драстичен спад. А има потенциал, защото търсят планински, екотуризъм, етнографски и винени турове. Препоръчва се да се развият този вид услуги, за да се провокира интереса на туристите от Вишеградската четворка. Поляците не вярват на традиционните медии и рекламата в тях е безпредметна, доверяват се на интернет и специализирани портали или блогове. Чешките туристи се влияят силно от онлайн рекламите на туристическите фирми и самолетни компании. Унгарци и словаци при избора си на дестинация се допитват до свои близки, които са посетили дадената страна.

Туристите от Скандинавия и Финландия правят проучвания в интернет търсачките, за да изберат място за своята почивка, както и се консултират със социалния си кръг. Повечето предпочитат да се организират сами и все по-малко се доверяват на туроператори. Над 90 % от неселението ползва активно интернет, а 60 % гледа телевизия под 2 часа на ден. Над 80 % могат да бъдат достигнати с външна реклама, показва проучването. Причината е масовото ползване на градския транспорт, както и популярността от активността на открито. Основният мотив за предприемане на пътуването са СПА и здравни процедури, слънце и плаж. България е добре позиционирана, но има огромен потенциал в голф туризма, винения и гурме туризма.

На Балканите България е утвърдена дестинация, но чисто финансови причини спира потенциалните туристи. Слабите страни на тези пазари да по-ниската информираност за морския туризъм в сравнения с останалите конкуренти от региона.

Изключително интересно е и проучването за една от основните таргет групи на българския пазар – руснаците. Те се доверяват основно на реклама, препоръка от приятел или сайтовете на хотели. Телевизионната реклама, тази във вестниците и билбордовете все още играе сериозна роля и потребителите се влияят от нея. Руснаците търсят благоприятно време през дадения сезон и приемлива цена. Те предпочитат ол инклузив пакетите, защото смятат, че няма да се нуждаят от допълнителни разходи за храна. Потенциал има развитието на спа туризма извън сезона.

Проучването касае и други перспективни пазари – Близкия Изток, Япония, Китай и САЩ. Какви са особеностите – очаквайте в неделя във Флагман.бг-

В категории: Бизнес , Политика


7
Коментара
Флагман.БГ Варненци пропищяха от змии Варненци пропищяха от змии 01/06/2024, Събота 18:40 0
Флагман.БГ Тези симптоми алармират за... Тези симптоми алармират за... 01/06/2024, Събота 16:20 0
7
Коментара по темата
7.
Slon Dyo
04.01.2019 19:12:14
0
4
Preporuchvam na vsichki " normalni " hora da se mahat ot BG dokato e vreme . . .
6.
*********
04.01.2019 14:06:07
0
1
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
5.
*********
04.01.2019 13:12:23
0
0
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни или обидни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
4.
Дъра Бъра Глупости
04.01.2019 12:44:22
1
4
За дебилите от рода на ""ние горе МИСЛИМ за благосъстоянието на нацията"".Вижте как се напъваме и работим за вас.
3.
Xcvx
04.01.2019 12:43:22
0
6
Поляците не са бедни знаят услугата която се предлага и идват тука само утайките дето събират цяла година за евтина почивка в България знаят, че всичко тук е позволено и бирата е един лев отиди в Полша да видиш бира за 1 лев под 5 лева няма .. каквото предлагаме такова ще имаме ко ревете бедни поляци ... услугата е смешна то няма хора, които да работят ко за 500 лв на кои му се бачка аре мекия
2.
Ангеларова
04.01.2019 12:37:31
0
6
Таз за нощо не става със или без нея нищо не се промени в туризма в бг няма интерес за нищо като например да доведе по нормални туристи а не само поляци бедни
1.
=
04.01.2019 12:13:25
0
5
Скъпи полети, тясно летище, визи, мръсни плажове с високи цени, евтина храна....
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Демографската криза и защита на секторите туризъм и рибарство ще са основните ми задачи в НС Демографската криза и защита на секторите туризъм и рибарство ще са основните ми задачи в НС Нужно е родните производители и търговци да чувстват подкрепата на държавата и да бъдат поощрявани с политики Задържаха бургаския Исус, който осигурява гласове за вота срещу 120 лв. Задържаха бургаския Исус, който осигурява гласове за вота срещу 120 лв. Към момента има регистрирани 57 сигнала за нарушение на изборния процес, задържани са общо 17 лица Тя е милионерска съпруга и отправи  уникално предложение към Мъск Тя е милионерска съпруга и отправи уникално предложение към Мъск Светлана Гъщерова иска чипиране на всички политици Екшън в София! Арабин извади пистолет, насочи го към автобус с пътници Екшън в София! Арабин извади пистолет, насочи го към автобус с пътници Свидетел даде описание на чужденеца: черна къдрава коса, светлокафява кожа и рядка брада Пуснаха тайно от затвора Ценко Чоков Пуснаха тайно от затвора Ценко Чоков Скандалният бивш кмет на Галиче и синът му лежат само година и половина зад решетките заради фиктивна работа Тази миска гушна трета диплома за висше Тази миска гушна трета диплома за висше Антония Петрова ще се вихри в здравния мениджмънт Прокурор проговори за нови разкрития около бруталното убийство на Красимир Каменов-Къро Прокурор проговори за нови разкрития около бруталното убийство на Красимир Каменов-Къро Той, съпругата му и още двама души бяха убити в Южна Африка миналата година Започва премахването на сградите на терена на бъдещата детска болница Започва премахването на сградите на терена на бъдещата детска болница Министърът на здравеопазването д-р Галя Кондева ще даде старт на процеса Парламентът се събира извънредно в неделя Парламентът се събира извънредно в неделя Заседанието е насрочено за 15 ч.  Тази певица рухна! Психолог й обяснява как да оцелее, не може да приеме, че животът й е пълен провал Тази певица рухна! Психолог й обяснява как да оцелее, не може да приеме, че животът й е пълен провал Не можела да пее и мислила само за пари
Има надежда! Лекарство на Pfizer срещу вид рак на белия дроб показва добри резултати Има надежда! Лекарство на Pfizer срещу вид рак на белия дроб показва добри резултати След 5 години при повече от половината пациенти, лекувани с лорлатиниб, ракът не е прогресирал Алчност по съседски: Семейства плащат по 1000 евро за ферибот от Атина до Родос Алчност по съседски: Семейства плащат по 1000 евро за ферибот от Атина до Родос Нашенци масово канселират екскурзии заради надутите цени на морския превоз Шок и ужас! Младоженец откри на сватбата, че съпругата му е мъж Шок и ужас! Младоженец откри на сватбата, че съпругата му е мъж Двамата имали 1-годишна връзка, в която се въздържали от интинмни контакти Испания срина авиокомпаниите, глоби ги солено заради таксите за багаж и за избор на място Испания срина авиокомпаниите, глоби ги солено заради таксите за багаж и за избор на място Превозвачите често извиват ръцете на потребителите с допълни плащания, понякога по-скъпи и от билетите, за да настанят дете до родител например Заради мижав интерес тази световна певица отмени изцяло лятното си турне Заради мижав интерес тази световна певица отмени изцяло лятното си турне Дженифър Лопес си взема почивка, за да бъде с децата, семейството и близките си приятели, обявиха организаторите  Пробив в Париж. Български килими украсиха френската столица Пробив в Париж. Български килими украсиха френската столица Най-старият килим, който се показва в изложбата е от 1830 г. Съпруги на руски войници бяха обявени за чуждестранни агенти Съпруги на руски войници бяха обявени за чуждестранни агенти Те са обединени в организацията "Пут Домой" След сватбата младоженец осъзна, че съпругата му е... мъж След сватбата младоженец осъзна, че съпругата му е... мъж Той искал да се облагодетелества финансово от брака Изписаха от болницата словашкия премиер Роберт Фицо Изписаха от болницата словашкия премиер Роберт Фицо Фицо беше прострелян неколкократно на 15 май Скопие отговори: Къщата на Димитър Талев не е защитено културно наследство Скопие отговори: Къщата на Димитър Талев не е защитено културно наследство Според властите в РС Македония ще е нужно междуправителствено споразумение
Гого ЛОЗАНОВ, анализатор: Гого ЛОЗАНОВ, анализатор: Интересите и начинът на говорене на Радев много съвпадат с Путин и неговото обкръжение Виц на деня Виц на деня - Мамо, защо винаги първи умират най-добрите хора?
- Ти като отидеш в градината, кои цветя откъсваш?
- Тия дето се пушат, но това какво общо има?
Виц на деня Виц на деня - Вече се омъжвам. Представям си колко мъже ще се разстроят.
- Че ти за колко ще се омъжваш?
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Добрият моторист различава 30 вида насекоми, по вкус!

Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори