×
Бизнес ЮГ София Парламентарни избори 2023 Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Собствениците на стари автомобили ще са шокирани от тази новина


09 Май 2024, Четвъртък, 13:00 ч.
Автор: Флагман.бг

Вдигат данъците 

Данъците за старите автомобили ще бъдат увеличени. В страната ни ще бъде въведено прогресивно данъчно облагане, насърчаващо използването на енергийно ефективни превозни средства с ниски емисии на вредни газове. Това е записано в проекта на Интегриран план в областта на енергетиката и климата, който е подготвен от последния редовен кабинет с премиер Николай Денков и е изпратен за одобрение в Европейската комисия.

Вестник “Труд news” вече писа, че в разработения от Министерството на иновациите проект на Закон за насърчаване на електрическата мобилност е предвидено увеличение на данъците за старите автомобили с до 78 на сто. С мотива така да бъде ограничено използването на стари коли. Реално обаче вдигането на данъците ще има обратен ефект. Хората карат стари коли, не защото ги предпочитат, а защото нямат пари за покупката на нови. При евентуално увеличение на данъците, хората ще купуват още по-стари коли, за да платят по-ниска цена и така да им останат пари за плащане на данъците.

В проект на Интегриран план в областта на енергетиката и климата са посочени още редица възможни мерки за насърчаване навлизането на електрически превозни средства. Например въвеждане на таван на емисиите вредни газове не само при първоначална регистрация на превозни средства, а и при последваща продажба/регистрация на автомобили. Така най-старите автомобили няма да може да бъдат регистрирани и продавани в страната. Друга възможна мярка е въвеждане на зони за достъп (особено в централните градски части) само с енергийно ефективни превозни средства с ниски емисии на вредни газове. През изминалата зима в  София вече действаше забрана за влизане в центъра на града на най-старите дизелови автомобили. Като е предвидено с годините правилата за достъп до центъра на столицата през зимните месеци да бъдат затегнати.

Другите възможни мерки включват предоставяне на директни субсидии за покупка на нови превозни средства с нулеви емисии, тоест на електромобили, които да бъдат валидни само за ограничено време или за покупката на определен брой автомобили, тоест до достигане на минимален брой такива превозни средства. Има и идея за данъчни облекчения за покупка и използване на превозни средства с нулеви емисии, които също да бъдат в сила за ограничено време или до регистриране в страната на определен брой електрически превозни средства. Друга възможна промяна е осигуряване на достъп на електромобилите до бус лентите. Има идея да бъде насърчено и предлагането на превозни средства с нулеви емисии за съвместно използване от гражданите.

В България все повече се разпространяват споделените услуги за мобилност. В Интегрирания план в областта на енергетиката и климата е записано, че развитието на тези услуги може напълно да промени модела на притежание и използване на превозното средство, от притежаване на продукт (автомобил) до използване на услуга (мобилност). Тоест ще бъде насърчено хората да не купуват коли, а да използват под наел електромобили, когато са им необходими. В документа, изпратен в Европейската комисия, е посочено, че възможност за наемане на електрически автомобили вече има в  София и Пловдив. В специално приложение хората могат да видят както зоните, в които електрически автомобил може да бъде нает и освободен, така и всички свободни да бъдат наети около 1000 електрически коли. В България се развиват и услуги за споделяне на велосипеди и е-скутери, пише в Интегрирания план в областта на енергетиката и климата.


В категории: Животът


11
Коментара
11
Коментара по темата
11.
Беден
10.05.2024 07:23:53
0
0
От нова година насам не съм изскарал колата
10.
До 8
09.05.2024 16:39:25
0
0
А за нас които сме от село и нямаме улици, защо да си купим нова кола, ти ли ще ми направиш улици в селото за да карам нова кола. Ще ми пуснете ли удобен и на често междуселищен автобус да ходя в Бургас? Живея на 8,5 км от табелата на град Бургас, по тази причина задължително плащам годишна винетка, сега искате още пари, а улиците ни са ужасни, ние сме зависими от автомобилите си, вие в града може пеш, може и с градски транспорт, а ние?
На всичкото отгоре като влезем в града няма буферен паркинг и винаги плащаме зелена или синя зона.
Да не говорим че ако ползвам един от трите междуградски автобуса, не може да кача колело, за да покарам из града или морската. Мислейки за градовете изцяло ограничавате хората селата. Ако ида в града с кола няма къде да паркирам безплатно, нямам и автобуси начесто, не мога да нося обемист багаж в автобуса, или щом съм селянин значи съм прост и трябва да мълча и да търпя, е омръзна ми.
9.
Хахаха
09.05.2024 15:16:42
0
2
Гарантирано от досегашните мухльорци . Данъци граждански прегледи винетки акцизи всичко нагоре !
И защо за едно нещо се плаща три пъти ? Акциз , данък и винетка ?
Скоро ще бъде ликс да имаш автомобил и да си плащаш разхидите за него .
8.
До 1
09.05.2024 14:56:14
2
0
Попринцип е логично, но всеки знае как се минава преглед тука в БГ, така че това е най-сигурния начин изгнили таралясници и барутници да спрят да обикалят и да ни тровят и убиват по пътищата

Ясно е, че ако имаш стара кола на малко километри, ще си колекционер или просто много обичаш марката и модела и се грижиш за нея, следователно ще плащаш за това удоволствие, но би било добре да направят така, ако е стар модела на колата ти, да ходиш на специален преглед и да докажеш, че тази кола не е отровна и опасна и тогава вече да плащаш по-малко, лично според мен така би било най-добре, но след като знаем къде се намираме, няма да стане такова нещо просто ще си плащате повече за по-стари модели коли

То е ясно, че всичко това се прави за да се пълни хазната, за да може да крадат и да се угояват, но реално ще има подобрение върху живота на хората тука, защото не е нормално в един град с 150 хиляди човека да има задръствания като в час пик в Лондон, град с население колкото почти двойно на цялата ни държава и пред блоковете да има таралясници на по 30 години и да се чудиш къде да спреш
7.
До 3
09.05.2024 14:39:06
1
3
Ганьо кара стари коли, защото ако има два кредита, както е масово- лизинг за нова кола е невъзможен! Освен това: умните хора са разбрали, че новата кола е последното нещо, ако имаш сериозен бизнес! Приоритетно е да инвестираш в бизнеса, отколкото в 2 тона ламарина, която се обезценява за 5 години! Говорим за нова кола, от магазина, а не за премиум барака на 7 години!
6.
?
09.05.2024 14:34:53
0
4
Интересно ми е, коя политическа сила и кой премиер ще се реши да го направи??? Защото ако се случи, ще бъде линчуван с домати и яйца! Освен това ще погребе партията си! Ако обаче е вярно, показва лицемерието на кокорчо! Да пълним хазната с двойно данъчно облагане! Данък за общината, данък за държавата- за едно и също нещо!
5.
ДО МИЛИОНЕРА 3
09.05.2024 14:30:11
1
2
МОЗЪК ЗАЩО ДА ЗАТВАРТЯТ ХОРАТА ПАРИ В СКЪПИ КОЛИ КОИТО ДА ТРОШАТ ПО ХУБАВИТЕ ПЪТИЩА.ОТДЕЛНО ПО ТВОЙТА ЛОГИКА ДА ИМАТ ЕДНА АМА ДА Е ХУБАВА-И КОЙ ЩЕ Я ПОЛЗВА ИЛИ ЩЕ ИМА ГРАФИК КОЙ ДА Я КАРА.ИЛИ ДА ТЕГЛИ КРЕДИТ ЗА ДА ПЛАЩА ЛИХВИ.КОЛАТА Е ДА ТИ СЛУЖИ НЕ КАТО МНОГО ХОРА КОИТО КУПУВАТ СКЪПИ И НОВИ КОЛИ И ИЛИ НЕ ГИ КАРАТ ЗАЩОТО ДА МУ Е НОВА,ИЛИ ГОРИ МНОГО АКО Е МОЩНА ИЛИ ЗАЩОТО НЯМА КЪДЕ ДА ПАРКИРА КАТО СЕ ПРИБЕРЕ.ЧЕ СМЕ ПРОСТ НАРОД СМЕ ТАКИВА .ХОРАТА КУПУВАТ СКЪПИ ТЕЛЕФОНИ НЕ ЗАЩОТО ИМ ТРЯБВАТ И МОГАТ ДА БОРАВЯТ С ТЯХ А ЗАЩОТО ПРОСТО ИСКАТ ДА ИМАТ.С КОЛИТЕ Е СЪЩОТО.И ПОСЛЕ СТАВАТ РОБИ ДА ГИ ИЗПЛАЩАТ.ВЗИМАЙ СИ ТОВА КОЕТО МОЖЕШ ДА СИ ПОЗВОЛИШ БЕЗ ДА ТЕ НАТОВАРВА.
4.
kliment
09.05.2024 13:58:06
3
11
Обновяването на застарелия ни автопарк с електрички никога не е било приоритет на държавата, нито държавата е готова със субсидирането.
17 години сме в ЕС и хаир не сме видяли!
И както пише №3 това ще продължи минимум 5 години, дотогава пак няма да има яснота държавата, дали ще предприеме нещо!
В Румъния от 3 години имат държавна субсидия, ако не бъркам е 10000 евро или по-малка, в Германия е още повече, а за Норвегия да не става дума- там след 6 години всичко трябва да е на ток.
Друг е въпроса, кое замърсява повече: двигателите с вътрешно горене или колите на ел. енергия- ами нали за да заредят батериите си трябва да се произведе електрическа енергия, нали след като излязат от употреба тези батерии трябва да се изхвърлят някъде. Ето тези неща са спорни и автомобилостроенето сериозно трябва да помисли!
3.
ао
09.05.2024 13:35:17
6
7
Хахх ще ще, ще аре стига глупости, от план до закон поне пет години минимум ще минат, ако изобщо приемат нещо подобно. Иначе ганьо кара стари коли на газ, защото му е по-евтино и защото може , а не защото няма пари за по-нова кола. Друго си е да паркираш пред блока 3 стари отпадъка за по 5 хил.лв. вместо да си вземеш една по-свястна кола.
2.
хахахаха
09.05.2024 13:26:05
1
19
поредните глупости.поредните неща за които да дърпат пари от хората.хората ползват автомобили не защото не е удобно с градски транспорт а защото е по икономично ако отидеш на разходка от краен квартал до морската градина примерно ,защото можеш да вземеш в колата си количка,тротинетки,и други неща които да оставиш вътре.вместо да се мисли за повече парко места а не да се продават общински парцели на "случайни"хора те мислят как да ограничат автомобилите.Няма да стане както го мислите.града е създаден през времето когато е нямало толкова коли и всяка управа след това изобщо не е мислила в тази насока.както строежа на новите квартали-първо продадохте земята за халета.сега нацвъкахте жилищни сгради-а училища а улици , а инфраструктура...кой да мисли -дай да вземем парата пък следващите да го мислят.във центъра трябва да има 3-4 пакинга които да са подземни и да са няколко етажа на горе.в цял свят използват въздуха за да може от малко квадрати да се използва максимално площ ние тука само глупости.толкова ли няма нищо в тези общински празни кратуни.единия казва от къде да вземем пари-и простите кратуни само глупости раждат.Нека да се плаща но хем и хората да са доволни хем и в общината да влизат пари.Ако едно 4 членно семейство реши да отиде за 2-3 часа до центъра или морската за автобус трябва да плати 12 лв в двете посоки(ако е от Славеков)с автомобила ще плати 3-лв синя или зелена зона и то не задължителни и 2-3 лв гориво.но няма да пътува 20-30 минути а 10,защото толкова трябват.и спираш където искаш а не да трябва да се прикачваш.
1.
Въпросче
09.05.2024 13:19:56
1
15
А не е ли по логично според отделящите вредни емисии на автомобила , защото зависи ако е на малко км. но на повече години в коя графа ще попадне ?
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Пари и любов за Девата, а Везните да се пази от измамници! Пари и любов за Девата, а Везните да се пази от измамници! Хороскоп за деня – 11 юни 2024, вторник  Истините за секса, които жените след 30-годишна възраст знаят Истините за секса, които жените след 30-годишна възраст знаят Увереността е най-секси Страховете на много жени, които отблъскват мъжете Страховете на много жени, които отблъскват мъжете Да бъдеш страхлив през цялото време излъчва изключително стресираща и напрегната личност 4 зодии мъже, които са много, ама много твърдоглави 4 зодии мъже, които са много, ама много твърдоглави Ето кои са те  Рецепта за млечна разядка с тиквички и картофи Рецепта за млечна разядка с тиквички и картофи Свежо лятно предястие Несебърското барби Ивелина Прунова празнува ЧРД сред супер лукс в Кан Несебърското барби Ивелина Прунова празнува ЧРД сред супер лукс в Кан Латиномузиканти й пели на ухо Happy birthday, а наздравици се вдигали с Дом Периньон Победителката от "Хелс китчън" Алекс Гърдева заговори за политика Победителката от "Хелс китчън" Алекс Гърдева заговори за политика Финалистката от Ергенът 1 има свое мнение за Народното събрание Кои са отличниците от изборите в Бургаско Кои са отличниците от изборите в Бургаско Жечо Станков затвърди лидерската си позиция в ГЕРБ, няколко изненади при ПП-ДБ Социологическата слепота и новите "бели рицари" в политиката ни Социологическата слепота и новите "бели рицари" в политиката ни Да не бъде уловен изобщо вотът за партия "Величие", която по всяка вероятност ще влезе в Народното събрание, сериозно излиза от рамките на статистическата грешка „Военна полиция“ разкри опити за измами с мними имоти на Министерството на отбраната „Военна полиция“ разкри опити за измами с мними имоти на Министерството на отбраната На потенциални купувачи са предлагани имущества в София с фалшиви договори за собственост
Хърватия, Литва и България с най-ниска активност на евровота Хърватия, Литва и България с най-ниска активност на евровота Белгия води, следвана от Люксембург и Малта Kaĸ щe ce oтpaзи нa xopaтa пъpвoтo нaмaлeниe нa лиxвитe нa EЦБ Kaĸ щe ce oтpaзи нa xopaтa пъpвoтo нaмaлeниe нa лиxвитe нa EЦБ Бaнĸaтa нaмaли ocнoвния лиxвeн пpoцeнт нa цeнтpaлнaтa бaнĸa дo 3,75% Тя е драг кралица и се оказа шеф на секция за евровота в Испания Тя е драг кралица и се оказа шеф на секция за евровота в Испания Облечена като травестит, Питита ръководи гласуването в Испания Възход за крайнодесните в Европа, но ЕНП увеличава мнозинството си Възход за крайнодесните в Европа, но ЕНП увеличава мнозинството си Най-голямо сътресение предизвикват изборните резултати във Франция Лидерите на сензацията на вота проговориха Лидерите на сензацията на вота проговориха Ще осветим процеса, по който се правят законите и как се изпълняват, каза полк. Марков Става мазало: 24-годишен инфлуенсър от Кипър влиза в Европейския парламент (ВИДЕО) Става мазало: 24-годишен инфлуенсър от Кипър влиза в Европейския парламент (ВИДЕО) В първата си реч след обявяването на данните той заяви, че е било постигнато "чудо" не само в Кипър, но вероятно и в света ТикТок политикът: Кой е Жордан Бардела - 28-годишният лидер на крайно десните във Франция ТикТок политикът: Кой е Жордан Бардела - 28-годишният лидер на крайно десните във Франция Той има 1,2 млн. последователи в ТикТок След съкрушителното поражение: Макрон разпуска парламента на Франция, обяви предсрочни избори След съкрушителното поражение: Макрон разпуска парламента на Франция, обяви предсрочни избори Решението го е взел след резултатите от евровота ЕНП с най-много депутати в ЕП, "Зелените" отбелязаха огромна загуба ЕНП с най-много депутати в ЕП, "Зелените" отбелязаха огромна загуба Губят цели 24 места Шенген се отдалечава - крайнодесните печелят евровота в Австрия Шенген се отдалечава - крайнодесните печелят евровота в Австрия Това са първите европейски избори след излизането на Великобритания от ЕС
Николай СЛАТИНСКИ Николай СЛАТИНСКИ Ако Европа не направи така, че Русия да загуби войната, Голямата европейска война няма да ни се размине Виц на деня Виц на деня Пиян мъж се доближава до полицай.
- Господин полицай, колко цицини имам на главата?
- Три.
- Значи още три стълба и съм вкъщи.
Виц на деня Виц на деня На младини - правиш с*кс - появяват се деца.
В зряла възраст - тъкмо се наканиш да правиш с*кс и се появяват децата.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук В семейството трябва да има баланс и хармония. Тя истеричка, той непукист!
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори