Ивайло Московски: Концесията не е мръсна дума, летищата в Бургас и Варна се развиват (ВИДЕО)
Един камион прекосява България по най-натоварения трафик с еднодневна винетка за 10 евро, а Австрия – за 115 евро, каза министърът
17 Август 2017, Четвъртък, 12:34 ч.
Между 8 и 10 пъти по-малко плаща един камион, който преминава през България, в сравнение с други страни в Европа, каза министърът
Макар, че летищата в Бургас и Варна бяха концесионирани от правителство на БСП, не мога да си изкривя душата и да не кажа, че те са много по-добрир отколкото бяха, заяви транспортният министър Ивайло Московски в „Тази сутрин“ по бТВ.
„Няма смисъл да правим концесията мръсна дума. Това е един от добрите начини в държавата да влязат инвестиции от частни капитали“, подчерта министърът.
Той съобщи, че между 8 и 10 пъти по-малко плаща един камион, който преминава през България, в сравнение с други страни в Европа. Затова е спешната нужда от въвеждането на тол система за плащане при камионите над 3,5 тона.
Министърът изтъкна, че над 50% от трафика у нас е транзитен. Един камион прекосява България по най-натоварения трафик с еднодневна винетка за 10 евро, обясни Московски.
Същият камион в Сърбия плаща 70 евро, в Унгария – 84 евро, в Словакия – 101 евро, в Австрия – 115 евро, а в Германия до Хановер - 95 евро, което е средно между 8 и 10 пъти повече в сравнение с нашата страна, изчисли министърът.
Той цитира доклад на Световната банка, според който, ако се промени винетната система за таксуване за превозни средства над 3,5 тона, приходите за държавата от този вид пътна такса би бил не по-малко от милиард на година.
До 3,5 тона е разумно да си остане винетна система, защото става дума за личните автомобили на хората, бусовете и пикапите, уточни Московски.
Припомняме, че първа крачка към създаването на тол система у нас направи властта след близо две години буксуване, а шестте оферти на частни фирми бяха отворени вчера.
Очакванията преди бяха, че изграждането на системата ще струва 200 милиона и ще увеличи приходите за ремонт на пътища в хазната до 1 милиард лева годишно.
В категории:
Бизнес
Защо не обвинят този пудел, има пачки, пита Николай Денков
7 лъжи, които мъжете изричат в началото на връзката
Крехко бавно печено агнешко бутче за Великден или Гергьовден
Инфарктен обрат за 4 зодии до края на април
Отложиха с година либерализацията на цената на тока
4 причини да не търсите сродната си душа
25/04/2024, Четвъртък 21:57
0
7 лъжи, които мъжете изричат в началото на връзката
25/04/2024, Четвъртък 21:38
1
4 начина да разберете дали партньорът ви крие нещо от вас
25/04/2024, Четвъртък 21:25
0
Младите огнеборци канят на спортен празник в Бургас
25/04/2024, Четвъртък 21:14
1
Любовен хороскоп за май
25/04/2024, Четвъртък 21:00
0
Неща, които партньорът ви не трябва да иска от вас, ако ви обича
25/04/2024, Четвъртък 20:41
0
Колко често правят sex Гущерови?
25/04/2024, Четвъртък 20:16
3
Крехко бавно печено агнешко бутче за Великден или Гергьовден
25/04/2024, Четвъртък 20:00
0
Сблъсъци между полиция и протестиращи във Венеция заради туристическата такса за достъп
25/04/2024, Четвъртък 19:40
0
Прах от Сахара затвори училища в Турция и предизвика гъста мъгла, иде ли към нас
25/04/2024, Четвъртък 19:20
0
Лазарки в градския транспорт на Бургас (ВИДЕО)
25/04/2024, Четвъртък 19:00
1
Инфарктен обрат за 4 зодии до края на април
25/04/2024, Четвъртък 18:40
0
"... 50% от трафика у нас е транзитен. Един камион прекосява България ... а 10 евро," Този трафик трябваше да го прави това на вагони, а не на колелата си да бъде рекетиран и да троши пътищата ни. Дъжавата не е лош стопанин. Нейният алчен апарат е. А той е такъв, защото го държат нарочно с мижави заплати за да е подкупен и от там послушен. Иначе кой ще подпише от името на държавата концесия БГ тип.
Държавата трябва да си дойде на мястото. За сега опити няма. Остава същата баничарница. Това трябва да се спре.