Ретро: Вижте защо Бургас е Царят на Черноморието, а Несебър най-голямото откритие на Фердинанд
Кадрите са от 1937 година. Това е гаровият площад на Бургас - град, който все повече се оформя като туристически
17 Май 2017, Сряда, 18:55 ч.
Автор: Иван КОЛЕВ, снимка: Старият Бургас"Бургазки Фаръ" започва кампания, за да представи очарованията на морските градове
Рубриката „Ретро Бургазъ” ни връща назад преди 80 години – през май 1937 година. В периодичния печат от този период открихме интересна инициатива – рекламна кампания на черноморските ни курорти. За да илюстрират очарованието им в „Бургазки фаръ”, за пръв път публикуват и снимки, както и кратки текстове, с които посочват предимствата на дадения курорт.Рекламният слоган на Бургас е „Бургас – Царят на Черно море”. През 30-те градът започва все повече да се развива като туристическа дестинация. В тази посока са и усилията за изместването на жп линията от Солниците до Пристанището, които до онзи момент са минавали по плажната ивица, изчистването и разширяването на дюните, както и укрепването на Морската градина. През 1938 година се изгражда и сградата-символ за този период – Казиното. В рекламната брошура на Бургас от 1937 година попада пристанището, голям параход, който да докаже, че това е и туристически град и няколко запленяващи изгледа към Морската градина.
В следващите си броеве вестник „Бургазки фър” публикува рекламни карета и на още няколко туристически дестинации.
Рекламният девиз е „Несебър е Бисерът на Черно море”, но се използват и други епитети: „Чуден остров с 40 средновековни църкви”, "Величествен плаж със златно пясъчни дюни”, „Покой, тишина, сред слънце, въздух и море”. Цитира се и сентенцията на Цар Фердинанд: „Това е най-голямото откритие, което направих в България”.За снимка е използван панорамен изглед към полуострова, а в дъното се виждат днешните територии на т.нар. Нов град, които са пусти – земеделски земи без нито една сграда.
Рекламната кампания на „Бургазки фаръ” продължава и със Созопол. „Градът заема едно от първите места между черноморските курорти със разкошен плаж и рядко съчетание на морско-планински климат. Курортистите, освен че ще намерят удобство, евтини квартири и храна, имат възможността да се наслаждават и на рядко красивия морски бряг с приказно красиви сали”, пише в рекламата на древния град Аполония.
В категории:
Ретро Флагман
Срочна и добра правораздавателна дейност отчетоха Окръжен съд – Бургас и районните съдилища за 2023 година
Братя Халваджиян вземат милион от финала на „Като две капки вода“
Инж. Димчо Радев: Гората е природен дар, но без грижи не би могла да съществува
Ще отстъпи ли Израел контрола над ивицата Газа след войната?
Никога не оставяйте дамската си чанта на пода!
Шаш и паника след разговорите с президента! Тошко Тодоров: Съпругата ми от месец не спи, съжалете ни
29/03/2024, Петък 17:11
0
За нищо на света не изхвърляйте корите от мандарини и портокали, вършат чудеса
29/03/2024, Петък 17:00
0
Ужасяващо! Връхлита ни нова мощна магнитна буря
29/03/2024, Петък 16:38
0
Посланикът на САЩ: Разочаровани сме, че усилията да се състави правителство бяха неуспешни
29/03/2024, Петък 16:32
1
Гимназията по туризъм в Слънчев бряг отбеляза 57 години от създаването си
29/03/2024, Петък 16:27
0
Стефка Костадинова за ЧРД на Доган: Историята ще оцени най-вярно ролята му
29/03/2024, Петък 16:20
1
Изпълнителката на „Лиляно моме“ с 15 шева от зъбите на домашния й любимец
29/03/2024, Петък 16:10
2
Инж. Димчо Радев: Гората е природен дар, но без грижи не би могла да съществува
29/03/2024, Петък 16:08
0
Избори в Турция решават дали идва краят на Ердоган
29/03/2024, Петък 16:00
0
Никога не оставяйте дамската си чанта на пода!
29/03/2024, Петък 15:40
0
Братя Халваджиян вземат милион от финала на „Като две капки вода“
29/03/2024, Петък 15:35
1
"Пазарни" се е наричал площад "Тройката", а не гаровия площад. Пиша по повод текста на снимката горе вляво.
Те са пораснали, но знаят: "От стройтелство най-много се краде"!
Нищо, че няма работни места и заетост, важното е мутрата Бойко и разбойко да са с пълни джобове. Народа да го духа!